Accepterad Rydizen | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Rydizen

Icke Medlem
Meddelanden
5
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198400340119/

Ditt Hex-ID: steam:11000011a3b0097

Vad är din discord tagg? rydizen

Vem var det som bannade dig? Matt3

Bild på banmeddelande: Skärmbild (11).png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag fattar varför jag blev bannad. Jag dummade mig när jag tog saker från andras bilar för att det passade mig i stunden. Spelar ingen roll att det var vatten och bandage, jag satte min egen karaktär först och struntade i andras spelupplevelse. Det är ju exakt det man inte ska göra. Jag förstår vad jag gjort för fel.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Den 5 december körde jag runt i stan och såg att min hälsa och vätskenivå var riktigt dålig. Jag var vid sjukhuset och såg alla bilar som stod där. Istället för att fixa situationen på rätt sätt - typ åka och köpa grejer, be om hjälp eller få vård - så tog jag den lätta vägen och började öppna bakluckor på bilar och plocka bandage, vatten och plåster. Senare på kvällen, typ 01:30, körde jag taxi med två av mina familjemedlemmar. Någon sa att det fanns yachts uppe i Paleto där man kunde tjäna pengar, så jag åkte dit och simmade runt men hittade inget. Medan jag var där ute så skrev Matt3 till mig, och lite senare började saker försvinna från mitt inventory. Jag blev lite nervös och loggade ut. Sen blev jag bannad kort därefter.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Nej det var ingen felaktig ban, jag gjorde fel helt klart. Det jag gjorde vid sjukhuset var ren idioti och riktigt oschyssta dumheter. Jag tänkte bara på mig själv och inte på de andra spelarna vars grejer jag tog. I min förra överklagan försökte jag typ försvara mig genom att säga att det var "realistiskt", men det är ju inte det som spelar roll. Det handlar om att alla ska ha det bra på servern, inte bara jag. När jag gick runt och plockade från bilar så gav jag fan i hur det påverkade folk som ägde bilarna. Finns ingen ursäkt för det. Gällande att jag skulle vara "moddare" så kan jag bara säga att jag inte har några cheats, men jag förstår att det såg skumt ut och att ni hade anledning att kolla upp det. Om ni vill kan ni söka igenom min dator, precis som ni själva skrivit i regelboken. Parsec eller Teamviewer blir bra för min del.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad 1 gång de senaste 3 månaderna. Blev avstängd för att jag lallat och försökt slå någon på mecko. Blev godkänd och har skärpt mig. Efter det så har jag inte gjort om det misstaget, jag har fattat att man inte ska göra skit i safe zones. Men tydligen har jag inte lärt mig den större grejen - att tänka på hur det jag gör påverkar andra. Jag har kört på för mycket med fokus på min egen spelupplevelse istället för att tänka på att jag spelar med andra människor. Den här avstängningen har fått mig att verkligen fatta det. Jag lovar att bättra mig och bete mig på ett schysstare sätt för andra spelare.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Absolut. Det finns så många bättre sätt jag kunde gjort på. Jag kunde fixat en cykel och kört till närmaste affär och köpt det jag behövde. Jag kunde frågat folk runt mig om de kunde sälja eller ge mig vatten och bandage. Jag kunde sökt vård direkt på sjukhuset där jag redan var. Alla de alternativen hade varit riktig RP och respekterat andra spelare. Men jag valde att vara lat och ta genvägen. Framöver kommer jag tänka på community först, även om det tar längre tid.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja verkligen. Jag har fattat att RP inte handlar om bara mig, det handlar om alla som spelar. Jag har spelat som om bara min upplevelse räknas, men det är ju helt fel. Alla ska ha det bra, inte bara jag. Att ta folks saker från deras bagage är inte bara dumheter, det är att agera som om man är ensam på servern och andras upplevelse inte spelar roll. Jag har gjort exakt det och jag är inte stolt över det. Nu fattar jag att det handlar om attityd och respekt, och min attityd har varit kass. Jag har förstått det jag gjort fel. Ber om ursäkt för det. Har även gått igenom reglerna flera gånger nu för att verkligen fatta dem ordentligt.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka