Nekad Rraayce404 | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Rraayce404

Medlem
Servervakt
Meddelanden
204
Reaction score
4
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199472438407/

Ditt Hex-ID: 11000015a21ec87

Vad är din discord tagg? Rraayce#5743

Vem var det som bannade dig? vo11ce

Hur lång tid var din ban? 20 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2023-03-23 133025.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Staff valde att banna mig för att jag bröt mot en grundregel combat loggning och de ska man absolut inte göra för det är en viktig regel, såklart alla regler är viktiga men combat loggning skulle jag säga är en av dem viktigaste reglerna inklusive sunt förnuft och powergaming.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag befann mig vid ett villaområde med min bil utanför ett gäng hus. För att jag väntade på en kille som skulle hjälpa mig att gå med deras gäng. Sedan ser jag att ungefär 4-5 bilar kommer in rullandes och jag satt i min bil och min bil har tonade rutor så jag tänkte att dem inte skulle se mig. Men på något vänster så visste dem att jag satt i bilen och jag ser dem närma sig bilen så jag blev rädd och gjorde det dummaste man kan göra jag combat loggade och det var väldigt dumt, dem ville säkert inte något illa de kan vart dem som skulle hjälpa mig gå med deras gäng men men de var onödigt av mig och jag har lärt mig nu av mitt misstag. Men jag var inte under hot eller något så jag tänkte att det var okej att gå till spawnmenu men nu vet jag att det absolut inte är okej. Hade ingen aning hur dem såg men för det var tonade rutor och det kunde lika gärna va någon som dumpat bilen där utanför deras hus. Men på ett sätt var det ändå bra att dem såg mig så att dem kunde banna mig så att jag lärde mig av mitt misstag.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var en helt rätt bann utan tvekan. För att man ska inte hålla på att bryta mot regler för de blir tråkigt för alla, plus att det förstör rpen och Unive ska vara en bra rp server och inte folk som håller på att bryta mot regler och lallar runt, då de blir en tråkig rp server. Ska man hålla på att lalla eller inte kan hålla sig till reglerna kan man spela på någon annan server. Jag ser nu i efter hand att det jag gjorde var jätte dumt fattar inte varför jag var tvungen att bryta mot regeln faktiskt. Eller de kan haft med att jag missförstod combat loggnings regeln. För jag trodde att combat loggning var när man lämnade ett scenario när man var i en t.ex. kidnappning men så är det inte utan det gäller alla scenarion har jag nu lärt mig. Men det är jätte bra att ni bannar mig och alla som gör fel så att man verkligen lär sig och nu har jag varit bannad ganska många dagar och de skit tråkigt och jag har kollat runt på andra servrar men de går ju inte att hitta någon med lika bra rp som Unive.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Ja, jag har några tidigare banns. Var av några som icke medlem och några som medlem, men de spelar nog ingen roll om man är icke medlem eller inte, man ska kunna reglerna ändå. Men i alla fall en av mina tidigare bans var när jag hade mask på piren och de är en allmän plats och jag ska inte ha på mig mask då, men det är en sån lätt grej att missförstå som många säkert råkat ut för och inte tänkt på, eftersom att man tänker ju inte på de, själv visste jag inte regeln heller men sen kom jag ju på att det är sunt förnuft efter som att det är inte logiskt att springa runt med mask på allmänna platser. Men när jag såg att jag blev unbannad så tog jag alltid av mig masken på allmänna platser för jag ville inte riskera att bli bannad igen och varje gång jag blir bannad lär jag mig något nytt och gör aldrig om det i efterhand.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat utföra scenariot, men grejen var att jag har missuppfattat combat loggnings regeln. För jag trodde att combat loggning var när man var under en pressig situation t.ex. kidnapping eller att någon riktar mot. Men så är det inte och det har jag lärt mig nu och har tagit lärdom av mitt misstag. Så nu blir det inga mer combat loggningar för nu har jag förstått hur regeln fungerar och jag ska aldrig upprepa detta igen.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja att alltid utföra scenarion oavsett vad, för det leder till konsekvenser och det är inte värt att bryta mot en regel och bli bannad man ska ha roligt och rpa istället och det har jag definitivt lärt mig nu att aldrig ska bryta mot en regel oavsett om det är en grov regel, de spelar ingen roll, för de är så tråkigt nu om dagarna när jag inte kan spela unive eftersom att det är de jag gör i stort sätt om dagarna för att det är en sån bra och rolig rp server att rpa på! Så nu vet jag hur konsekvenserna och har absolut lärt mig en läxa nu.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka