RoXx. | Ansökan till staff [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    8
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
R

RoXx.

Gäst
Användarnamn: RoXx.

Vad är ditt namn i verkligheten? Robert

Vad heter du på discord? RoXx.#7777

Ange ditt födelsedatum 17 Mars 2005

Mellan vilka tider kan du oftast spela? När det kommer till olika tidpunkter så kan det självfallet variera otroligt mycket. Detta resulterar till att jag inte kan säga någon exakt tidpunkt men för tillfället så är jag ofantligt rutinerad till detta nedan:

Måndag - 16.00 - 22.30

Tisdag - 15.30 - 22.00

Onsdag - 16.00 - 22.30

Torsdag - 16.00 - 22.00

Fredag - 14.00 - 02.30

Lördag - 12.00 - 02.00

Söndag - 11.00 - 23.00

Dessa tider sker med pauser emellan men jag är som sagt mycket aktiv och kommer alltid i första hand prioritera staffarbetet före RPandet.

När det väl kommer till tider så utövar jag ingen som helst sport på fritiden just nu, vilket resulterar till att jag kan få mer tid till att jag göra staffarbetet.

Ibland så kan det komma skola med läxor och prov eventuellt familj inblandat vilket resulterar till att det är ett första prioriterande men sedan kommer självklart staffarbetet. Detta resulterar till att det kan ske undantagstillfällen ibland men ibland så kan det även omväxlas till mer speltimmar vid vissa tillfällen som beror på vad som sker i mitt liv.

Vad skulle du göra om du blir staff? Det första som jag anser är lämpligt som staff här är först och främst att hålla koll på hur folk RPar genom att t.ex specca och lösa så mycket problem som det bara går. Jag tycker inte att det håller att vara partisk då jag anser att det är ett oerhört respektlöst beteende, och när jag väl löste olika ärenden så var jag så opartisk som möjligt. Jag skulle försöka att få båda parterna i ett ärende att bli nöjda då det resulterar till bättre stämning där alla blir glada, vilket jag absolut vill också.

Det andra som jag anser är lämpligt är att granska mycket i discorden och se vilka individer som är i behov av support. Jag visar även mycket stort engagemang i support på andra individers hjälp på rop och jag är ständigt på ett mycket glatt humör. Detta resulterar till att jag kan lösa ärenden mycket smidigt och på ett välkomnande sätt där individer kan känna sig trygga i olika ärenden. Jag kommer även att hålla koll mycket i forumet och kolla extremt många ban överklaganden och följa dess staffriktlinjer. Försöka göra det så snyggt och prydligt som möjligt då jag verkligen brinner för att hjälpa personer.

Jag kommer självfallet aldrig att "abusa" mina krafter då jag anser att det är helt irrelevant och det kommer även att resultera till dålig respons och så småningom demote vilket jag absolut inte vill ska ske. Jag kommer att granska mycket i kanalen "discordroller" där det mestadels skrivs dagligen och tilldela de som behöver rollerna så snabbt som möjligt.

Som staff är det viktigt att det inte sker något kontinuerligt bråk. Då brister staff-teamet så småningom och det jag vill är att föra fram Multistaden så mycket som det bara går. Jag skulle även se till att svara på reports, banöverklaganden och supports så snabbt som möjligt eftersom att folk ska och även känna att dom får en snabb och trevlig respons från staffsen. Det hade även varit oerhört roligt om man fick jobba tillsammans för att "ta bort" regelbrytare osv.

Som sagt så tänker jag mig alltid för innan jag löser avancerade saker, jag tar alltid egna initiativ och jag känner att det är ett bra krav som man skall uppfylla som staff. Jag kommer aldrig att ta staffärenden OOC då det absolut inte får förekomma överhuvudtaget och jag kommer även att ta alla ärenden efter ett scenario för att successivt höja RP nivån på servern. RP nivån på servern för tillfället är ofantligt bra då det inte förekommer någon typ av RDM/VDM nästan alls, men kommer då och då. Dessa spelare kommer jag att granska extra noga då det kan vara spelare som "lallar" runt på servern vilket jag inte tolererar.

Jag går inte runt i noclip och säger "Jag är en Gud", "Jag är faktiskt en Gud" eller "Jag hotar med avstängning", etc. Detta fungerar inte då det minimerar en hel del och spelarna kommer även inte känna sig säker och tycker att detta är en server med lallstaffs vilket det absolut inte är i själva verket.

Hur tror du att du skulle kunna bidra till att göra Multistaden till en bättre plats? Jag tror att jag skulle kunna bidra till att göra Multistaden till en bättre plats i och med mitt mognande tillstånd. Jag som staff skulle vara mycket aktiv i forumet, discorden och servern. Jag är ständigt på ett glatt humör när jag talar med andra och när jag löser ärenden. Detta resulterar till att personer kommer känna sig välkomnande när dom väl kommer till mig.

Jag visar god respekt till folk och jag tolererar absolut inte rasism självfallet även nazism. Detta får aldrig förekomma i olika ärenden, inte ingame, inte i forumet och slutligen inte i discorden. Jag kommer alltid att hålla mig på den aktiva sidan och lösa så mycket staffärenden som möjligt då jag verkligen visar stort engagemang när det kommer till att hjälpa folk.

När det kommer till att jag brinner för att hjälpa folk så kan jag naturligtvis bli mer aktiv då det ungefär blir som ett staffyrke.

Har du varit staff på någon server tidigare? Och hur fungera det där? Ja, jag har varit staff på en del andra servrar tidigare, detta utmynnar i bra tidigare erfarenheter som staff. När det kommer till hur det gick där så tycker jag personligen att det fungerade otroligt bra och det var inte direkt något som gick åt skogen. Dessa servrar har för tillfället "dött". Jag tyckte själv att jag hade bra koll på andra och jag hjälpte även till så mycket som möjligt och jag fick även mycket bra kritik från andra där. Jag har även varit staff här på Multistaden tidigare och jag tyckte att det fungerade bra, det blev lite krasch där emellan då det blev mycket med skolan men nu känner jag att jag har mycket bra med tid och kan hjälpa er på servern.

Har du några tidigare erfarenheter? Ja, som sagt så var jag staff på en del andra servrar tidigare vilket ger till följd av bra tidigare erfarenheter inom staffyrket. Jag vet vad jag håller på med och hur jag ska gå till väga för att hjälpa folk i nöd, med till exempel olika kommands för att sköta det effektivt.

Vad kan du om skripts? Skripts är ungefär som mods på GTA. Ett förslag på skript kan vara exempelvis att få röda trafikljus att bli till grönt på ett mer effektivt sätt . Skripts är ungefär som mods som du kan installera via datorn som därefter kommer till din RP värld. Jag är som sagt inte jättekunnig inom skripts men jag är mycket villig till att lära mig mer.

Varför vill du bli staff? Jag vill bli staff här på Multistaden eftersom att jag tycker att jag är en mycket mogen person som löser ärenden på ett snyggt och prydligt sätt. Just staffyrket tycker jag är oerhört fascinerande då man har funnit ett sätt att hjälpa andra medmänniskor. Som sagt så brinner jag verkligen för att assistera och jag är mycket aktiv i forumet, discorden och servern. Jag vill bli staff då jag verkligen vill få en till chans att visa vad jag kan genom att följa staffriktlinjer och sköta mig riktigt bra. Jag vill även förbättra communityt så mycket som möjligt genom att sprida respektabla samt goda vibbar i chatten. Jag vill bli staff för att hjälpa folk i nöd naturligtvis samt göra det så snyggt som möjligt. Jag brukar oftast vara så noggrann som möjligt och jag är alltid så seriös som det bara går. Jag vill även bli staff för att motivationen äntligen har kommit igång och jag kommer vara så aktiv som möjligt.

Ifall du spelar på en annan server, vilken server är det och ifall du blir staff är du beredd att sluta spela där då? Självfallet, jag vill ägna mig all den tid som går för att hjälpa er på servern.

Om du ber en staff att läsa din ansökan så blir det automatiskt nekad. Förstår du det? Ja, jag förstår det.

Senast ändrat av en moderation:
Riktigt bra ansökan du var en väldigt bra staff innan och du förtjänar verkligen det!

MVH Dansken

Servervakt på Multistaden

(Discord) Dansken#2088
Öppen PM

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka