Accepterad RogerXD | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

RogerXD

Icke Medlem
Meddelanden
1,516
Reaction score
29
Ange ditt födelsedatum: 19 Mars 2002

Vad heter du på discord? BRÖD #8477

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? Typ 600

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Kanske mellan 5-8 timmar

Hur ofta kommer du vara inne? Jag är inne typ varje dag om jag inte är med kompisar eller om jag kanske behöver plugga in för ett prov eller göra läxor.

Hur många timmar har du på FiveM? Typ 600

Vad heter du? Liam Andersson

Hur gammal är du? 16

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? För att jag tycker att polis värkar som ett väldigt spännande jobb och jag har jobbat på olika jobb till exempel mekonom och taxi men de var bara roligt en liten stund gör på taxin så försvann alla och på mekonomen så fick vi en dum chef men polis värkar väldigt roligt och spännande för att man får kanske vara med i ett bankrån och kanske någon gång vara med i en polis jakt och stoppa någon efterlyst och det kan vara väldigt kul för att jag gillar att köra bil och att vara med vänner i bilar och snacka eller göra bil jakter med kollegor

Varför ska just du bli anställd? För att jag vill jätte Järna kuna hjälpa till någon gång tilexempel kanske stanna en bil om det kör förfört och hjälpa till om någon inte vil leva längre och då tycker jag att jag kan hjälpa de om de inte mår bra och så vil jag hjälpa till i staden så att de kan bli en bättre plats

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Jag har en styrka vilket är att jag kan köra snabbt med en bil och jag kan köra väldigt bra till exempel så kan jag komma ikap i en bil jakt väldigt snabbt och jag kan stanna de väldigt bra. Jag är rädd för spindlar och folk som har mask på sig om de inte har varit på maskerad jag är också rädd för clowner och de har jag varit sen jag var 9år gammal

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Jag har sätt när min bror spelar dom polis och då har jag sett att man inte ska pit stoppa någon och att man ska sköta sig vid ett bank tån och man ska stå på avstånd och inte bara gå in direkt och skjuta

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Man säger i radion och så säger jag på börja ett trafik stopp på en Mercedes som är svart och sen när jag har stannat den så frågar jag vet du varför jag stoppade dig och han säger nej jag vet inte så säger du att du körde väldigt snabbt där och sen frågar du om kör kort och du kan säga att det är en till exempel 70 väg och du kör i 200 det är en stor skillnad och om han säger jag har inte körkort då ger du han en böter på olaglig körning

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Det första du gör e att säga i radion och be om förstärkning till platsen och sen säger du vart den efterlyste åkte och att min kollega behöver vård jag kallar på ambulansen.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Det första du göra de är att spärra av området så Inge oskyldiga blir skadade och sen så går du inte in direkt för att du ska gömma drog bakom till exempel en bil eller något annat föremål och en ska du vänta på att rånarna flyr platsen eller bli tagna.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Det första du gör e att ber honom att lugna ner sig och att stanna samtidigt som du drar vapen till exempel en tazer och om han inte stannar och fortsätter springa mot er så skriker du tazer tazer tazer och skjuter han i benet så han faller på marken och den kan du arrestera personen utan att göra dig illa

Förklara vad radiodisciplin innebär. Är till exempel är på en bil jakt och så kanske man inte ska skrika i radion utom du ska låta lugn och inte avbryta de som redan pratar

Vad betyder våldstrappan? De är tre olika steg som visar när polisen får använda olika sorters våld vid olika tillfällen (har grov dyslexi)

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka