Accepterad robintysken | Medlem ansökning [Fadi151x]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

robintysken

Icke Medlem
Meddelanden
1
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Robin

Vad är ditt discord namn? Tysken#7203

Vad är ditt födelsedatum? 16 Februari 1991

Berätta om din karaktär. Min karaktär heter Fredrik "Stormen" Storm. Han är 27 år gammal och är uppvuxen i en annan storstad. Han är en ambitiös och drivande person och dessutom en väldigt bra ledare. Dock tar han sällan ledarkommandot i nya grupperingar utan känner först av och lär känna. Finns det redan ett ledarskap i den gruppering han umgås i så har han inga problem att följa.

Fredriks pappa, Jonas, arbetade som mekaniker och Fredrik fattade därför ett tidigt intresse för bilar. Jonas och Fredrik hade många gemensamma projekt där de reparerade eller modifierade bilar och sedan sålde dem vidare. Efter att Fredrik tagit körkort och gått klart gymnasiet så arbetade han tillsammans med sin pappa och sparade pengar för att kunna köpa och modifiera sin egen drömbil.

Det bästa Fredrik visste var att köra igenom staden på natten. Det kändes nästan lite förbjudet på något sätt. Han kunde trycka lite extra på gasen och ignorera ett och annat rödljus. Det var på dessa gator Fredrik kom i kontakt med en illegal racing klubb. De hade stora tävlingar på nätterna där mycket pengar stod på spel. Stormen blev snabbt känd på gatorna och det är härifrån hans smeknamn kommer, då han körde över allt som en storm och vindarna ven kring hans bil.

Efter några förlorade race stod dock Stormen i skuld till klubben och till råga på det så blev han arresterad under sitt sista race. Han blev dömd till 5 år i fängelse pga grov vårdslöshet i trafik och skador av egendom.

Fredrik avtjänade sitt straff, men efter att ha blivit utsläppt hade han ingenting kvar. Han kände skam gentemot sin familj och hans skulder till racingklubben var fortfarande obetalda. Han bestämde därför att flytta och landade till slut i.. UNIVE.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag skulle säga att min starkaste sida är att sträva efter att bjuda in samtliga parter i ett scenario till RP. Att helt enkelt snabbt kunna ta ett realistiskt beslut hurvida min karaktär agerar. Ex: Jag och en vän sitter och chillar när två andra personer dyker upp. En av dem börjar prata med mig och vi börja tjafsa om någonting och situationen eskalerar något. Efter någon minut så märker jag att varken min vän eller den andra personen har kommit in i rollspelandet. Jag kanske då säger någonting i stil med "Vem är det du har med dig, behöver du ha en livvakt för att du inte kan skydda dig själv eller?" eller "Hörredu, lugna ner dig. Min kompis här har svart bälte i karate". Ju fler som deltar i RPn, ju roligare blir det och ju fler oväntade saker kan hända.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det är väl lite det jag var inne på i mitt tidigare svar. Detta är inte ett singleplayer spel och alla som spelar gör det för att få rollspela. Allt kreativt och roligt måste inte komma från mig, och att låta andra rollspela kan ofta vara bättre än att forcera rollspelandet i en viss riktning. Sen ser jag det aldrig direkt som en vinst eller en förlust, även om jag kanske inte får vara muntligt/fysiskt aktiv i ett pågående scenario kan det vara en av de bästa upplevelserna jag har haft.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Jag läste dem innan jag beslutade att skicka in denna ansökan och jag kommer att läsa dem igen innan jag börjar spela, om jag blir accepterad. Majoriteten av reglerna var i princip detsamma som de flesta andra seriösa rollspels-servrarna så jag besparar er och mig med copy paste på "simpla" regler. Den regeln som däremot stod ut jämfört med tidigare servrar jag har spelat är "döden". Att inte få spela på karaktären på 12h efter att den dog medför ytterligare tyngd till FEARRP och även ökad realism vilket jag verkligen gillar. Annars kan jag väl nämna sunt förnuft, vilket jag tycker täcker samtliga regler förutsatt att man har koll på dem. Vi är alla här för att rollspela och reglerna krävs som en grund för att det ska fungera.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Jag har rollspelat D&D i många många år, dock med långa pauser emellanåt. Dessutom har jag rollspelat GTAV på RageMP (Circuit RP servern).

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Kan vara värt att nämna att jag är kunnig inom programmering och har bra personhantering. Om det skulle vara så att jag blir accepterad, spelar en längre tid och känner att jag bekommit en del av communityn så kan jag tänka mig att bidra till att göra den bättre med mina kunskaper.

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!

Tillbaka