Nekad Razz | Ansökan till Servervakt [isacc]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Razz

Edvin
Meddelanden
144
Reaction score
10
Vad är ditt namn i verkligheten? Edwin

Vad heter du på discord? ! razz™#6231

Ange ditt födelsedatum 13 April 2007

Mellan vilka tider kan du oftast spela? Jag brukar oftast kunna spela varje dag mellan 13:00 till typ oftast 01:00. Men när jag har skola så spelar jag oftast från 16:00-22:00 (om jag inte har träning, eller om jag inte är ute med familj/vänner)

Hur länge har du varit medlem på Unive? Jag har varit medlem sen ett år tillbaka, men har blivit av med medlemskapet för jag blev blackad för ingen anledning.

Har många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) https://cdn.discordapp.com/attachments/998676087104090262/1000817591524282368/Skarmbild_2022-07-24_192908.png Många av dessa bans är då jag inte kunnat rpa och den första månaden hadejag open mic, och det gav mig många bans. Dock har jag sedan dess aldrig använt mig av detta. Sen jag blev krim och rpat i krim rp och då kommit tillbaka till Unive (slutade spela det i ett halv år) så har jag blivit bannad 3 gånger. Men dock bara för små grejer, såsom halv ooc, suntförnuft (vilket var felaktig, frågade en grabb om han ville köpa droger) Och sen en till som var för att jag råkade drifta runder i flera cirklar för jag höll inne W och A och alt tabbade så jag fortsatta spinna runder. Men såklart har jag lärt mig och ännu lär mig och därför har jag tänkt och bli servervakt.

Har du varit blacklistad någon gång? Ja

Vad är en servervakt enligt dig? En servervakt enligt mig är en ansvarsfull person som kan ta ansvar över servern. En sådan här person har små fast i vissa fall stora permissions när det gäller ingame. Med andra ord så har en servervakt behörigheter till att banna folk upp till 1 dag (om jag har rätt), man kan kicka folk, osv. I samband med detta så är en servervakt en person som är trustad av de servervakt ansvariga. Med det vill jag säga att man går inte bara runt och bannar folk osv. Om en servervakt bannar eller kickar någon så klippar man alltid det och just då när regelbrottet sker. Om man säger till exempel n ordet, vilket är en pban med indraget medlemskap, så kan servervakten banna personen och sen kontakta högre uppsatta och skicka in klippet till dom och de kan sedan i deras återgärd banna personen permanent och ta bort spelarens roller.

Servervakter kan även hjälpa folk som skriver i /report eller /help och hjälpa de nya spelarna eller de personer som behöver något i report.
Som servervakt kan kan även noclipa runder och specca olika scenarios och kolla efter regelbrott och så de rpar på ett bra sätt. En sak som servervakterna kan göra när de ser att det är riktigt dålig rp är att de kan skriva i OOC att de får höja sin rp nivå så hela scenariot blir roligare.
En servervakt är dels en underlättning för staffsen. Eftersom de flesta staffs uppgift är att vara i dcn och servervaktens jobb är att göra FiveM servern mer säker. Detta gör det mer i jämvikt för alla jobb. Staffsen gör sitt i support i discord servern och servervakterna gör sitt i FiveM servern.
Dels är en servervakt till mig en person som har det roligare i sina scenarios. Eftersom de kan få bort alla de lallare som de vanliga medlemmarna inte har tillgång till.

Varför är just du lämplig som servervakt och inte någon annan? Eftersom jag kan bete mig och jag stöter på massor med lallare. Den senaste veckan har jag stött på minst 20 lallare. Dels har jag varit staff för jättelänge sen på en gängserver, där man verkligen behövde ta ansvar. Och en staff på gängservrar är basically som en servervakt fast på Unive. Så jag har massor mer erfarenheter inom serverarbete. Dels är jag mogen och lallar inte runt. Jag är en sådan person som tar vissa saker och ting seriöst, såsom staff arbete och massa fler olika saker. Dels var min gamla polare servervakt på servern och han brukade screensharea på discord när han gjorde sv arbete. Då fick jag en idé o bli sv, dock var det för ungefär 2 månader sen och jag kommer dock ihåg ganska mycket från det.

Definera med enga ord vad en bra servervakt är enligt dig? En bra servervakt ska aldrig i hela sitt liv använda sig för mycket av sina perms, d.v.s att man inte ska abusa sina perms. Abuse med perms är till exempel att man spawnar en bil ifrån ingenstans, eller att man dvar polisens bilar i ett polisjag.
En bra servervakt ska dels kunna använda sig av /goto. /goto är två ord, GO TO. Ett annat ord för goto som de flesta känner till detta commandot är tp (teleport). Med andra ord så är /goto ett kommando som gör så att du kan tpa till olika personer.
Hur man använder sig av /goto:
När man vill tpa till en person ska man skriva /goto {id}
Exempel:
Någon skriver i /report Hjälp! Det är en person här på piren som håller på att sparka på min bil och lallar runder. Då skriver man i chatten /goto {personen som skrev reporten's id}. Då är man vid personen och skriver i /msg {id} om man har klipp och bevis på ID på personen In-game. Om den har det ber man personen skriva till en på discord: (i detta fall ! razz™#6231). Och om klipper innehåller bevis på att personen både lallat och personens in-game ID så bannar man personen för lall.

Berätta sammanfattad var korruption och abuse är, specifikt inom rollen och ansvaret som servervakt Korruption och abuse inom SV arbete är när man använder sina perms till helt fel grejer. Ett exempel på det är att man spawnar ut bilar, dvar bilar för att få en överlägsen del i ett scenario. Ett till exempel är om man typ dör i ett scenario och skriver /revive när man egentligen behöver sjukvård och hjälp. Detta är bara onödigt, och gör alla scenarios bara tråkigare. Det blir inte kul med scenarios där man bara fuskar för att vinna. Där ska man också tänka på powergamingen (man ska inte tänka på att vinna alla scenarios utan ha kul i dem)

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka