Nekad Rasmus Fröderberg | Medlem ansökning [3llee_]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Rasmus Fröderberg

Icke Medlem
Meddelanden
12
Reaction score
2
Vad är ditt namn i verkligheten? Rasmus Fröderberg

Vad är ditt discord namn? ralle7150

Vad är ditt födelsedatum? 10 Augusti 2008

Berätta om din karaktär. Just nu spelar jag som mest på min karaktär vid namn Bert Karlsson och han är 34 år gammal, finns inte jätte mycket bakgrund eftersom Bert är en väldigt inåtriktad människa som inte vill ha så mycket med andra att göra. När jag menar att han är inåtriktad så menar jag inte att han inte vill ha vänner och möta nya människor utan mer att han inte gillar svåra situationer som exempel när personer är på han för mycket och Bert inte hinner med att ta in alla intryck. Sen liten har han haft PTSD (post traumatiskt stress syndrom) vilket är ifrån den traumatiska uppväxten med sin pappa. Berts pappa var en snäll person inombords men när kvällen kom så visste Bert att tiden var inne som alla andra dagar, samma rutiner med att låsa in sig på sitt rum på grund av Berts pappas alkoholmissbruk. Bert hade under sin uppväxt inte heller så många vänner på grund av att han var så strikt under sin pappas regler som var att Bert skulle handla, laga mat, städa och jobba efter skolan. Detta var för att pappan ansåg att det var ett sätt att tacka pappan för att Bert fick komma till jorden. Detta slet såklart ut Bert som vilket annat barn som helst skulle bli och detta i sin tur påverkade Berts resultat i att utveckla sin förmåga att vara i det sociala, lyckas med bra betyg i skolan och känna en trygghet till sin pappa. Familjen var inte stor eftersom Berts mamma hade dött i en tragisk bilolycka 1991 när Bert endast var 1 år gammal. När mamman gick bort så var det den dagen pappan gick in i en sorg och alkoholmissbruket startade.
Bert brukar besöka sin mammas grav när han fick tid och varje gång han stod framför sin mammas grav så var det som att han blev fylld av värme, en värme som fick han att hålla ut. Det var en plats där han kunde prata ut och få känna sig hörd. Det var inte så mycket till svar men att känna mammas närhet var fullt tillräckligt.
Tiden gick och Bert blev äldre och lyckades gå ut skolan med godkända betyg och fick sitt andra jobb på posten där han sorterade post. Detta fick Bert att bygga upp sin förmåga med det sociala eftersom han behövde prata med personer på jobbet. Han lyckades finna en vän för livet, Bosse Göransson som var en person som Bert kunde skratta ihop med. Jobbet var som en paus från pappans psykopatiska beteende, att få känna sig trygg för några timmar. Bert jobbade på posten i många år och jobbade sig upp till postens vice chef.
Åren gick och Bert ville göra något nytt, han bestämde sig för att börja bygga upp sitt eget företag. Det skulle vara något som speciellt, något som han var bra på. Tog veckor som blev till månader innan Bert kom på det han skulle göra men tillslut kom han fram till att han skulle hjälpa barn och tonåringar som hade det svårt hemma. Bert sökte stöd hos andra och kämpade för att detta skulle gå igenom och att Bert skulle få tillgång till ett bidrag från staten. Detta var något som både fick positiv respons men även dålig som kunde vara arga föräldrar som tyckte att barnens mående var under deras ansvar, Berts svar på dessa negativa åsikter från olika personer var att "ibland som föräldrar så märker man inte att ens barn inte har tillit att berätta saker som tankar om saker som händer i deras liv". Detta var något Bert skulle ångra att han sa eftersom det var något som skapade mer ilska hos olika personer för det skapade tankar och olika rykten började spridas. Efter denna bra och omtänksamma tanke Bert hade som blev smutskastad på så gav Bert upp och lyckades inte att få jobb i staden eftersom det var så mycket fördomar om han. Bert blev nu arbetslös och det lyckliga livet som chef på posten som gav han enorma summor pengar slutade på några sekunder. Han var nu arbetslös och hamnade i en djup sorg och ilska över att allt gick åt fanders. Han såg det som att det bara var hans egna fel och att han ångrar att han ens försökte. Bert försökte att få kontakt med sin pappa för att få flytta hem igen eftersom Bert nu hade förlorat allt, lägenhet, bil, sommarhus alltså hela hans ägo. De försök Bert gjorde att försöka kontakta sin pappa vart inte så lyckade och konsekvenserna som blev av det var att Bert nu fick sova på parkbänkar, soprum och i tunnelbanan samt bussar.
Det tog inte länge innan han bestämde sig för att försöka ta sig ut ur staden för skapa sig ett nytt liv, att försöka starta på nytt med nya människor och hitta nya kontakter. När Bert sade detta till Bosse att Bert skulle försöka ta sig ut ur staden utan något så vart Bert orolig över hur det skulle fortsätta. Det Bert sade till Bosse gjorde Bosse så orolig att han bestämde sig att följa med Bert på sin otroliga resa till en stad som han inte ens bestämt ska va, ett nytt land? I alla fall så sålde Bosse av sig allt och tog alla pengar för att ta sig någon stans där slut destinationen inte var något som bestämt. Här är han nu och fortsätter på den vägen.

Berts intressen är väldigt kala på grund av sin uppväxt. Han har ett specifikt intresse och det är att hjälpa andra att vara en hjälpande han åt andra som inte klarar av det själva. Sorger som behöver lastas av, ilska som behöver flyga ut i tomma intet eller någon som behöver fyllas med mer glädje. Berts ända önskan är att alla ska må bra och vara glada.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kommer att bidra med en RP som är ihop med kompisar, RP där jag kommer att spela ihop med karaktären Bosse. Roliga sociala stunder, roliga scenarion, försöka hitta nya mål för framtiden och såklart att ha kul.
För mig är det viktigaste att bidra med den bästa RPN från min sida som jag är kapabel till för att det ska vara roligt från alla parter och inte bara för mig själv. För roligast är när man kan ha roligt tillsammans.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det innebär att man som spelare ska kunna acceptera att någon annan vinner ett scenario. Ett exempel på det är när du som spelare kanske gjort något kriminellt som att stulit något från en annan spelare och därefter blir du konfronterad av polisen och anhållen för misstänkt stöld. I den situationen ska du som spelare kunna acceptera bara att du kommer med största synnerlighet hamna i fängelse eller riskera böter. Eftersom du stulit så blir konsekvensen att du bli anhållen och påkommen så ska du spela med och inte jobba mot för att rädda dig själv.
Alltså en sammanfattning är att denna regel är för att alla ska ha kul från allas perspektiv i ett scenario.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Att man ska bete sig vettigt och omtänksamt på alla, att ha respekt för andra personer, inget utsättande för kränkande handlingar varken verbalt eller skriftligt, rasism eller hat på någon på grund av någons religion är förbjudet. Jag accepterar och förstår era regler.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Jag har inte spelar jätte mycket erfarenhet eftersom jag är relativt ny, spelat sen i somras. Men dem grundläggande reglerna har jag koll på som exempel sunt förnuft, fear RP, failRP, osv. Jag har mycket kvar att upptäcka och fortsätter att bygga upp mina erfarenheter.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Nej, jag är nöjd.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka