Accepterad Rasken | Polismyndigheten Ansökan [Kazlick]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Rasken

Icke Medlem
Meddelanden
38
Reaction score
12
Ange ditt födelsedatum:

Vad heter du på discord? Rasken#1488

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 800 varar ca 50% är som polis eller Säpo

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Beror lite på vilken dag det är och om det är helgdag eller vardag men mellan 4-10h

Hur ofta kommer du vara inne? Kommer vara inne varje dag om inget kommer i vägen

Hur många timmar har du på FiveM? 800

Vad heter du? Olle Jönsson

Hur gammal är du? 52

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? För att jag tror att jag skulle kunna bidra med mycket eftersom att jag har erfarenhet inom jobbet sedan tidigare då jag är utbildad polis och har varit chef över Säkerhetspolisen i en annan stad!

Varför ska just du bli anställd? Som jag skrev innan så har jag mycket erfarenhet och så kommer jag att bidra med mycket positivt och mycket pepp till kollegor och civila, är trevlig mot alla som är trevlig mot mig. Är grundutbildad och kan också alla PL-Lagarna utantill.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Tre styrkor: Bra på att prata med folk, bra på att komma fram till det bästa alternativet i en svår situation och har bra uthållighet
Tre svagheter: Jag har kort stubin men kan kontrollera det på ett bra sätt, har väldigt svårt att knipa igen käften i vissa situationer och är en dålig förlorare.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Har varit tidigare Kommisarie så är utbildad inom det mesta, kan alla Polislagarna, har också varit chef över Säkerhetspolisen och så har jag varit befäl i FRI/Piketen. Vet inte om jag behöver berätta så mycket mer

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag gör som så att jag går fram till personen och ber honom ta ner rutan samt stänga av motorn. Jag ber honom också att kliva ut ur fordonen för att sedan be personen att visa händerna eller be personen att lägga händerna på taket på fordonet. Jag frågar därefter om personen har körkort, personen har inte detta och då får jag rätten att söka igenom personen eftersom han har begått ett brott som har fängelse som påföljd, så jag frågar personen om den har något på sig som jag kan skära eller sticka mig på och sedan söker igenom personen. Jag sätter handklovar på personen samt leder personen till mitt fordon. Därefter söker jag igenom personens fordon som säkerhetsåtgärd. Sedan kör jag in personen till station för att lämna över ärendet till en kollega eftersom jag som aspirant inte har rätten att köra personen till ett fängelse.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag gör som så att jag anropar på Rakel att kollega är skjuten samt efterlyser fordonet samt gärningsmannen. Jag går samtidigt fram och kollar om kollegan andas och har puls, sedan tillkallar jag sjukvårdare om kollegans läge är kritiskt.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Eftersom jag är aspirant vid tidpunkten kommer jag att göra små saker, sätta upp barriär, lägga ut spikmattor, flytta på polisfordon etc.

Om jag och kollegan är först på platsen inväntar vi ett befäl.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag skulle göra allt för att försvara mig och mina kollegor, jag skulle ha skjutit ett varningsskott först för att försöka med så lite skada som möjligt sedan skjuta mannen i knät för att få ner honom på marken.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Det är en viktig del inom kommunikationen mellan poliser i Rakel. Man ska säga det man vill säga så snabbt och förståeligt som möjligt.

Vad betyder våldstrappan? Det betyder att man dom polis använder så mycket ”våld” som är nödvändigt utifrån hur situationen ser ut. Man gör det som är nödvändigt för att ha möjlighet att lugna ner situationen.

Senast ändrad:
Tillbaka