Nekad RaptorHT | Ban Överklagan [Moezz]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

RaptorHT

Icke Medlem
Meddelanden
2
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198328855479/

Ditt Hex-ID: 110000115f83bb7

Vad är din discord tagg? Raptor#1509

Vem var det som bannade dig? Pruttskav

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2024-01-28 134116.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag var ny på servern och hade bara kört någon dag och jag hade inte koll på reglerna. Det var över ett år sedan och det jag gjorde var dumt. Jag tog en sniper och snipade någon i Grovestreet. Hade inte koll på att man inte fick detta och att krim fanns. Har nu läst på om detta och sett många kompisar spela som goda föredömen.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag var väldigt ny på rp och hade inte riktigt koll på hur det fungerade, alltså brist på kunskap om reglerna på unive rollspel. Jag gick runt i hamnen och pratade med lite olika människor. Sen träffade jag en grabb som med lite mer inlevelse började prata mer och mer med mig. Jag tyckte han var snäll och bad då honom om sjus till torget. Han sa att han kunde hjälpa mig och var då snäll och sjusade mig. Men problemet var att jag inte riktigt hade koll på hur man tog sig dit och efter att vi åkt ett tag så stannade han bilen och vi var framme i Growstreet. Jag frågade då honom om han inte kunde köra mig till torget. Då fick jag svaret att han bara skulle hämta en sak i sitt hus först. Och då väl framme vid hans hus i Growstreet så hoppade vi ut ur bilen och han bad mig följa med han upp på ett tak där vi stod och pratade ett tag. Sedan bad han mig att kolla i mitt inventory och förklarade hur man fick upp detta och i mitt inventory befann sig då en sniper. Han hade alltså lagt in en sniper i mitt inventory och lurat mig utan mitt medvetande. Han sa då att vi skulle lalla med folk och tog själv fram ett vapen och siktade ned mot gatan där ett par människor stod. Därefter bad han mig sikta ned mot samma folk och skjuta den ena som stod där. Efter att jag dödat honom så tog det bara några sekunder innan bannen kom. Han introducerade alltså mig till rp på fel sett helt enkelt.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag gjorde helt fel. Jag hade ingen krim eller någon aning om vilka regler som gällde kring sådana saker. Nu har jag läst på kring reglerna och vet hur man ska uppföra sig i Unive serverns rp.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Aldrig varit bannad förut.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag skulle ha läst på om reglerna i servern innan jag gick in och spelade. Jag kunde även ha gjort research om hur rp går till och hur man ska uppföra sig inom det. Jag borde heller inte ha lyssnat på en sådan sak som att ta upp ett vapen och skjuta någon från ingen stans, utan att ha en aning om hur rp fungerar, utan istället hade jag kunnat vara kritisk mot det han bad mig göra som då också ledde till en ban. Men jag har nu lärt mig av mina misstag och har många kompisar som spelar på servern som kan vara bra förebilder till hur man ska bete sig och även hjälpa mig komma in i rp.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Absolut! Efter denna händelsen har jag lärt mig många olika saker... Jag har lärt mig att det är viktigt att ha koll på, och följa reglerna. Att man ska respektera de andra spelarna på servern. Att man inte ska lita på vem som helst. Jag har även lärt mig mer om hur rp fungerar rent överlag. Som tillexempel är det ingenting man är inne och lallar på som jag gjorde då. Utan man tar det seriöst och om inte, så är rp inte vad man ska hålla på med. Jag har därför förberett mig mycket med att läsa reglerna, ta reda på hur rp fungerar och kolla på andra seriösa spelare som kör. Jag är nu redo att ta rp seriöst.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja det förstår jag absolut!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka