Nekad ragnarrok | Medlem ansökning [Gonzo]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

ragnarrok

Icke Medlem
Meddelanden
3
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Jack

Vad är ditt discord namn? Ragnarrok75

Vad är ditt födelsedatum? 5 Juli 2009

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Martin Ragnar 24

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Inget konsekvens tänk, Lojal och osmart

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Jobbat stor del av livet och ägde ett företag men blev av med det pga eftersom han inte betalde sin skatt (jobbade svart) Martin vill fortsätta med företag eller jobba för ett företag men vill tjäna pengar på andra sätt också, mycket motorcykel intresserad.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Online ofta och bra roleplay, kan eventullet äga nåt företag eller hjälpa till.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela realistisk och inte bara priotitera sig själv, sammarbeta mycket.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Att köra ner från orealisitska hopp från vägar (fail rp) och skjuta någon direkt utan att roleplaya (rdm)

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Metagaming, att snacka med någon på annan app exempel Discord, snapchat osv, Copbaiting att försöka bli jagad av polisen eller få doms uppmärksamhet och NLR som menas at när man dör så minns man inget ifrån innan man dog.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Att jag har ägt Motorcykel Dealer ship i en gammal server och lärde mig bra mycket grejer där.

Hej!
Du behöver utveckla dina svar på samtliga frågor

Du har 24timmar på dig att göra det, annars nekas din ansökan automatiskt.
(Besvara detta meddelandet när det är åtgärdat.)

Vad är ditt namn i verkligheten?

Mitt namn är Jack.

Vad är ditt discord-namn?

Mitt Discord-namn är Ragnarrok75.

Vad är ditt födelsedatum?

Jag är född den 5 juli 2009.

Heter du samma på Discord som på Steam?

Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär:

Min karaktär heter Martin Ragnar och är 24 år gammal.

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord?

Inget konsekvenstänk, lojal och lite osmart.

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär:

Martin har jobbat större delen av sitt vuxna liv och drev tidigare ett eget företag. Tyvärr förlorade han företaget eftersom han inte betalade skatt och istället arbetade svart. Detta ledde till stora ekonomiska problem och en ganska tuff tid i livet.
Trots det vill Martin fortsätta i företagsvärlden – antingen genom att starta upp något nytt eller genom att jobba för ett redan etablerat företag. Samtidigt är han väldigt motorcykelintresserad och kan tänka sig att kombinera sin framtid med sitt intresse. Han är också öppen för mindre lagliga vägar att tjäna pengar på, beroende på vilka möjligheter som dyker upp i staden.

Vad kan du bidra med till serverns RP?

Jag kan bidra med stabilt, respektfullt och engagerande roleplay. Jag är ofta online och tycker om att skapa situationer som ger fler spelare något att reagera på och bygga vidare med. Jag kan även tänka mig att driva ett företag i framtiden eller hjälpa till i andra verksamheter om det skulle behövas.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario?

Det innebär att man spelar realistiskt och sätter RP-upplevelsen framför sin egen vinning. Man ska inte bara tänka på vad som gynnar ens egen karaktär, utan samarbeta och skapa en situation där även den andra parten får något att spela på. Det handlar om att bygga bra och trovärdiga scener tillsammans.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det?

Ja, jag har brutit mot reglerna tidigare. Det handlade bland annat om att köra nedför orealistiska hopp från vägar (fail RP) och att skjuta någon utan ordentligt RP (RDM).
Det jag lärde mig av detta är att ta RP på större allvar, spela mer realistiskt och se till att alla interaktioner har bra inledning, uppbyggnad och konsekvenser. Jag är mycket mer noggrann idag och vill inte upprepa samma misstag.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive?

Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler?

Metagaming: Att använda information från exempelvis Discord, Snapchat eller andra appar för att påverka RP-situationen i spelet.
Copbaiting: Att medvetet försöka få polisens uppmärksamhet eller provocera fram en polisjakt.
NLR (New Life Rule): När man dör ska man inte minnas något som hände strax innan döden. Man får inte återvända och fortsätta RP på samma plats eller händelse.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror är relevant för din ansökan?

Jag har tidigare drivit ett motorcykel-dealership på en tidigare server. Där lärde jag mig mycket om hur man driver verksamheter, håller bra RP och samarbetar med både civila och polisen. Jag tror att den erfarenheten kan komma till nytta även här på Unive.

Senast ändrad:
Nekad ansökan
Anledning: AI

Du får ansöka igen om 24timmar. Lycka till nästa gång!
Med vänliga hälsningar,
Medlemskapsansvariga

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka