Nekad Ragge Bohm | Medlem ansökning s_patron12

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Ragge Bohm

Icke Medlem
Meddelanden
1
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Kevin Bohm

Vad är ditt discord namn? Kevin Bohm

Vad är ditt födelsedatum? 11 Mars 2003

Heter du samma på Discord som på Steam? Nej

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Ragge Bohm 23 vårar gammar

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Spontan, Dum, Tävlingsinriktad

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Ragge Bohm är född fem minuter efter sin tvilling, vilket han fortfarande påstår är anledningen till att han alltid hamnar steget efter i livet — eller i alla fall i kön till frukosten. Jag och min tvilling växte upp i en småstad där alla kände alla, och våra namn blev snabbt förknippat med både små hyss och stora drömmar. Redan som unga var vi kända för att kunna laga en moppe snabbare än någon annan, och för att dyka upp på exakt fel plats vid exakt rätt tidpunkt. Jag har alltid haft en blandning av nyfikenhet och rastlöshet i blodet. Då min tvilling ibland tänker först och agerar sen, har jag en tendens att göra tvärtom — jag agerar, sen tänker jag, och resultatet blir ofta både underhållande och oförutsägbart. Trots det har jag faktiskt ett stort hjärta och en stark lojalitet mot min bror, och tillsammans ser de sig själva som ett paket: två hjärnhalvor, en hel katastrof. Framtidsplanerna är enkla men betydelsefulla för Ragge: Jag vill skapa ett nytt liv i staden där jag och min tvilling kan bygga något eget — vare sig det blir ett legitimt företag, ett garage eller… något mindre legitimt beroende på vägen livet tar. Det viktiga för mig är inte att bli rik eller fruktad, utan att sätta ett avtryck tillsammans med min bror, forma mitt eget rykte och kanske — kanske — bevisa att de där två från småstadens bakgator faktiskt kan lyckas med något större. Kort sagt: Ragge Bohm är en driven, lojal och oförutsägbar tvilling som vill skapa en framtid där bröderna Bohm blir ett namn man minns — på ett sätt eller ett annat.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Vad kan jag bidra med?: Jag kan bidra med aktivt och engagerat RP där jag försöker skapa situationer som både utvecklar min egen karaktär och ger andra spelare något att reagera på. Jag gillar att ta initiativ och starta scener, men också att följa med i andras idéer och bygga vidare på det som händer i stunden.

Jag är inte rädd för att hamna i trubbel eller göra misstag in character, för jag ser det som en del av berättelsen — och jag spelar gärna ut konsekvenserna på ett sätt som gör scenen bättre för alla inblandade. Jag tänker alltid mer på helheten än på att min karaktär ska “vinna”, och jag försöker hålla RP:t trovärdigt, respektfullt och roligt.

Kort sagt: Jag kommer in med energi, samarbetsvilja och förmågan att både skapa RP och följa RP — och jag ser alltid till att lämna utrymme för andra att glänsa i scenerna jag är med i.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst betyder att jag inte låser fast mig vid att min karaktär alltid måste komma ut på topp. Istället accepterar jag att min roll ibland kan bli lurad, gripen, skadad eller hamna i underläge om situationen pekar åt det hållet. Jag försöker alltså inte tvinga fram ett resultat där jag “vinner”, utan jag låter scenen ta den riktning som känns naturlig och rolig för alla som deltar.

För mig handlar det om att ge utrymme åt andra spelare och respektera deras RP lika mycket som mitt eget. Ibland betyder det att min karaktär får känna på nederlag, men det skapar ofta bättre historier och öppnar dörrar för framtida scenarion. Det viktiga är inte vem som står “överst”, utan att RP:t flyter på och känns trovärdigt och minnesvärt.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Nej, detta är första gången jag ansöker till en svensk rp server

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? exempel 1: Combat Logging Det är inte tillåtet att logga ut för att undvika en situation i RP, som till exempel en jakt, ett rån eller en arrestering. Om min karaktär hamnar i ett scenario måste jag spela ut det tills det är avslutat — att lämna spelet för att slippa konsekvenser bryter mot RP-andan. exempel 2: Metagaming Jag får inte använda information min karaktär inte fått in character. Om jag till exempel hör något på discord, ser en stream eller läser ett namn ovanför en spelare så får jag inte automatiskt låta min karaktär agera på det — all kunskap måste komma från spelet och från scenen.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag är en spelare som tycker att bra RP bygger på respekt, tålamod och nyfikenhet. Jag försöker alltid gå in med inställningen att möta andra spelare där de är, oavsett om scenen blir humoristisk, allvarlig eller kaotisk. Jag gillar när RP får ta sin tid, när man låter situationer utvecklas och inte stressar igenom saker — ibland är det dom små detaljerna som gör en scen minnesvärd. Jag ser också värdet i att hålla sig till reglerna, för jag vet att det skapar trygghet och rättvisa för alla. För mig är det viktigt att bidra till en miljö där man känner sig välkommen, kan testa idéer och vågar låta sin karaktär gå igenom både bra och dåliga stunder. Jag spelar hellre för en bra historia än för att min karaktär ska vara “starkast”. Kortfattat: jag är redo att investera tid, bygga relationer och vara en spelare som både startar RP och håller det levande — utan att ta över eller trampa någon på tårna.

**Nekad.**
Anledning: Din text är skriven av AI.

Du får ansöka igen om 24timmar. Lycka till nästa gång!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka