Nekad RackarTobbe | Ban överklagan (kerstin)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

RackarTobbe

Icke Medlem
Meddelanden
37
Reaction score
12
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/RackarTobbe/

Ditt Hex-ID: 1100001191722d6

Vad är din discord tagg? Toby#5589

Vem var det som bannade dig? Alexander

Hur lång tid var din ban? 1 eller 2 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Metagaming

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? För att jag rpade på min kriminella karaktär och gick in på min Polis karaktär. Alexander hävdar att det lutar åt metagaming då eftersom att jag inte spelade tidigare på min poliskaraktär, och gick in på den för att jag hade kännedom kring händelser på min krim karaktär.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag rpade och blev kallad till support, Alexander berättade hur han såg på händelsen och jag förstod honom.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Från hur jag tolkar det så blev jag bannad för att jag gick in på min karaktär och rpade på saker jag visste från min andra karaktär. Dock så hade jag detta i åtanke och fick faktiskt ett samtal ifrån en person, som ringde och bad min gamla poliskaraktär att agera advokat, eftersom att han tidigare både har representerat personen som ringde, samt massa andra i förhör tidigare så förstod jag inte riktigt vart regelbrottet hade skett. Arnold visste bara att han hade fått ett samtal för att agera advokat, och jag rpade endast utifrån detta.

Jag tycker att rp ska handla om att göra roliga scenarion och jag strävar efter detta på alla möjliga sätt dagligen. Jag tycker också att man inte kan rpa utifrån att karaktärer som finns på unive inte existerar tiden man inte är online. Därmed så kunde personen ringa mig och be om en tjänst, via detta utgick jag också ifrån att vi kände varandra innan och att dom hade kännedom kring att Arnold, min poliskaraktär, hade varit adokat och har en juridisk utbildning.

Jag tycker bannen inte är helt rättfärdigad, jag var i support med Alexander och förklarade att från mitt perspektiv hade jag det i bakhuvudet hela tiden att Arnold förmodligen skulle få ett samtal. MEN det var ingenting jag rpade på, att Arnold gick Därmed bytte jag karaktär. Jag tycker dock att det känns lite grovt att dela ut en ban på 2 dagar för detta. Jag har väldigt mycket rp erfarenhet och jag fattar vad jag har gjort för fel. Dock förstår jag hur Alexander tänker. Att jag bytte karaktär exakt då var ingen tillfällighet.

Hur många tidigare avstängningar har du? 2

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har lite felaktika bans som har blivit hävda efter ett samtal i support. Men sen så har jag 2 bans tidigare som jag har tagit lärdom av, båda för ooc, första gånger var i Januari, jag hade precis laddat ner fiveM och förstod inte hur roleplay fungerade.

Sedan har jag en ban i somras, för ooc också, jag och en kompis pratade ooc. Dessa bans har givit mig lärdom kring att det är onödigt att riskera mycket genom ett litet regelbrott, vi båda kunde rpa men vårat konsekvenstänk fanns inte där. Från den dagen så lovade jag philip320 att inte hålla på att lalla och bli bannad, och efter det har jag endast rpat utan en enda ban.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag att det är tråkigt att staffs väljer att banna mig för någonting som detta, jag försökte endast bjuda upp till ett långt och roligt scenario, men annorlunda, jo jag skulle inte ha loggat in på min andra karaktär. Sen så antar jag att jag skulle kunna tänka igenom beslutet en extra gång.

Detta misstag kommer inte ske igen, men eftersom att jag verkligen älskar polisrp och att sitta i förhör, samt att jag med min poliskaraktär hade en öppning till ett scenario eftersom att han har juridisk utbildning tänkte jag att det skulle bli roligt, och rp handlar ju om att ha roligt. Sen så tänkte jag också på att inte förstöra för andra, och göra det roligt för båda parterna.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, misstaget som gjordes kommer inte ske igen, jag kommer inte blanda in flera av mina karaktärer i scenarion kopplade till varandra.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka