Nekad pzmoderator | Ansökan till Trainee [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

pz moderator

Icke Medlem
Meddelanden
73
Reaction score
7
Vad är ditt namn i verkligheten? Gilbert heter jag

Vad heter du på discord? pz moderator#7328

Ange ditt födelsedatum 29 December 2007

Ungefär hur ofta är du inne, vilka tider? Måndag 15- 00:00
tisdag: 14- 23:00
Onsdag 15-00:00
Torsdag 15:30- 00:00
fredag 13:45- 03:00
Lördag 09:00-03:00
Söndag 09:00-23:00

Vad är det som får dig att söka till Trainee? Det som får mig ansöka till trainee är att kunna göra serven till en bättre platts och communityn till ett roligare ställe, få bort alla lallare och försöka höja rp nivån. Den mesta tiden jag är inne kommer jag att sitta i noclip och i support vilket jag älskar att göra! Jag skulle mer en gärna läsa /reports och folk som skriver /help. Jag skulle också spendera mycket tid där det är mycket folk som samlas då jag vet att det kan bli otroligt mycket lall och vdm vid sådana ställen som te.x piren!
Jag kommer spendera väldigt mycket tid också genom forumet och discord som jag tidigare nämnt. Via discord kommer jag sitta mycket i support och i forumet kommer jag svara på bannöverklagan och ticket support. Mitt mål att vara trainee är inte att banna så mycket folk som möjligt utan att försöka få bättre rp.
Jag kommer också reviva folk som kanske då skriver /help jag dog utan anledning.
jag märker också att det är många nya människor som är nya på rp och på denna server vilket är kul! Men jag vet också att de kanske inte har så stor erfarenhet inom rp så därför kommer jag också spendera mycket tid där.

Som sagt så kommer jag försöka också att hjälpa folk i dc också eftersom man har ju inte bara ett ansvar in game /ig. Så där kommer jag också spendera tid genom att hjälpa de som frågar om olika saker. Jag är nästan alltid trevlig och snäll, men om jag märker att folk gör skada mot serven kan jag lätt bli irriterad.

Jag ansöker till trainee dels för att underlätta staffsen och för att hjälpa folk genom forumet och dc. Jag är en pratglad person som älskar att hjälpa nya spelare. Det är faktiskt ofta folk säger till mig ig att jag är väldigt trevlig.
Men kortfattat då. Jag är en pratglad person som strävar efter bättre rp och en roligare platts att besöka!

Vad skulle du säga att du skulle vilja jobba för att utveckla på servern? Jag skulle vilja jobba för rp nivån då jag vet att det just i detta nu är otroligt många som tror att det bara är okej att gå runt och lalla! Men i alla fall skulle jag vela jobba för att rp nivån ska stiga. jag skulle sitta 75 % av tiden jag är online i noclip och försöka hjälpa folk men även att specca och se om någon te.x då lallar eller liknande. Jag skulle spendera mycket tid av noclip vid piren eftersom det händer mycket VDM där men även RDM. Sedan så vet jag också att det är mycket bilförsäljning där så därför kommer jag också specca det så man kan se så det sköter sig och att någon inte scammar eller sånt. Nästan varje gång jag är vid piren så är det folk som står och säljer bilar utan att använda /e beg. Det är otroligt mycket failrp vilket är väldigt orealistiskt. Folk kan te.x skriva /sme säljer BMW M4 för 1,1 mille kom med bud. Detta tycker jag som läst reglerna flera gånger bryter mot reglerna vilket jag tycker ska leda till en /svban eller sqlban i några timmar. Jag har under en viss tid att folk faktiskt blivit bättre på att scamma. Självklart är det ett problem men själv så märker jag att det blivit minder bedrägeri vilket jag tycker är otroligt bra! Det är såna här saker som jag vill förhindra. För det är sådana saker som förstör och sänker RP:n på Unive kraftigt.
Sammanfattningsvis, jag kommer att sitta och specca på de "utsatta områdena" och förhindra regelbrytare så gott som det går.
Jag kommer också spendera mycket tid genom att sitta inne på forumet och läsa banöverklagan mm. Majoriteten av alla spelare på Unive har hög RP nivå och kan RP:a väldigt bra. Men sedan finns det några som inte kan detta. Och det är dessa få personer som vi vill förhindra bryta mot reglerna. För att 1 enda person kan förstöra ett helt scenario för 20 personer bara för att hen lallar eller bryter mot regler. Så detta är någon jag verkligen vill sätta stopp för!
Jag vill också spendera lite tiden i jobben på unive som te.x marja lisas då jag vet att många inte använder /e tablet2 vilket gör rp nivån så mycket bättre! Jag vill också spendera tid via chefjobb eftersom jag tycker det verkar vara väldigt kul att vara jobb ansvarig!

Hur länge har du spelat på Unive? jag har spelat på unive i cirka 3,5 månader men jag har spelat i cirka 3 månader innan i typ januari men jag blev bannad från fivem i typ ett halvår men det var en felaktigt ban så Staff teamet från FIVEM återkallade den men då hade det gått ett tag....

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har varit servervakt i ett par månader nu och har lärt mig mycket. Har varit i community server sen tidigare, har bl.a hjälpt många med tech support och liknande. Men man kan säga att jag vet de flesta commandsen!

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? /who (id): Visar om dem är medlemmar, kriminell eller icke medlemmar
/toggleid Gör så att man ser spelarnas id:n
/togglename: Gör så att man ser spelarnas steamnamn + id:n
/dv: Tar bort bilen man sitter i eller står brevid.
/dv (radie) Tar bort bilar inom Radien man anger.
/revive (id) Återupplivar spelaren.
/kick (id) (anledning): Kickar spelaren med id:t
/svban (id) (anledning): bannar personen med id:t i 60 minuter
/sqlban (id) (tid) (anledning) Bannar personen med id:t den tid man anger.
/sqlsearch (hexid) Då får man personens permid
/sqlbanoffline (permid) (tid) (anledning) Bannar personen när den inte är inne på servern.
/sqlunban (hexid) Unbannar personen.
/sqlbanhistory (steamnamn) Ser om personen har tidigare bans.
/noclip: Man flyger runt onsynlig.
/spec: Lista med spelare man kan specca inne på servern.
/spec (id): Speccar personen med id:t.
/spec off: Man slutar specca en spelare.
/tpm: Teleportar till destinationen man har satt ut på kartan.
/goto (id) Teleportar till personen med id:t.
/bring (id) Teleportar personen med id:t till dig.
/freeze (id) Gör så att spelaren med id:t står still.
/unfreeze (id) Gör så att spelaren kan röra på sig.
/ooc: Skriver i ooc chatten så att alla ser.
/sv: Skriver i servervakt chatten så alla servervakter ser.
/sc: Skriver i staff chatten så alla staffs ser.
/skin (id): Ger spelaren skin så den kan ändra sin karaktär.
/clearinventory (id) Rensar spelaren med id:ts inventory.
/setjob (id) (jobb): Ger personen med id:t jobbet med id:t.
/m (id) Skriver ett meddelande till endast personen med id:t
/giveitem (id) Ger personen med id:t ett item
/addkey (id) (nyckel) Ger personen med id:t nyckeln med id:t
/v (fordonsnamn) Spawnar fram fordonet med fordons id:t
/Goto (id) Du förflyttar dig till en person.
/Slay (id)Du dödar personen.
/bring (id) tpar personen med id:t till dig.
/coords gör så att du får kordinationer på exakta positionerna, där du står bra för att experimentera där regelbrott skett t.ex så finns det coords i logs, så kan du jämföra.
/announce skickar ut ett VIKTIGT meddelande till alla på servern

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? nej men det kan vi ta på intervjun(om jag då blir godkämd) Nu ska jag vila fingrarna!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka