Accepterad Prunusdomestica | Medlem ansökning [m.u.d.j.a]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Prunusdomestica

Icke Medlem
Meddelanden
1
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Christoffer

Vad är ditt discord namn? Prunusdomestica

Vad är ditt födelsedatum? 2 April 1993

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Roland Stefansson, 52

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Tålmodig, ordentlig och vänlig

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Roland har jobbat inom vården ändå sen han pluggat färdigt och tagit sin läkarexamen som 24 åring. Roland har sett det mesta och är inte rädd för att hjälpa i de mest akuta situationer. Han är duktig att anpassa sig efter behov men är hellre noggrann än för hetsig. Han sätter patienterna i centrum och tror starkt på att vi människor också behöver känna social trygghet och inte bara få mediciner när man är på sjukhuset. Roland är med tanke på sitt yrke singel men han umgås gärna med de kollegor han genom tiderna klickat mest med. Han uppskattar en whisky och att lyssna på lite jazz hemma i fåtöljen efter ett hårt arbetspass. Roland är lojal och försöker åtgärda brister som upptäcks med vården. Ursprungligen så har han jobbat mycket på sjukhuset i Karlstad men tog sitt pick och pack flyttade till Unvive för att få nya erfarenheter på ett nytt sjukhus. Han är nu ivrig att söka jobb på stadens sjukhus och kanske lära sig ett ny form av vårdyrke som exempelvis ambulansläkare. Han jobbar inte som läkare för lönen, han är istället främst fokuserad på att hjälpa, vårda och ta hand om drabbade vårdtagare. Han gör heller ingen skillnad på patient utan ser alla som människor och hjälper alla utan fördomar. I och med flytten till en ny stad så känner han också en möjlighet att kanske ändra klädstil och utvecklas i övrigt.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag är en glad, positiv och har ett lekfullt sinne. Jag har sen jag var liten varit mycket intresserad av skådespel och har under livet fått använda det intresset när jag spelat DnD med vänner.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det innebär att man använder logik framför egen vinst. Att man utgår från hur det hade sett ut i verkligheten främst istället för att utgå för hur man önskade att det skulle gå. Att man helt enkelt är trogen sin karaktär och sätter sig in i vad just han hade gjort i situationen och vad han hade tagit för beslut.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Jag har inte brutit några regler men har heller inte varit in på Unvive ännu. Jag planerar dock inte att bryta mot regler och jag har noggrant läst igenom alla regler.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Att man visar respekt mot andra och spelar verklighetstroget. Att man inte yttrar kränkande uttryck elelr ord så som rasism, hotande eller smutskastning. Man får heller inte använda mods eller andra externa verktyg som kan ändra spelet till ens egna eller vänners fördel. Man kommunicerar inte med någon på discord, skickar skärmbilder eller liknande för att förenkla. Man spelar med det man helt enkelt har tillgång i spelet och tänker ändå på hur man uttrycker sig så att så mycket som möjligt speglar verkligheten. Exempelvis kanske man väljer att beskriva det man ser när man ringer räddningstjänst eller liknande istället för att ange en exakt punkt på kartan i spelet även om det inte är förbjudet. Det är viktigt att leva sig in i mentaliteten och känslan karaktären hela tiden och att man spelar på det viset.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag är nyligen utbildad undersköterska och har därför en relativt bra koll på vård. Jag jobbar och har jobbat inom LSS i sju år nu. Jag tror därför att jag kan förhålla mig ganska mycket till hur man gör i verkligheten då jag också ägnat en liten tid på att praktiserat på sjukhuset i min hemstad.

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!

Godkänd efter muntlig intervju av @m.u.d.j.a .
Din testperiod på 10 dagar startar nu. Välkommen till Unive!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka