Accepterad Potatisodlare | Medlem ansökning [ThaiTaxi]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Potatisodlare

Icke Medlem
Meddelanden
2
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Kalle

Vad är ditt discord namn? Potatisodlare

Vad är ditt födelsedatum? 16 Januari 2006

Berätta om din karaktär. Min karaktär heter Friedrich Heinrich Rübenheimer. Friedrich kommer från en stad vid namn Wolfenbüttel i Tyskland. Året 1998 föddes Friedrich på det tyska BB som var väldigt unikt jämnfört med det svenska, där barnen fick öl, sprit och tillagat gummi till frukost. Friedrich växte upp med båda sina föräldrar samt sin broder vid namn Erich Rübenheimer, som alltid stödje honom genom hans barndom. Som barn var Friedrich väldigt kaxig men samtidigt snäll, vilket folk tyckte var en väldigt unik kombination av personliga egenskaper. Han och hans familj bodde ute på den tyska landsbygden där pappa Friedrich var bilmekaniker, och mamma Friedrich var en skomakare. Åren gick och Friedrich var plötsligt 10 år gammal. Friedrich fick då idén att starta sin egna butik i sin stad då det inte fanns någon. Hans dröm kom senare till liv när han fyllt 20 år och sparat ihop nog med pengar för att bygga butiken, och beställa in varor till befolkningen i Wolfenbüttel. Efter ett år står Friedrich dagligen i kassan och bemöter kunderna på ett väldigt trevligt sätt. Friedrich mår bättre än han någonsin gjort och har vuxit ur sin kaxighet, då han nu alltid är trevlig och tacksam vilket han aldrig varit förr. Åren går återigen och Friedrich är 25 år gammal. Sorgligt nog så har de som förr bodde i Wolfenbüttel flyttat till andra städer pågrund av arbetslöshet och fattigdom, alla förutom Friedrich som stannar i sin butik. Friedrich får dock nog av att vara ensam och flyttar. Inte bara ifrån Wolfenbüttel utan från Tyskland också, hela vägen till Sverige där han letar efter nya tillfälligheter. Friedrich är en modig och målmedveten person. Han är känd i sin hemstad för sin vänlighet och sätt att behandla andra. Trots att han är kaxig på ett humoristiskt sätt, är han också hjälpsam och empatisk, vilket gör honom till en unik människa. Han är också väldigt tacksam för det han har och visar uppskattning för de människor som stöttar honom. Han är en person som arbetar hårt för att uppnå sina mål och ger aldrig upp även när det blir svårt. Friedrich är en person som strävar efter att vara bäst på det han gör och han investerar mycket tid och energi för att förbättra sig själv samt hjälpa andra. Friedrich är en inspirerande person som inte bara följer strömmen utan tar initiativ och skapar sin egen väg.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Du har kanske redan märkt att min karaktär är lite annorlunda än de flesta andras karaktärer. Men det du precis läste är inte allt om honom. Friedrich är en karaktär som kommer tillföra roliga scenarion till servern som folk kommer ha låst i deras minne. På alla servrar jag har spelat på har jag nästan alltid haft målet att gymma mig så snabb och stark så att jag kan springa ifrån vem som helst för att kunna skapa scenarion på det viset.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det innebär att du vill att scenariot du befinner dig i ska gå bra och göra så att alla som varit med haft en bra stund. Att rollspela för att inte förlora scenarion är det motsatta till vad man skall göra. Exempelvis, om du som kriminell blir stannad av en polis och sedan arresterad eftersom att du var tidigare efterlyst för ett bankrån så kan du inte rollspela dåligt eller verkligen göra allt för att inte förlora scenariot. Det är det som är syftet av att man skall spela för motpartens vinst i scenarion.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Jag har läst och förstått era regler, här är 5 stycken av era regler med egna ord.
RDM, som står för "Random Death Match", innebär att du inte får döda någon utan en rimlig anledning.
VDM, vilket står för "Vehicle Death Match", är när du använder ett fordon för att döda någon utan en rimlig anledning.
Powergaming är när du utför orealistiska handlingar, till exempel att köra i 200 km/h in i en vägg och sedan springa iväg.
Metagaming är när du använder information från en OOC källa och för att sedan använda informationen In-Game.
Fear RP innebär att du alltid ska prioritera din karaktärs överlevnad i olika situationer som utger sig som fara.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Ja det har jag, tidigare har jag rollspelat på flera olika servrar. Inte bara på FiveM utan på RedM också. Jag har rollspelat på FiveM sedan 2019 och har samlat ihop ungefär 1500h på den tiden. Här är 3 stora servrar som jag spelat på: Bryggeriet RP, Redline RP och Legend RP.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? För tillfället finns det inget mer jag vill berätta men det brukar alltid komma något senare som man får ta då.

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka