Inaktuell Polisens verktyg.

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Hezus Gonzales

Icke Medlem
Meddelanden
255
Reaction score
7
Polis är samhällets beskyddare.
Det betyder att dom behöver rätt verktg för att kunna utföra sitt jobb så snabbt, bra och effektivt som möjligt för att hålla sammhället som dom skyddar säkert.
Just nu så har vi ett bra antal av dom verktygen som vi behöver men det finns två verktyg som jag själv hade velat se inom polismyndigheten för ëffektivisera vårt arbete och för att säkerhetställa civilas liv.
Jag hade velat se Prickskytte vapen och fallskärmar för medlemar inom Polismyndighetens FRI.
Såklart så måste man vara cerifikerad inom både verktyg för att få använda dom och jag tänker att man inte får ha båda sammtidigt.
Som FRI-ledare så vill jag se detta då jag vill att folket inom insatsstyrkan ska ha oika roller under t.ex en razzia, situationer med gisslor och högrisk situationer.
Några exempel på rollerna inom FRI ska då vara, Prickskytte, Helikopter förare, Flankerare och stridsläkare.
Sammanfattningen är att jag vill ha prickskyttevapen och fallskärmar för FRI-medlemar.

Jag tycker att ni poliser måste ta era vapen mer realistiskt eftersom att vissa poliser kan ha en smg i röven

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka