Inaktuell PN14 | Ansökan till Staff [cmail]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

PN14

Aktiv Medlem
Meddelanden
894
Reaction score
105
Vad är ditt namn i verkligheten? Peter

Ditt discordnamn: pn14

Ditt Hex-ID. 11000013d90eb92

Ange ditt födelsedatum
14 Juni 2008

Varför ska just du bli staff?
Den största anledningen till varför jag vill bli staff är min kärlek för servern och glädjen som den bringar mig, och detta är något jag verkligen vill bevara. Jag har jobbar som medlemskaps ansvarig i snart 2 månader men känner att jag kan bidra med mycket mer. Jag har spenderat mycket tid på denna server och vill expandera mitt ansvar till att stötta serverns utveckling framåt. Jag har redan bindat många viktiga commands som togglename, noclip, reportlistan och dv. Jag är väldigt ordningsam och respekterar samt står för serverns regler. Jag kommer utvecklas båda som individ på servern och i verkliga livet, som staff kommer jag bete mig professionellt och respektera andras åsikter samt beslut. Jag är inte rädd av att göra fel i början då jag tror på att man lär sig av sina fel. Som person är jag väldigt produktiv, driven och tycker jag är bra anledningar som gör mig kompetent och självfallet kan jag alla commands så det är inget att oroa sig för :). Jag kan även ta emot kritik bra och kommer inte ta illa upp för 5 öre utan ser det som ett sätt att förbättra sig.

Vad tycker du inte fungerar på Unive?

Kriminell relaterat
Ni staffs behöver påminna våra medlemmar om regler som dem egentligen ska kunna, speciellt när det gäller grundreglerna vilket jag redan som MA är väldigt noga med och ändå så följs dem ej. Något som är inte lätt att erkänna men många kriminella är inte direkt här på servern för att RPa utan mer av att skjuta osv. Detta ska ändras tycker jag då de bör hitta roligare scenarion och grejer att hitta på. Sen vill jag även att krim supporten öppnas och att krim ansvariga är snabbare i ansökningar om scenarion.

Support/Rp/Donations relaterat
Sen så behövs det öron och ögon överallt så man kan hålla koll på varje hörn av servern, många medlemmar ser ju regelbrott begås men väljer att inte säga något, jag känner att hårda åtgärder ska tas gällande dem också. Sen har jag även sett att det brukar vara kö till support vilket skulle underlätta. Att sitta i support och hjälpa andra är något som gynnar mig, får alltid ett leende på läpparna efter hjälpt någon. Som donations ansvarig kommer jag göra så bra jag kan för att inte en kö ska skapas.

Jobb relaterat
Vad jag upplevt så väljer jobb ansvariga en chef innan de ens tagit allas intervjuer. De gör det bara tråkigt för dem som lagt ner massa tid på sin ansökan och sen inte ens få chansen att få visa vad de har och säga. Detta är jätte tråkigt och hänt mig ett par gånger.

Bara allmänt: Ser folk köra runt i stan på en hastighet i över 200km/h vilket känns orealistiskt att alla gör de. Samt många som powergamer för att de inte pallar RPa på skador. Sen tycker jag att man borde få göra anmälningar i support då man kan ta det muntligt och höra båda sidor gällande det.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan?

Som kriminell ansvarig
Ge dem en sista påminnelse att läsa reglerna och skicka reglerna till dem som donerar till krim och är nya. Följs det inte får dem skylla sig själva och stå för de dem gjort, vill ej höra bortförklaring som "jag hörde inte", "jag visste inte". Dem ända gångerna man ska skriva ut sånt är när någon regel ändras eller att det kommer en ny regel. Sen är rpn allmänt låg i krim världen så ibland känns det som att dem endast kör för makt och pengar vilket gör de oerhört tråkigt. Be de andra och sig själv hålla ett öga på krim dcn och ha mer användning gällande det.

Som jobb ansvarig
Inte så mycket förutom att låta alla ta intervjun innan man bestämmer om vem som blir chef, annars är allt bra där tycker jobb ansvariga gör ett galant jobb.

Som Support/Donations ansvarig
Där är det mer att inte bilda långa köer och vara aktiv.

Som RP ansvarig
Ett extra ögon gör rejäl skillnad så det är bara positivt och kommer vara snabb i reports

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt?
När jag ska agera professionellt så ska jag vara lugn trevlig och inte vara personlig. Inte sitta o skämta utan representera servern på ett så seriöst samt trevligt sätt. Inga stavfel osv är också viktigt då man kan visa att man har grammatik och kan skriva professionellt. Om man käftar emot någon så blir det bara respektlöshet och man representerar servern på ett dåligt sätt.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Spelar ett flertal timmar om dagarna så skulle säga 4-8h beroendes på vad som händer.. Sen efter sommarlovet kommer de bli 2-4h under skoldagar kommer lägga mycket fokus på staff arbetet. Då jag ser det som en chans att utvecklas som individ.

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan 16 maj om vi räknar från när jag kom tillbaks annars 24 april 2021.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell, Donation, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Vilka som helst funkar dunder dock fördrar jag att hjälpa folk och träffa nytt eller syssla inom intervjuer. Jag har även rpat som krim jätte länge så jag har koll inom de området så att säga. RP ansvarig kan ja vara ifall de behövs självklart.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka