Nekad platina | Polismyndigheten Ansökan [Agnes]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

platina

Icke Medlem
Meddelanden
16
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 24 Februari 2003

Vad heter du på discord? D1ablo#9603

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? ca 2 tusen timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 8-9 timmar varje dag ( helgerna ännu mer)

Hur ofta kommer du vara inne? varje dag

Hur många timmar har du på FiveM? ca 2 tusen

Vad heter du? Diablo men kallas Platina

Hur gammal är du? 18

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för jag är väldigt intresserad i det yrket har även erfarenhet då min pappa är polis chef i Göteborg samt att jag varit rikspolischef i en amerikans server 18+. Är väldigt rak och ärlig, när jag väll vill något så är det mitt till 100%

Varför ska just du bli anställd? Jag tycker att jag borde bli anställd eftersom jag är väldigt aktiv och älskar mitt yrke när jag väl har det.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) mina starka styrkor är att jag är väldigt ärlig och hård på det som är rätt och det som är fel är även en bra lagledare. mina svagheter är att jag oftast övertänker.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? ja det har jag, jag har varit rikspolischef på en amerikansk server tidigare samt att min pappa är rikspolischef i Göteborg och jag pluggar till polis så skulle nog säga att jag har det

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? först hade jag hälsat och sagt åt honom att vara snäll att stänga av bilen samt kliva ut ur bilen så jag ser vart han har sina händer sen hade jag bet kollegan kontakta bärgaren, har han tur hade han fått böter för grov fortkörning samt kört utan körkort och bärgaren hade tagit hand om bilen och personen hade fått ta en taxi hem.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? till en början hade jag snabbt larmat i radion att en polis har blivit skjuten och att vi behöver ambulans till platsen, jag hade sedan tagit fram first aid kit och försökt stoppa blödningen till ambulans är på plats. till sist hade jag försökt förklara för mina kollegor vart bilen åkt och försökt beskrivit den

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Jag hade bett kollegan spärra av runt banken så länge jag får bort folk från gatan till insatsstyrkan är framme senare hade jag försökt snacka med dom misstänkta.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? jag hade inte tagit fram en teser då jag känner att mitt liv, min kollegas liv och folket runt omkring är i allvarlig vara, jag hade tagit fram mitt tjänstevapen och med hög ton säga åt honom att släppa kniven och lägga sig ner, lyssnar han inte och fortsätter komma mot oss hastigt hade jag tyvärr fått avfyra ett skott i benet sen hade han ramlat och då hade jag gått fram och sparkat bort kniven och gripit han så länge min kollega kontaktar sjukvårdare.

Förklara vad radiodisciplin innebär. detta innebär att man bara ska säga viktiga saker i komradion som tex skottlossning, det innebär att man inte ska säga onödiga saker.

Vad betyder våldstrappan? Våldtrappan är något polismyndigheten använder och den lyder såhär: 1. be personen lämna platsen eller lugna sig 2.
ta upp tazer 3.ta upp pistol.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka