Accepterad Pipplarsson_0 | Ansökan till Servervakt I QT I

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Pipplarsson_0

Icke Medlem
Meddelanden
395
Reaction score
534
Vad är ditt namn i verkligheten? Matteo

Vad heter du på discord? Pipplarsson#1271

Ange ditt födelsedatum 19 November 2009

Beskriv din dagliga aktivitet. Min aktivitet kommer vara bra, jag kommer vara inne på servern så mycket jag kan. Jag går i skolan och det tar ganska långt tid med att ta buss hem osv. Men nu är det påsklov och jag ska försöka vara så aktiv jag kan.

Hur länge har du varit medlem på Unive? 1 månad och 1 dag.

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) Jag har blivit bannad 11 gånger sedan 2022 i januari. Några felaktiga oxå.

Har du tidigare varit blacklistad? Ja

Förklara vad för uppgift en servervakt har. En servervakt är ju en helt vanlig rpare fast med permissions. Servervakter har ju koll på vad som händer omkring än och inte flyger runt som staffs gör för att kunna hålla kol på servern. En servervakt har ju lite kommandon för att kunna hjälpa till lite med ditt ärende ingame. Servervakter kan banna och kicka folk från severn. Men dem kickar bara om personer har gjort fel eller inte följt serverns regler. Annars kan det räknas som korruption och det får man inte vara som servervakt. Då kan man få indraget eller till och med ban. Som en servervakt kan du även reviva personer. Men du kan inte reviva vem som helst och när som helst. Man ska reviva om det är något felaktigt och även om man råka missklicka ibland. Vi ska även använda våra perms när de behövs inte för att en pollare har dött i ett skottscenario. Man ska ha riktiga bevis eller liknade för att använda dina perms. Annars kan de räknas som abuse eller korruption och de är inte bra och vara som servervakt.

Varför vill du bli servervakt på servern? Jo jag vill bli servervakt för att jag har märkt att det är mycket lall på vissa ställen och då finns det inte alltid en staff eller en annan SV på platsen och då kan det vara enklare om jag får ta tagg i den situationen. Jag kommer även ta mitt arbete seriöst och inte lalla inom SV jobbet. Jag kommer inte abusa mina permissions eller vara korrupt inom mitt arbete som servervakt. Jag har ju varit staff på andra serverar förut och det vill säga att jag har goda kunskaper inom kommandon och sånt. Även att man måste ta bevis innan man bannar någon. Dem som man bannar kan då vara felaktigt bannad och om du inte har bevis så kommer personen att bli unbannad för felaktig ban.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. abuse och korruption är nästan samma sak men det finns skillnader emellan varandra. Jag kan ta ett exempel. Jag är polis under ett skott scenario. Jag blir nerskjuten och orkar inte vänta och vill skjuta mer. Så jag väljer att reviva mig och fortsätta scenariot. Det kan vara ett exempel på abuse. Eller att man har toggelid under skottscenarion eller stormningar osv. Och dem som begår dem är brotten som servervakt bör inte vara servervakter.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka