Nekad Pingvinen404 | Beslut Överklagan [Berra1213]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Pingvinen404

Icke Medlem
Meddelanden
58
Reaction score
7
Ditt discord namn: pingvinen404

Ditt Hex-ID: steam:1100001679165dd

Vad för typ av beslut gäller det? Redlist kriminell i 1 år.

Vem/vilka tog beslutet? berdan

Varför tror du själv att beslutet togs? Jag tror inte utan jag vet att berdan valde att ge mig redlist då jag hade privata montage på youtube, allt började med att vi lätt metade lite i gäng vc, sen ber han mig skärmdela och gå in på youtube, sen så ser han att jag har montage, inga av montagen är på Unive, utan de är Onyx montage, de var 1 dox montage, på den servern som jag hade montage på fick man doxa på och göra montage, tycker detta är väldigt felaktigt beslut.

Hur är beslutet felaktigt? Beslutet är felaktigt då montagen var privata och från en server där man fick göra montage samt doxa. Och har inte skadat någon unive spelare. Så detta blir väldigt felaktigt.

Bifoga bevis och länkar som är relaterade till ärendet: Onyx regler: ONYX ROLEPLAY # :anibanned:Uppdaterade regler för Onyx Roleplay:anibanned: ⚖️ Regler för Semi-RP Dessa regler gäller alla spelare och syftar till att skapa rättvis, rolig och seriös RP för alla. --- 🎯 §1 | Grundläggande RP-regler 🔫 RDM (Random Deathmatch) Du får inte döda någon utan rimlig RP-anledning. 👉 Prata alltid först – skjut sen. 🚗 VDM (Vehicle Deathmatch) Använd inte fordon som vapen utan tydlig RP-bakgrund. 🚨 Copbait Gör inget enbart för att få polisens uppmärksamhet. Exempel: burnouts, köra mot rött bredvid polis. 😨 FearRP Visa rädsla när ditt liv hotas. 👉 Ingen är en superhjälte. 🧠 Metagaming Använd inte information från Discord, streams eller IRL i RP. 💭 NLR (New Life Rule) När du dör ska du glömma allt som hände innan. ❌ Ingen hämnd. 💻 Combat Logging Logga inte ut mitt i ett scenario. Vänta minst 5 minuter efter avslutat RP. ⚡ Powergaming Utnyttja inte spelets system för orealistiska fördelar. 🎭 Reaction RP Reagera rimligt i scenarion. Visa känslor som passar situationen. 🧍 Sunt Förnuft Använd hjärnan. Gör saker som känns rimliga och roligare för alla. 🤝 Social RP Försök alltid lösa konflikter med RP och dialog först, inte våld. --- 👤 §2 | Din Karaktär 🧠 Genomtänkt Karaktär Din karaktär ska ha: ✔️ Unikt namn ✔️ Egen bakgrund/story ❌ Inte ditt Discord-namn 👮‍♂️ ↔️ 💀 Polis & Kriminell Du kan inte vara polis och kriminell på samma karaktär. 🎭 Lallkaraktärer Springa runt och “bara busa” är inte tillåtet. Alla karaktärer ska ha ett syfte. --- 🎬 §3 | Rollspel & Yrken 🚫 OOC In-Game Prata inte om IRL eller servergrejer i RP. Håll dig i karaktär. 💬 Halv-OOC Undvik ord som “sandstorm”. Använd Lokal OOC istället. 🔫 Kriminell Roll Kriminell RP kräver godkänd roll i Discord. 🧍 Ped-Roll Custom ped kräver: ✔️ Godkännande ✔️ Uppskriven på ped-listan 💼 Korruption Korruption som skadar ekonomi eller yrkesintegritet är förbjudet. 🤝 Förhandlingar Deal = Deal. Håll överenskommelser i RP. 🚓 Tjänstefordon & Vapen Endast behöriga får använda dessa. Undantag kan ske om RP kräver det och känns rimligt. 🚫 Sexuella handlingar / trakasserier Nolltolerans. Alltid respekt – inga undantag. --- ⚙️ §4 | Tekniska & Generella Regler 📦 Duping Att bugga fram pengar eller items är förbjudet. Misstänker du något → rapportera direkt. 🐞 Bug Abuse Utnyttja inte buggar. Rapportera till staff. 🧩 Fusk / Moddar Alla tredjepartsprogram som ger fördel är förbjudna. Staff kan begära PC-check vid misstanke. --- 💬 §5 | Chatter & Kommunikation 💭 Lokal OOC Endast korta OOC-meddelanden nära dig. ❌ Ingen meta, gnäll eller anmälningar. 🌍 Global OOC Endast viktig information från Staff. 📱 Twitter / Blocket / RP-chatter Full RP gäller. ❌ Ingen OOC eller krim-reklam. VIKTIGT: Du får INTE be om hjälp i Twitter eller andra chatter. Exempel: “Ressa ID XX” ❌ 👉 Be om hjälp i Discord och ha klipp redo. --- 🚨 Extra Viktiga Regler 👥 Sexuella Trakasserier Det är STRIKT FÖRBJUDET att få någon att känna sig obekväm (speciellt tjejer). 🥶 → Kan leda till hårda straff. 💰 BitCoin-vapen & Donator-items Det är FÖRBJUDET att byta, sälja eller låna ut BitCoin-vapen Gäller ALLT som kostar riktiga pengar Gäller även om itemet är vunnet på event ⚠️ Brott mot detta kan leda till ban eller perma-ban. ❌ REAL LIFE TRADING ÄR INTE TILLÅTET ❌ Låna inte ut bitcoins eller vapen ❌ Testning sker endast via staff 🗣️ Respekt Du får inte svära åt någons heder (mamma, syster, fru eller familj). --- 🚓 Extra Regler för Poliser Polisen får INTE arrestera personer i greenzone för BitCoin-vapen👉 BitCoin-vapen har licens Utanför greenzone:✔️ Gripande är tillåtet om vapnet är framme Vid gripande med giltig anledning: ✔️ Polisen får gå igenom inventory ✔️ Ta allt som inte är BitCoin-relaterat

Förstår du att vi kommer att stänga din överklagan ifall beslutet ej är felaktigt? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka