Pilot | Ansökan till staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    4
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Pilot

Icke Medlem
Meddelanden
650
Reaction score
78
Användarnamn: Pilot

Vad är ditt namn i verkligheten? Noah

Vad heter du på discord? !Pilot!#1490

Ange ditt födelsedatum 14 September 2007

Mellan vilka tider kan du oftast spela? På helger börjar jag spela ungefär 07-08:00 och slutar spela runt 24:00 - 01:00 , Men under denna tid så har jag ju även pauser osv. På en vardag / skoldag så brukar jag spela från 15:00 - 16:00 till 21:00 - 22:00 ungefär. Men jag har ju tillfällen då jag tar jag har prov / läxor eller olika fritids aktiviteter. Men annars är jag alltid inne :) . Men när jag inte är ig så svara jag alltid på discord förutom när jag har träningar då annars svarar jag alltid på dms / håller koll på ooc chatten

Vad skulle du göra om du blir staff? Som staff skulle jag bidra till extremt mycket, Jag skulle ta alla reports / supports men även banöverklagan osv, Jag skulle även specca / noclipa olika scenarios och andra saker och se till att alla följer server reglerna / grund reglerna. Jag är även opartisk hela tiden, det betyder att jag ALDRIG väljer någons sida bara för att jag känner dem. Jag vet även att som en staff ska man alltid vara trevlig mot allt och alla oavsett hur otrevlig någon är. Det är viktigt att en staff alltid är trevlig och opartisk i alla olika ärenden. Jag som staff skulle även ta alla olika staff ärenden i support och inte ig, det förstör RP känslan otoligt mycket för dem som rpar om en staff kommer och snackar ooc ig eller avbryter scenarion, Detta betyder alltså att jag skulle försöka undvika att avbryta scenarion då det förstör RP känslan hos dem som rpar. Det underlättar eftersom att jag har 3 skärmar då jag har Discord på en skärm, FiveM på en skärm och forumet på en skärm. I detta nu så är jag ju securitas biträdande chef och jag ser dag in och dag ut folk som lallar, failRPar, power gamear och bryter mot sunt förnuft, När jag ser någon göra detta så kickar jag såklart dem men eftersom att det "bara" är en kick så bryr sig inte folk så dem kommer bara tillbaka och gör samma sak igen.

Jag som staff skulle även alltid se någon sorts av bevis som t.ex. video bevis. Om det inte finns något bevis på händelsen eller att jag inte sett händelsen så kan jag som staff inte ta åtgärder som t.ex. Ban eller varning i discord. Men såklart, även om det inte finns bevis på något så kan jag fortfarande säga "gör helst inte detta" Utan att ta några vidare åtgärder.

Hur tror du att du skulle kunna bidra till att göra Multistaden till en bättre plats? Jag är jätte aktiv på servern och skulle alltid hjälpa ALLA på servern som behöver hjälp med olika problem, Jag skulle även ta alla reports, supports och läsa alla ban överklagan samt osv. Jag skulle sitta i noclip hela tiden och specca olika scenarios så att ingen bryter mot några regler. Jag skulle även försöka att inte avbryta olika scenarios då det förstör RPn enormt när en staff kommer och avbryter scenarios. Detta betyder att jag skulle specca klart scenariot först sen om någon bryter mot någon regel så skulle jag ta det i support med personen / personerna och därefter vidta med nödvändiga åtgärdet så som varningar / bans. Jag skulle även alltid vara opartisk och hålla en trevlig ton mot alla spelare vilket jag tror att dem flesta som spelar på multistaden uppskattar.

Jag skulle även vara ett stöd / en person som gärna kan lyssna / prata med personer länge som behöver hjälp. Jag vill att alla ska kunna känna sig välkomna i detta underbara community, oavsett ålder, hud färg, röst, var man kommer ifrån osv, Alla ska känna sig välkomma till detta community :)

Har du varit staff på någon server tidigare? Och hur fungera det där? Jag har aldrig varit staff på en FiveM server men dock så har / är jag staff / ägare på många vanliga discord servrar, detta innebär att jag vet hur man behandlar folk på ett bra sätt och vet att man alltid ska vara opartisk och trevlig mot alla oavsett hur orevliga dem är.

Har du några tidigare erfarenheter? På sett och vis, Jag har ju varit staff / ägare på vanliga discord servrar osv. Men inom FiveM så har jag inte varit staff på någon server. Men jag kan typ alla commands en staff även som t.ex. Freeze [Id], sqlban [ID] [tid] [Anledning], bring, goto, noclip, slap, spec, give, setjob osv.

Vad kan du om skripts? Jag kan inte jätte mycket om skripts, Men vet att det är typ olika plugins som t.ex. Jobb och trafikljusen osv.

Varför vill du bli staff? Jag vill bli staff för att kunna hjälpa folk på denna fantastiska server, Jag är jätte aktiv i både DC, Ig, forumet Jag vill hjälpa folk som blir rdmade, vdmade osv. Jag är alltid aktiv och när jag inte är IG kan man alltid kontakta mig på discord. Jag skulle ta alla reports, supports, läsa ban överklagan och alltid sitta och specca så att folk inte bryter om server reglerna / grund reglerna på servern, som t.ex. Power gaming, failRP, sunt förnuft, meta gaming, RDM, VDM, FearRP, cobait, combat log ( leder till blacklist), NRL ( New life rule ) osv. Jag vill även bli staff för jag tror jag skulle passa bra som staff då jag alltid är trevlig och opartisk i olika ärenden, Vilket jag tror att spelarna på servern uppskattar.

som staff så skulle jag inte kunna vidta åtgärder om inte bevis finns, alternativ att jag sett händelsen. Om jag som staff ska ta åtgärder som t.ex. Bans / varningar så måste jag ha video bevis på händelsen, efter att jag fått se videon så beroende hur grovt det är så böir det ban, är det något mildare så kan det leda till en varning i discord. Jag som staff skulle även hjälpa folk som buggar fast, fastnar, kan inte röra sig osv.

Ifall du spelar på en annan server, vilken server är det och ifall du blir staff är du beredd att sluta spela där då? Jag spelar såklart inte på någon annan servern Multistaden 4 life <3.

Om du ber en staff att läsa din ansökan så blir det automatiskt nekad. Förstår du det? Yes! Det förstår jag klart och tydligt, skulle aldrig be någon läsa min ansökan eftersom att jag vet att staffs har det jobbigt och stressigt som det är och vill inte stressa dem! :)

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka