Nekad PhilipFiffi | Ansökan till Servervakt[isacc]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

PhilipFiffi

Icke Medlem
Meddelanden
16
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Philip

Vad heter du på discord? PhilipFiffi#1222

Ange ditt födelsedatum 4 Juni 2008

Mellan vilka tider kan du oftast spela? På sommarlovet är jag inne mest hela tiden, men det kan variera lite med resor och annat.
Lov 14:00-03:00 med lite pauser
Vardagar 16:00-22:00 med lite pauser
Helger 14:00-03:00 med lite pauser

Hur länge har du varit medlem på Unive? jag har varit medlem på servern i snart ett år och har 1000 timmar på unive

Har många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) 8 https://cdn.discordapp.com/attachments/994338349278035968/1000572117089275944/IMG_3548.jpg

Har du varit blacklistad någon gång? Ja

Vad är en servervakt enligt dig? Jag säga att en servervakt enligt mig är en person som har koll på reglerna och som kan se skillnad på vad som är rätt och fel, sedan kunna ta åtgärder på regelbrottet och även kunna bedöma vad som är ett rimligt straff och i detta fal då kick eller en svban. Är det så att det är ett grövre regelbrott så ska servervakten skicka ut det i banförlägning.
Alltså sår är en servervakt för mig som en medhjälpare till servern som vill vara med och bidra till en bättre och mer utvecklad rp på servern.
Sedan så ska en servervakt försöka lära dem nya spelarna på servern hur dem ska rpa och hur dem kan utveckla sin rp. exempel att jag ser en kille på torget som har hål i sina kläder, då ska inte jag kicka utan berätta för honom vad som är fel så att han kan fixa det och gör han inte det fast jag har sagt åt han så kan jag ta åtgärder.
Jag tycker även att en servervakt inte ska vara rädd för att ta beslut sås som att banna eller kicka personer utan använd sig av sina kommands för att lära och få bort dem som inte följer reglerna på servern.
Det jag tycker att en servervakts uppgift ska vara är att hålla koll på just sitt område och se till att rp nivån är bra, och hjälpa dem som är nya till servern eller nya till fivem hur dem ska göra. Detta ska dem göra för att underlätta för staffsens arbete.

Varför är just du lämplig som servervakt och inte någon annan? Jag skulle säga att jag passar bra som servervakt då jag har goda erfarenheter gällande Staff relaterade commandon, då jag sedan tidigare har varit staff och även sv på servern tidigare. Med dem erfarenheterna som jag har fått från tidigare så kan jag ta korrekta beslut i olika situationer. exempel att det kommer en kille på piren som kör över mig och några andra med mening. Då skulle jag ta beslutet att banna han i 60 minuter och sedan skicka ut i banförlägnings kanalen för att en staff sedan ska ta beslutet om hans ban ska förlängas eller inte.
Jag tycker att jag skulle vara en lämplig servervakt då jag vet hur man hanterar olika situationer och vet vad som är en lämplig åtgärd i olika situationer, alltså skulle jag säga att jag är erfaren inom detta område.

Jag kan även dem commandon som man får tillgång till ifall man blir servervakt och dem är

/m (id) (meddelande) man skriver ett meddelande till personen med det id

/kick (id) man sparkar en person med det id

/sv (meddelande) en chat för alla servervakter

/svban (id) man bannar personen med det id i 60 minuter

/revive för att reviva mig själv

/revive (id) reviva peronen med det id

/toggleid man ser alla personer som är näras id

Definera med enga ord vad en bra servervakt är enligt dig? Enligt mig så är en servervakt en person som kan serverns regler riktigt bra och vet hur man ska agera i olika situationer. Sedan så vet personen vad som är en lämplig åtgärd utifrån olika handlingar och detta skulle jag säga att jag har riktigt bra koll på då jag har många tidigare erfarenheter. En servervakt på unive ska ju även vara ett exempel på hur rp ska se ut på servern, alltså hålla en hög rp nivå utan lall och kunna ha en bra och trevlig ton och kunna ta kritik.

Berätta sammanfattad var korruption och abuse är, specifikt inom rollen och ansvaret som servervakt Korruption är när man använder sig av servervakt kommandsen för att få en fördel i scenarion, och är helt oacceptabelt och aldrig tillåtet på unive. Ett exempel på korruption är om man har på toggleid i en stormning för att kunna se igenom väggar och sedan använda det som en fördel i scenariot då man vet var personen kommer ifrån. Korruption skulle även kunna vara i ens skottlossning och man blir dödad men istället för att ligga kvar död så revivar man sig själv och får som ett extra liv, detta kan verkligen förstöra scenarion och r inte hur en servervakt ska använda sina perms.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka