Nekad Pettssonchicken | Chef-jobb ansökan (Gunnar)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Pettssonchicken

Icke Medlem
Meddelanden
3
Reaction score
0
Vilket chef-jobb vill du ansöka till? Polisen.

Vad heter du IRL? Isak

Vad heter du på discord? Izze#3427

Hur gammal är du? 17

Hur många timmar har du på Fivem? 1100

Varför vill du just bli chef på det jobbet? Som jag berättar mer om här nere, så är det därför att det är här min expertis finns, och det är här jag besitter störst kompetens (mer om det i nästkommande frågor). Det är här jag kan bidra med mest till servern. Jag känner att om jag kan hjälpa servern och communityt på något sätt så är det genom det här. Jag är mer än redo för att anta en sån här chefsroll.

Vilka erfarenheter har du inom jobbet? Jag har väldigt goda kunskaper inom yrket då min ena förälder arbetar som polis inom ingripandeverksamhet (IGV) samt inom sjöpolisen (SJO). Mina erfarenheter är väldigt goda, och jag har väldigt bra insyn i hur det polisiära arbetet ser ut. Utöver det jag vet från min förälder så läser jag juridik på min fritid och har väldigt bra kolla på samtliga 29 polislagar, (§1-§29) [Polislag (1984:387)]. Undrar ni något angående detta eller behöver veta mer ingående i allt det jag kan så kan ni kontakta mig, jag utvecklar mer än gärna mitt svar till er här!

Berskiv din karaktär? William Ekwall, född i Sverige har tillbringat stora delar av sin uppväxt utomlands där han varit mycket med sina föräldrar som båda varit där i jobbsyfte, som läkare.
William har därför fått se mycket under sin uppväxt, inte bara roliga saker... Han tillbringade mycket tid på sjukhusen i Australien, USA, och Venezuela, vilket har format honom till den personen han är idag. Han har bland annat sett:
alltifrån stora tragedier såsom dödsfall, men även andra allvarliga trauman. Runtomkring sjukhusmiljöerna har det politiska styret inte varit något vidare i en del av länderna de har levt i.
I Venezuela kunde poliserna våldta kvinnor utan att någon sa ifrån. Medborgare blev belönade om man dödade efterlysta människor åt polisen.
Att poängtera är att dessa efterlysta människor var oftast efterlysta för att ha yttrat sin åsikt, och- eller gjort motstånd mot regimen.
William är förnuvarande 35 år gammal, och har flyttat tillbaks till Sverige för ett antal år sedan.
Trots sitt intresse för allt inom- eller som har relation till sjukvård så tog han examen på polishögskolan i Växjö.
Kunskaperna han bär med sig från att båda sina föräldrar är läkare (utomlands för tillfället) tänker han bara är meriterande för att bli polis. Nu satsar han på en karriär inom polisledningen, eventuellt som sektionschef, eller varför inte polismästare?
Han har som dröm och ett delmål att inom polisen tillhöra en spaningsgrupp, som ska kunna ingripa i skarpa situationer.
Därav kan området sjukvård vara viktigt att ha kunskaper inom, om han själv, kollegor, eller andra medborgare kommer till skada.
En av alla anledningar till att han just valde att bli polis är just därför att han såg hur det såg ut på gatorna i Venezuela. Han kunde inte blunda för det.
Trots att han var cirka 10 år gammal när hans familj bodde i Venezuela så kunde han inte stå ut med att se på när människor på gatan torterades eller våldtogs. Som tioåring ett sådant land är det kanske inte mycket man kan förändra.
Men William visste, att han en dag skulle jobba för att främja demokratin, och främja ett säkert och tryggt samhälle. Vilket han idag har möjlighet att göra, eftersom han är färdigutbildad polis.
Med B-körkort, och även särskild vapenlicens.
Han har inte någon egen familj här i Sverige. Han bor ensam, och hans föräldrar är bosatta utomlands. Kontakten kvarstår mellan William och hans föräldrar, och de har alla det bra där de bor.
Williams framtidsplaner utöver att utvecklas som polis och att främja demokratin, och säkerställa att de svenska lagarna följs, så vill han skänka pengar till välgörenhet.
Framförallt till fattiga länder, där människor inte har tillgång till vatten och mat.
I övrigt har William inga avsikter på att bli en förmögen man. Han vill ha så att han klarar sig, och istället kan skänka pengar till de som behöver dem mer än honom. Minnena från Venezuela kommer aldrig att försvinna...

Hur ofta kommer du vara inne? Så ofta jag kan. D.v.s när jag inte är i skolan, och inte jobbar. Men något som är säkert är att jag kommer lägga det mesta av min lediga tid inne på servern, helt klart.

Skulle du fortsätta och spela på serven ifall du inte blir chef? Ja, det skulle jag. Att vara chef är inget måste för mig, absolut inte. Däremot känner jag att med min expertis och med mina kunskaper inom juridik och inom de polisiära ämnena så kan jag bidra mycket mer till servern i form av en chefsroll inom just detta. Polisen är en så pass viktig sektor på en server som denna med så mycket medlemmar, att det krävs ett bra ledarskap. Det får man om man tillsätter någon med tillräcklig erfarenhet och rätt kvalifikationer.

Spelar du för tillfället på någon annan server än Unive? Nej, jag har precis slutat med alla andra servrar förutom denna (Unive RP)

Har du läst våra Regler? Ja.

Tyvärr måste jag ge dig en -rep pga att jag inte känner igen dig från polisen.

-rep Känner inte igen dig från polisen samt vill man ha en polischef som känner lite folk från kåren så man vet lite vilka som jobbar bra m.m

Tillbaka