Accepterad peter söderman | Medlem ansökning [eric_cool] [svantii]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

peter söderman

Icke Medlem
Meddelanden
9
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Emilio

Vad är ditt discord namn? Emilio2.09178

Vad är ditt födelsedatum? 23 Februari 2008

Heter du samma på Discord som på Steam? Nej

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Peter Söderblom, 25år

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? charmig, jordnära och social

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Peter växte upp i en tuff del av stan. Livet har inte alltid varit lätt han hade inte mycket pengar och hamnade tidigt i problem. Han började med småjobb på gatan, ibland lagligt, ibland inte. Han har sett mycket och lärt sig att man måste vara smart för att överleva. Han är lojal mot dem han litar på, men tvekar inte att skydda sig själv om det behövs. Han har gjort misstag, men han försöker ta sig upp och få ett bättre liv. Peter vill bygga upp något eget. Kanske starta ett litet företag, eller komma in i något större där han kan tjäna bra pengar. Han vill ha respekt, stabilitet och kunna hjälpa sin familj. Men han vet också att vägen dit inte är lätt ibland måste man ta genvägar.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med seriöst och engagerat rollspel. Jag gillar att skapa karaktärer med en tydlig bakgrund och mål, och jag anpassar mig till situationer för att göra RP:n rolig och realistisk för alla inblandade. Jag tycker om att bygga relationer, skapa drama när det passar, och vara en del av längre storylines. Jag försöker också alltid respektera andras RP och bidra till en bra stämning på servern.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det betyder att man inte alltid ska försöka “vinna” i varje situation, utan istället fokusera på att skapa bra och trovärdigt rollspel för alla inblandade. Ibland kan det innebära att ens karaktär förlorar ett bråk, blir lurad, eller åker fast om det gör RP:t mer spännande och realistiskt.
Det handlar om att sätta storyn och upplevelsen före att “komma undan” varje gång. Genom att spela för motpartens vinst ibland, hjälper man till att bygga upp bra scener, utveckla karaktärer och skapa drama som gör RP:t roligare för alla.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Ja, när jag var ny på servern hände det att jag tjuvkopplade andras bilar utan att riktigt förstå alla regler och hur viktigt det är med bra RP i sådana situationer. Det var inte illa menat jag var bara ny och testade mig fram. Efter det insåg jag hur viktigt det är att följa reglerna, inte bara för min skull utan för att alla ska få en bra upplevelse. Jag har blivit mycket bättre på att tänka på helheten och se till att mitt RP håller en hög nivå. Det var en lärorik grej och något jag inte upprepar.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Värna om realism (FearRP): Din karaktär ska vara rädd i hotfulla situationer t.ex. inte agera som en superhjälte när du blir hotad med vapen. Kvalitativt RP före vinst: Det är viktigare att skapa bra rollspel än att "vinna". Tänk på storyn och upplevelsen för alla, inte bara dig själv. Ingen VDM/RDM: Du får inte köra på folk utan anledning (VDM = Vehicle Deathmatch) eller skjuta någon utan tydligt RP (RDM = Random Deathmatch). Ingen Metagaming: Använd inte info från t.ex. Discord, stream eller OOC-chatten i spelet. Din karaktär ska bara veta det den lärt sig in-game.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag är en person som gillar att lära mig och bli bättre. När jag började med RP gjorde jag några misstag, men jag har tagit till mig feedback och utvecklats mycket sen dess. Jag tycker det är kul att bygga storylines tillsammans med andra och bidra till bra stämning på servern. Jag gillar både lugnt vardags-RP och mer intensiva situationer, så jag är flexibel beroende på vad som händer i spelet. Jag är också respektfull mot andra spelare och försöker alltid skapa RP som känns äkta och roligt för alla inblandade.

Vidare till muntlig intervju, du har 72h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!

Godkänd efter muntlig intervju. Din testperiod på 10 dagar startar nu. Välkommen till Unive!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka