Nekad Peter Olsson | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Guden

Icke Medlem
Meddelanden
128
Reaction score
12
Ange ditt födelsedatum: 3 December 2004

Vad heter du på discord? Roundhouse kick#9022

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? ca 460 timmar

Hur aktiv kommer du att vara? måndag - fre 4-6 timmar
lördag - söndag 5-7 timmar

Vad heter du? Rickard svensson

Hur gammal är du? 35 år

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? ja

Varför vill du bli polis? Jag vill hjälpa folk att känna sig tryga i samhället så att de slipper ha en oro om de går ut sent på kvällarna och kunna ta hand om sig själva. Rickard är en person som verkligen tar sitt jobb på allvar och vill hjälpa allmänheten på bästa sätt. Rickard vill bli polis för att han ska hjälpa samhället och stoppa kriminaliteten i staden.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Det viktigaste är att man får folk och se polisen som en trygghet. De flesta ute i samhället blir oftast rädda när de ser en polis eller liknande och de vill Rickard göra ändring på. Man ska bemöta alla oavsett vad med ett bra intryck och få de att släppa sin oro från att komma i närheten av polisen, polisen är i samhället för att hjälpa till. Det är viktigt att man inte tramsar under sitt arbete och inte tjavsar med kollegor eller annat utan man ska alltid samarbeta med sina kollegor oavsett vad. man ska se till att hålla ordningen o hålla koll så folk följer lagen men även finns de bovar och de måste man bekämpa brott emot. Jag tycker även att det är viktigt med radio diciplin alltså hur du beter dig i radion och se till att du inte avbryter andra i radion utan låter dem prata till punkt sen kan man börja med t.ex ¨3141 pågående slagsmål på piren folk börjar bli upprörda kan behöva en till enhet här kom¨ (vet inte exakt hur er rakel funkar utan ba ett exempel).

Vad vet du om yrket i helhet? Jag vet att polis är ett väldigt öppet jobb alltså man jobbar mycket i staden och är lite överallt. väldigt fysiskt jobb där man jobbar för stadens säkerhet. man ska ta larm för folk behöver hjälp med något de e viktigt att va inställd på att de kan va allvarligt för du vet aldrig vad som har skett förens du är på platsen. Ser man ett pågående brott ska man alltid ingripa de kan handla om forkörnign, slagsmål eller annat.

Har du några tidigare erfarenheter? nej har inga tidigare erfarenheter

Hur är du som person? Jag är en väldigt glad o härlig person men när de kommer till yrket så är jag fokuserad på fullaste allvar men bemöter alla människor trevligt och glatt. alltid när jag ska starta en konversation men någon är jag alltid lung och försöker ha konverstationen på en så pass låg nivå som de går så att man inte håller på och stå o skrika på varandra. om jag ex ser ett pågående slagsmål ingriper jag men håller mig ändå lugn när jag särat på de personer som varit med i slagsmålet

Är det något vi bör veta om dig? Allt som sker tar jag på allvar inget tramsande från min sida

Tillbaka