Nekad Peter Forsberg | Polismyndigheten Ansökan [Zepta]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Peter Forsberg

Icke Medlem
Meddelanden
10
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 11 Oktober 2005

Vad heter du på discord? TimpaHD#1665

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 220 timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? kommer vara väldigt aktiv men sedan beror det på vilken dag det är. Men spelar oftast Några timmar per dag och på helgen blir det mer spelande när det inte är skola.

Hur ofta kommer du vara inne? Jag kommer vara inne i stort sett varje dag.

Hur många timmar har du på FiveM? 220 timmar

Vad heter du? Kenta Kofot

Hur gammal är du? 49 år

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att jag tycket det låter och ser kul ut. Jag tycket det ser kul ut för att man får hamna i biljakt, stanna folk och vara en viktig person i samhället där man kan rädda liv och fånga in de kriminella.
Jag har också testat olika jobb men inte fastnat för något. Jag tror att polis skulle passa mig perfekt eftersom jag vill att de som gör kriminella saker ska sättas bakom galler.

Varför ska just du bli anställd? Jag ska bli anställd för att jag är en person som gör mitt arbete välldigt noggrant och bra. Jag koncentrera mig också väldigt väldigt mycket på det jag gör så att jag tror att anställa mig skulle vara perfekt.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Mina styrkor är att jag är bra med människor, jag har lätt att vara social och prata bra med folk som behöver det eller liknande. Sedan så kan jag ha lätt för att göra andra personer glada och kan ta emot kritik och liknande på ett bra sätt.
Det negativa med mig är att jag kan ibland vara lite väl snäll, Sedan så har jag astma vilket kan påverka om man behöver jaga någon till fots med jag bär alltid med mig astmamedicin som jag kan ta i nödfall.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Jag har inga särskilda poliserfarenheter men jag är riktigt intresserad i jobbet och tycker det är fascinerande så att jag har tittat mycket på filmer, varit med på en jobbdag när en polis jobbar och sökt och tagit reda på mycket om jobbet.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag skulle ha stannat fordonet sedan sagt till mina kollegor att jag precis stannat ett fordon som har kört i 200km/h utan körkort bara för säkerhetskull ifall något händer så är det kollegor som är beredda att komma som förstärkning. Det andra jag hade gjort var att be föraren att stänga av motorn och veva ner rutan så att jag kan prata med dom och sedan kolla upp om bilen tillhörde den person som kör. Jag hade frågat varför jag stannade hen. Sedan frågat efter körkort och ID så att man kan kolla om personer är en brottsling eller liknande. Sedan frågat om de har något vasst eller olagligt på sig. Om jag ser eller misstänker att de har de så kommer jag be de att kliva ut ur bilen så att jag kan söka genom dom. Jag hade sökt igenom dom fast jag inte såg eller misstänkte något för att de körde alldeles för fort och utan körkort. Om de har något olagligt så griper jag dom och för dom till fängelse och frågar om de vill ha förhör eller inte.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag stannar med min kollega och tittar hur det gick medans jag gör en efterlysning i radion och säger vad som hänt och att mina kollegor sak åka efter personen. Jag ringer en ambulans också för att föra min skjutna kollega till sjukhus. När min kllega har blivit omhändertaget av ambulans så kan jag försöka att jaga ikapp personen i fråga.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Det första vi hade gjort var att avlägsna folk som inte har med detta att göra och sedan stänga av platsen så att inga andra fordon kommer och stör när det pågår. Andra enheter har nog redan fått larmet så att vi redan är en stor bunt med poliser där.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? När vi anländer så kliver vi ut ur bilen och tar fram våra tjänstevapen och sedan ber mannen att lägga ner kniven på marken. Om han inte lyssnar så kommer jag att avfyra ett skott i mannens bröst. När jag har gjort det så tar jag bort kniven från mannen så att han inte är farlig längre. Sedan så kommer jag att tillkalla ambulans som kan ta and om mannen. När han är behandlad så för vi mannen till fängelse där han får avtjäna sitt straff.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Det innebär att man inte får anacka skit i radion och håller sig till jobbkommunikation och inte lalla runt i radion.

Vad betyder våldstrappan? Det betyder att man ska använda sig av olika nivåer av våld beroende på vad personen i fråga gör eller använder sig av.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka