Accepterad PerMobil | Medlem ansökning[ahmedboi]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

PerMobil

Medlem
Meddelanden
14
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Jesper

Vad är ditt discord namn? debbz

Vad är ditt födelsedatum? 27 Maj 2000

Berätta om din karaktär. Min karaktär Per Mobil är en given man på 23 år. Under sin barndom blev Per mobbad för sitt efternamn och hade det svårt i skolan av den anledningen. Han växte upp med sin mormor det mesta av sin barndom då hans föräldrar bott i Norge. Pers nuvarande jobb är lagerarbetare men har under den senaste tiden hamnat i drogproblem och mycket stora skulder. Pers ända utväg är att börja med droger för att dämpa sin ångest som blivit mycket grov, för inkomsten han har nu räcker inte ens till hyran. Per tänkte länge följa hans mormors tips att bli ingenjör men det gick han inte vägen i skolan då han kom ut med betyg i endast 5 ämnen. Men med tiden så har Per tänkt mer och mer hur han kan bli av med sina skulder genom att gå in i den kriminella ligan. När Per var liten hade han väldigt bra kontakt med sina föräldrar och syskon även fast han bodde i Sverige och hela hans familj bodde i Norge. Per är ofta ute och springer på kvällarna för att dämpa sin ångest, Per har gått på antidepressiva under 2 år och det börjar bli bättre för han. Idag så lever inte nån av sina föräldrar eller syskon.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Mitt mål är att kunna dela med mig av min RP som jag har mycket erfarenhet av. Hållt på med RP i 3 år snart totalt och har erfarenhet inom de flesta yrken och många situationer som krävt mycket jobb, planering och lösningar. De flesta av mina timmar är lagda inom den kriminella RP:n och försöker då göra det till en realistisk men ändå respektfull mot andra parter som kriminaliteten motstår såsom polisen och andra gäng (i form av bråk mellan dom osv). Jag vill försöka medverka i att göra det en rolig upplevelse att RP:a på Unive och få fler att bli en del av gemenskapen.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Detta är egentligen grunden till alla scenarion inom RP anser jag. Allt som sker ska kunna vara lika rättvist för mig själv som för de andra som medverkar i scenariot. Målet ska aldrig vara att gå själv vinnande ur varenda sak som händer utan man ska kunna göra det kul och rättvist för den man utför scenariot med eller mot också. T.ex behöver jag inte alltid gå vinnande ifrån ett bankrån varje gång det utförs, utan ibland om scenariot kräver det kan även min karaktär åka fast och genomgå en utredning och fängelsestraff för rånet för att göra det så realistiskt som möjligt. Allt beror också självklart på situationen och det är då viktigt att kunna vara flexibel och rättvis beroende på vad som händer under ett scenario.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Ja. Man ska alltid värna om sitt eget liv så som man själv hade reagerat på riktigt, då tillexempel om man har en pistol riktad mot sig så springer jag självklart inte därifrån utan då är rädd och chockad i situationen och lyssnar på vad rånarna säger. (FearRP). En annat exempel är METAGAMING, vilket innebär att man inte får ta någon information OOC (out of character så som info från Discord eller annat utanför spelet) in till IC (in character). RDM är att man utan någon grund dödar en annan spelare. Allt behöver ett scenario och en realistisk grund till varför man dödar någon.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Ja, jag har som sagt spelat i nästan 3 år och har mycket erfarenhet inom flera yrken och mycket av det inom den kriminella RPn.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag anser att med den erfarenhet jag har och med det jag har bidragit till serven sedan innan, kan jag fortsätta med detta och dela med mig av min erfarenhet till andra och göra det till en bra upplevelse för alla som spelar. Jag utgår alltid för att alla ska kunna ha kul när dom spelar oavsett vilket spel det än gäller.

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka