Nekad PerMobil | Ban Överklagan [BG]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

PerMobil

Medlem
Meddelanden
14
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/DebbZ_/

Ditt Hex-ID: 11000010bdaabb3

Vad är din discord tagg? DebbZ

Vem var det som bannade dig? BubbleeGum.

Bild på banmeddelande: ban bild.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Eftersom att personen som bannade mig ansåg att jag emote abusade när jag plockade blommor för att kunna plocka blommorna snabbare.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag plockade blommor och samtidigt som jag plockade blommorna så klickar jag på X för att förkorta animationen på grävningen av blomman. Detta för att animationen ska sluta tidigare, men vill vara tydlig med att det var inte i avsikt att göra det möjligt att plocka nästa blomma snabbare utan endast för att animationen skall kunna avslutas tidigare.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag anser själv att detta var en felaktig ban. Jag ska förklara så gott jag kan varför.

När man klickar på E för att plocka en blomma så kommer det därefter en animation på ex antal sekunder när man gräver upp blomman från marken. Det är möjligt att klicka X för att ta upp händerna för att animationen ska bli kortare med själva grävningen. När man gör detta pågår fortfarande animationen för att gräva men man ställer sig upp något tidigare. Man kan inte röra sin karaktär på något sätt under animationens gång oavsett om man använder sig av X för att ta upp händerna under tiden eller om man inte gör det. Animationens längd är som sagt då densamma och att göra detta hjälper dig INTE att kunna plocka blommorna snabbare. Jag har själv frågat tidigare vid flertal tillfällen om detta är tillåtet och får då till svar: "Eftersom det tar lika lång tid att plocka en blomma oavsett vilket av sätten man använder sig av och gör inte så att man plockar snabbare så ser vi inga problem med detta och räknas då INTE som en sorts §4.4b emote/bug abuse" Detta har även tagits upp på Krim möten ca 2 år sedan och då fixades den så kallade "X abusen" så man inte plockade snabbare längre.
Så därav anser jag att detta är felaktig ban med tanke på att detta inte ger mig något som helst försprång/styrka i att kunna framföra nästa åtgärd snabbare eftersom man fortfarande under plockanimationens tidspann är helt fast i animationen tills den egentligen skulle ta slut.

DÄREMOT om man använder U för att göra ragdoll på din karaktär så avslutas animationen snabbare och man kan då plocka snabbare vilket jag vill klargöra nog att jag INTE gjorde.

Var goda och testa jättegärna själva med både att använda X efter att börjat plocka en blomma, och sedan utan att klicka på x och märk av att det inte skiljer något tidsmässigt för att kunna plocka nästa blomma.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag minns bara en av bansen som då var combat logging i bilköp, vilket jag lärde mig utav mitt misstag och sedan dess har jag varit mer försiktig och tänker efter när det gäller bilköp.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat låta bli att använda mig av X så att hela animationen spelades. Detta är mest något jag fått en ful vana av och kan se fel ut från staff perspektiv vilket jag förstår. Men hade absolut kunnat förbättrat situationen med att låta bli att använda X efter jag börjat plocka blomman.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja jag ska låta bli att använda X när jag plockat en blomma för att inte få det att se misstänkt och dumt ut i staffs ögon.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka