Pell_Balou | Polismyndigheten Ansökan [RAZIK]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Pell_Balou

Icke Medlem
Meddelanden
2
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 14 December 2000

Vad heter du på discord? Carrot#9410

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 500+

Hur aktiv kommer du att vara? 5 timmar vardagar, 8 timmar helg

Vad heter du? Alex

Hur gammal är du? 21

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja, jag är simkunnig. Jag kunde simma när jag var 5 då jag gick i simskola.

Varför vill du bli polis? Jag vill ta nästa steg i livet och se till så att staden är under kontroll då det är massa kriminellt som händer i Unive, och jag vill försöka stoppa de kriminella för att göra staden mer trygg så det kommer fler invånare till staden. Jag vill även bidra med att göra Unive till en säker plats att bo på och att ingen tar fel väg i livet. Jag tycker det är många som håller på att gå fel väg i livet och om de går till de kriminella livet kan de skapa kaos i staden som då leder till att folk flyttar eller känner sig otrygg i staden. Jag vill även träffa nya vänner.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? En viktig sak inom polisen är TTT som står för tänk, tryck, tala vilket är viktigt för radio disciplinen man ska säga kom om man vill få svar slut kom om man själv är klar man lämnar öppet efter ett svar klart slut då vill du ej ha ett svar tillbaka och du är klar med samtalet. Om jag griper en gärningsman så tar jag hand om honom. Det är också viktigt att ha respekt mot sina kollegor. Det är även viktigt att kunna bemöta folk på ett trevligt sätt.

Vad vet du om yrket i helhet? Jag vet hur man ska prata i en radio, man ska inte skrika i en radio eller prata i mun på varandra för då kan det bli kaos och leda till bråk mellan kollegorna. Om man är civil åker man i civil kläder och i en bil som andra folk hade haft som t.ex. en saab. En sjöpolis åker på vattnet med båt om något hade hänt ute i havet. En helikopterpilot får köra helikopter om t.ex. det är ett rån, eller om något annat har hänt. Mcpoliser åker runt i staden på motorcyklar. En bombtekniker är med och det t.ex. är en bombhot och polisen har hittat bomben kan de skicka dit en bombtekniker för att den ska desarmera bomben. En förhandlare förhandlar med gärningsmän under olika slags rån och de pratar om vilka krav de ska ha.

Har du några tidigare erfarenheter? Min brorsa Hussein är Polis och har lärt mig väldigt mycket om jobbet som t.ex. hur man använder sirener, hur man ska vara i en radio, hur man använder tjänstevapen som t.ex. taser, batong osv. Han lärde mig mycket av radio disciplin så jag vet hur man ska prata i en radio. Så han har lärt mig nästan allting inom yrket.

Hur är du som person? Jag är en väldigt pratglad person och jag är alltid glad. Jag kan ibland vara sur men då har det hänt något. Jag är också ganska seriös med allt.

Är det något vi bör veta om dig? Nej, det finns inget att veta om mig.

Tillbaka