Inaktuell Peak | Ansökan till Staff [Roziii]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Peak

Icke Medlem
Meddelanden
392
Reaction score
-18
Vad är ditt namn i verkligheten? Mio

Ditt discordnamn: peak.fx

Ange ditt födelsedatum 23 Maj 2008

Varför ska just du bli staff? Varför just jag ska bli staff är för att jag vill vara med i den dagliga verksamheten i staffarbetet. Jag anser att jag kan sköta mitt jobb proffsigt och ordentligt. Jag är bra på att vara opartisk och inte ta för hastiga beslut, jag är också bra på att sätta mig i båda parternas situation och där ifrån ta ett rättvist beslut. Jag kommer bidra med mycket och bra engagemang för att hålla serverns rp på högsta nivån. Jag vill och kommer bidra med glädje samt vara en förebild för de som är nya till rp samt servern. Jag vill bidra till en bra gemenskap och forsätta sprida glädje på unive vilket jag har känt av under min stund här.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker generellt att allt fungerar bra på unive då jag tycker servern är bra upplagd med bra och tydliga regler. Jag tycker inte att folk rp:ar tillräckligt på tillexempel bilkrockar osv och det går ju under regler powergaming, jag har sett flertalet bilar krocka och att man sedan kör iväg som inget har hänt. Visst har jag förståelse för att det kan hända d-sync och det händer alla men jag menar tillexempel man råkar köra in i en vägg då kan man iaf skriva /me eller att man använder voicechat. Jag tycker också att det kan vara lite mycket ooc snack som tydligt går emot reglerna. Jag tycker också att helpers är dåliga på att ta reports.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag och staffteamet hade kunnat vara tydligare med vad som gäller och att det kan höja rp:n mer om man skulle rp:a mer på skador, tillexempel skicka ut i ooc för att påminna folk att den reglen finns. Vi på staffteamet hade kunnat diskutera olika lösningar för att försöka höja rp:n på saker. Vi hade tillexempel kunnat påminna spelarna regelbundet om att göra reports om de ser någon som bryter mot reglerna. Vi som staffs hade kunnat ge exempel på hur man kan göra ett roligt och socialt scenario ifrån en krasch istället för att skrika på varandra och sen dra därifrån. Vi som staffs hade om vi märker att en person upprepar samma typ av regelbrott så kan vi kicka hen för att få den att inse att den gör fel. Till reports problem så tycker jag att man kan organisera upp staffteamet så vissa tar reports och vissa speccar detta kommer bidra till ett mer flyt och att det blir mer organiserat. Om man kan lösa ett bra flyt i reports så tror jag de kommer underlätta rp:n.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Jag tycker att grunden bakom ett bra arbete ligger i hur man uppför sig, om man kan bete sig på ett proffsigt sätt så kommer det underlätta arbetsprocessen samt att det kan leda till mindre missförstånd. För mig är det viktigt att agera professionellt för att det bevisar att man är säker på sin sak och man har lättare för att få sig hörd på ett tydligt och bra sätt. Ett professionellt arbete handlar mycket om att vara lugn och sannad och är mogen Om man ska agera professionellt krävs det att man vet sin sak tillexempel att man kan reglerna är säker på sin sak och vet hur man samarbete, andra saker kan vara att man vet hur man kommunicerar på ett tydligt och effektivt sätt. Att vara proffsig krävs att man håller en hög standrard av kompetens.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kommer alltid att sätta mitt staffarbete före tillexempel rp:a. Jag har inga exakta tider jag kommer kunna vara aktiv som staff men jag har bland annat träning 2 gånger i veckan och då kommer jag inte kunna vara inne. Jag slutar relativt tidigt de flesta dagarna så därför kommer jag kunna vara aktiv på tidigt på förmiddagen samt senare. Jag kommer ha dagar då det kommer vara mindre staffarbete där jag tillexempel är inne på servern men jag kommer såklart nås via discord ändå. Vid dagar som lov eller annan ledighet så kommer min aktivitet kunna öka rätt så mycket då jag har mer tid att lägga på rp. Jag har också ett jobb och därför kommer jag planera mina tider som staff efter hur min kalender ser ut. Så sammanfattningsvis så kommer jag lägga cirka 2-3 timmars staffarbete varje dag. Men kan förekomma att det blir mer någon dag då jag har mer tid över och mindre en dag där jag har mindre tid.

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan 26 mars 2024

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, jag va helper här på unive. Samt har jag varit admin på en annan server.

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? Donation

Vilka andra områden kan du också tänka dig jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

Senast ändrad:
Sätter denna som inaktuell eftersom du är trainee.
Grattis!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka