Accepterad PatrikTheStar | Ansökan till Servervakt [S1monx]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

PatrikTheStar

Icke Medlem
Meddelanden
114
Reaction score
7
Vad är ditt namn i verkligheten? Victor

Vad heter du på discord? PatrikTheStar#9999

Ange ditt födelsedatum 9 September 2022

Beskriv din dagliga aktivitet. Vardagar:
Måndag:15:00-01:00
Tisdag:15:00-01:00
Onsdag:15:00-01:00
tordag: 15:00-01:00
Fredag:15:00-03:00
lördag:10:00-03:00
Söndag:10:00-01:00

Lov:
Måndag:10:00-08-00
Tisdag:10:00.0800
Onsdag:10:00-08-00
tordag: 10:00-08-00
Fredag:10:00-08-00
lördag:10:00-08-00
Söndag:10:00-08-00

Hur länge har du varit medlem på Unive? Jag vet inte exakt men kanske 1 år och 6/7 månader.

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) file:///C:/Users/victo/Pictures/Sk%C3%A4rmbild%20(2).png

Har du tidigare varit blacklistad? Nej

Förklara vad för uppgift en servervakt har. En servervakts uppgift är att underlätta för staff teamet genom att banna/kicka lallare och lära dem reglerna så att staffsen inte behöver göra allt småjobb som jag kallar det. En servervakts jobb är inte att konstant försöka hitta folk som gör regelbrott. Utan deras jobb är att banna/kicka de som de regelbrytare som de stöter på under tiden de rpar. En servervakt ska hålla en bra rp-nivå och vara en förebild för de nya spelarna som nyss börjat rpa. Man ska inte heller banna helt nya spelare för att de gör ett regelbrott, utan det man kan göra är att skriva en /m till dem och säga vad de gör fel. Då meningen är att de ska lära sig och inte att bli bannad. Dock om de ej lystnar på din /m så kan du banna eller kicka dem och då självklart skriva anledningnen samt regelbrottet de gjorde. En sak servervakter är väldigt bra på att se är smådetaljerna, det är något som staffs inte brukar se lika lätt då de speccar ett större område och ser inte varända grej. Ett exempel är att någon snackar OOC men ingen staff är i närheten. Då märker en sv det då de är där och rpar.

Varför vill du bli servervakt på servern? Jag vill bli SV då jag varit det förut samt varit staff på minecraft servrar och gillar att göra den dära lilla ändringen på servern. Den största anledningen till att jag vill bli servervakt är att jag vill göra förändring och göra Unive till en lallfri server samt vill jag underlätta för staffteamet. Jag vill inte få bort regelbrytare utan jag vill ändra dem så att de ej är det längre genom att vara som en förebild till dem. Om jag blir servervakt så kommer jag inte heller åka runt och leta efter lallare utan jag kommer att banna/kicka de som kommer i min väg när jag rpar. Om jag blir servervakt så kommer jag inte rpa annorlunda utan jag kommer rpa som jag alltid gjort.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Enligt mig så är det samma sak med abuse och korruption. Att man använder sina perms på fel sätt. Den ända skillnaden enligt mig är vem man hjälper med sina perms.

SV abuse
Jag kan börja med SV abuse. SV abuse är när en servervakt till exempel använder sina perms som ett övertag i senarion. Som att ha på toggle ID i en skottlostning eller revva sig själv mitt i en skottlostning för att du var missnöjd över hur det gick eller för att du inte vill förlora ditt vapen. Det finns ju självklart fler saker som är SV abuse men kommer inte nämna alla.

Korruption
Jag skulle inte riktigt säga att man kan vara så grovt korrupt som SV. Då du inte riktigt kan ta pengar från skattevärket eller spawna in vapen OSV. Alltså så kan man inte riktigt vara korrupt. Men du kan ju fortfarande hjälpa dina kompisar och revva dig själv när du inte ska m.m. Vilket är korruption.
Anmäl.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka