Accepterad pappatacklare33 | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

pappatacklare33

Icke Medlem
Meddelanden
33
Reaction score
1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198145163613/

Ditt Hex-ID: steam:11000010b05515d

Vad är din discord tagg? greken5061

Vem var det som bannade dig? Gregg

Bild på banmeddelande: bannad.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staff valde att banna mig för att jag tog vapen från polisens stash, och helt ärligt så förstår jag varför. Det jag gjorde var inte bara ett regelbrott, det förstörde också själva grejen med RP:n. Jag tänkte inte efter i stunden, utan gjorde det mest för att "det gick" – vilket såhär i efterhand var riktigt onödigt och respektlöst mot både poliserna i spelet och hela servern. När man tar något från ett stash som man inte ens ska ha tillgång till, så förstör man balansen och tar bort det roliga med att bygga upp något genom riktig RP. Istället för att följa vägen som RP:n erbjuder, typ att fixa kontakter, planera brott eller hitta egna sätt att få tag på vapen – så genade jag bara, och det är inte rättvist mot någon. Jag fattar att staff måste dra gränser och sätta exempel, och det här var ett sånt fall där jag helt enkelt gick över gränsen. Det var ett misstag från min sida, inget jag är stolt över, men jag har verkligen tänkt på det efteråt och insett varför det var fel. Om jag får chansen att

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det som hände innan jag vart bannad var bara att jag stog bara AFK vid mekonomen och sen när jag loggade så blev jag bannad när jag lämnade.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var absolut inte en felaktig ban, det var jag som gjorde fel. Jag tog vapen från polisens stash, och hur man än vänder och vrider på det så är det ett solklart regelbrott. Jag visste egentligen att det inte var tillåtet, men i stunden tänkte jag mer på vad som var “möjligt att göra” istället för vad som är okej att göra enligt serverns regler och RP. Jag tror jag bara var för ivrig att ha kul eller känna mig "cool" i RP, men det slutade med att jag förstörde upplevelsen för andra istället. Om jag ska vara helt ärlig så tänkte jag inte alls på konsekvenserna då. Det var bara en dum impuls som jag inte reflekterade över och det är något jag verkligen skäms över idag. Jag fattar nu att när man spelar på en seriös RP server så handlar det inte om att vinna, eller ha mest grejer, utan att spela en roll och bidra till att skapa bra scenarion för alla spelare. Det jag gjorde var raka motsatsen till det. Så nej, bannen var inte felaktig. Den var helt rätt. Jag förtjänade den, och även om det sög att bli bannad så har det faktiskt fått mig att fatta hur viktigt det är att respektera både reglerna och andra spelare. Det var mitt misstag, och jag är inte här för att skylla ifrån mig jag är här för att visa att jag har lärt mig något och är redo att sköta mig om jag någonsin får en ny chans.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Ja, jag har blivit bannad tidigare, och det är inget jag är stolt över. En gång blev jag bannad för FearRP alltså att jag inte reagerade realistiskt i en hotfull situation. Istället för att spela som om jag var rädd eller utsatt, så brydde jag mig inte och förstörde hela scenen för de andra som försökte spela seriöst. Jag fattade inte riktigt hur viktigt det var att ta sådana situationer på allvar, men nu i efterhand så ser jag att det förstörde RPt för både mig själv och andra. Jag blev också bannad en annan gång för att jag betedde mig olämpligt mot tjejer i RP, alltså var sliskig och sa saker som jag absolut inte borde ha sagt. Det var inte okej, och jag skäms för det idag. Jag trodde inte att det var "så farligt" just då, men jag förstår nu att det kan få folk att känna sig obekväma och det är inget man ska skämta om eller normalisera varken i spel eller i verkligheten. Det var omoget, respektlöst och helt fel.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade absolut kunnat göra det på ett helt annat sätt, och jag inser nu hur dåligt det jag gjorde var. Istället för att gå in och ta vapen direkt från polisens stash, vilket först och främst är metagaming och helt orealistisk.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Att bara gå in och ta saker förstör hela syftet med RP och gör att andra spelare speciellt de som spelar som poliser får en sämre upplevelse. Det blir orättvist, oproffsigt och det sabbar balansen i spelet. Jag förstår det nu, men tyvärr tänkte jag inte så i stunden. Jag var otålig, ville ha action snabbt och tänkte inte på konsekvenserna.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja, Jag förstår

Du får en till chans, men du åker på karaktärswipe.

Minsta mer igen och du kommer inte tillbaka.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka