Inaktuell Pajala | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .

Pajala

Icke Medlem
Meddelanden
14
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Filip

Ditt discordnamn: pajala_king

Ange ditt födelsedatum 23 Maj 2008

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli staff på Unive eftersom jag brinner för att bidra till en positiv och trygg spelmiljö. Jag är aktiv, ansvarstagande och har god förståelse för både regler och spelkulturen på servern. Jag är också bra på att lösa konflikter på ett lugnt och rättvist sätt, samtidigt som jag alltid försöker vara hjälpsam och trevlig mot alla spelare. Jag tycker om att se andra ha kul, och jag vill vara med och utveckla communityn ytterligare. Med min engagemang, mognad och vilja att hjälpa andra tror jag att jag skulle vara ett bra tillskott till teamet på Unive.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? En sak jag har lagt märke till är att det ibland förekommer omoget beteende eller regelbrott från vissa spelare, ofta yngre. Det kan skapa en dålig stämning och påverka upplevelsen för andra som bara vill spela och ha kul. Jag tycker att det är viktigt att det finns aktiva staff-medlemmar som kan hjälpa till att hantera sådana situationer snabbt och rättvist, samtidigt som man är pedagogisk och visar förståelse – alla kan göra misstag, särskilt yngre spelare. Jag vill vara en sådan person som både sätter gränser och hjälper spelare att förstå varför reglerna finns.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? För att minska omoget beteende och skapa en bättre stämning på servern tror jag på en kombination av tydlig närvaro, snabb återkoppling och ett enhetligt bemötande från hela staffteamet. Jag vill vara en aktiv och synlig staff-medlem som både svarar snabbt på larm och hjälper spelare innan situationer spårar ur. Tillsammans med resten av teamet vill jag se till att reglerna upprätthålls konsekvent, men också att vi kommunicerar tydligt varför vissa beteenden inte är okej – särskilt till yngre spelare som kanske inte förstår det direkt. Utöver det tror jag på att jobba internt i teamet med bra kommunikation, så att vi kan backa upp varandra och hålla en gemensam linje. Vi kan också ta initiativ till enklare events, tävlingar eller community-aktiviteter som ger spelare något kul att fokusera på, vilket ofta leder till färre konflikter.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionellt som staff handlar för mig om att alltid vara lugn, rättvis och konsekvent – oavsett vad som händer i chatten eller hur provocerande någon beter sig. Det betyder att man inte tar saker personligt, att man följer reglerna själv, och att man behandlar alla spelare med respekt, även om de inte alltid visar samma tillbaka. Det är också viktigt att man inte "missbrukar" sin position, till exempel genom att favorisera vänner, använda kommandon för egen vinning eller agera oseriöst. En professionell staff ska vara en förebild. För mig är det väldigt viktigt att agera professionellt. Om man har blivit betrodd med en staff-roll, så har man också ett ansvar – både mot servern, mot spelarna och mot resten av teamet. Jag vill att folk ska kunna lita på att jag gör mitt jobb på ett bra sätt, varje gång jag är inne.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag tycker det är viktigt att ha en bra balans mellan staff-ansvaret, privatlivet och min egen RP på servern. För att hålla det hållbart tänker jag planera min tid och vara tydlig med mig själv om när jag är inne som staff och när jag bara spelar för att koppla av. När jag loggar in kommer jag alltid ha ett öga på chatten och larm, men jag kommer också se till att inte bli utbränd genom att försöka hitta stunder då jag kan fokusera mer på RP – så länge det inte krockar med något viktigt staff-relaterat. Privatlivet kommer alltid först, men jag är bra på att planera min tid. Jag kommer vara aktiv och tillgänglig, men samtidigt realistisk med vad jag hinner med. Det viktigaste är att vara konsekvent, kommunicera med teamet och alltid göra sitt bästa när man väl är inne.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat länge men har tagit pauser

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja det har jag

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell, Donation, Servervakt, Event

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej är bra på allt.

Tillbaka