Antagen Owen.099 | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Owen.099

Medlem
Meddelanden
26
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Daniel

Ditt discordnamn: owen.099

Ange ditt födelsedatum 23 April 2009

Varför ska just du bli staff? Jo jag vill bli staff för att jag har spelat på Unive aa typ i några veckor då hela denna tiden varit så himla kul. Sen jag började på Unive har jag alltid sett upp till staff teamet för när man var ny så var det som att staff är kungar. Jag vill nu utveckla mig själv i detta staffteam för att vara en förebild. Om jag skulle bli staff skulle jag ha bra bemötande i ärenden, skulle låta dem tala ut vad dem har för problem och sedan lösa det på något sätt, är det en motparnet och en partner som har lite problem i deras rp och är smått sura på varandra så kommer jag sköta det snyggt be en i taget prata och göra det på ett lugnt sätt istället för att ta in deras kompisar och så blir det värsta hetsiga argumentationerna i support. Jag vill som staff bli omtyckt, inte vara någon hetsig som bara försnabbar ärenden och inte tar tiden och lyssnar, jag vill göra gott för alla och ta rätt återgärder på rätt regelbrott.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? jo men de jag inte tycker funkar på unive är rpandet. Visst de finns många spelare som har bra rp och sånt men de finns många lallare på servern som är inne och förstör för hela servern med deras lallare. Det är inte okej att folk ska sitta och vdma/rdma massa folk. Jag kommer att ändra på det. En sak ja inte heller tycker funkar är social rpn. Helt ärligt unive saknar sociala rp (säger inte alla) Men de flesta gör faktiskt de. Vissa folk ser unive som en 100kordie server där man köper krim för att sedan gå in och skjuta sedan lägga upp montage på servern helt patetiskt helt ärligt. Att man har så tråkigt liv att gå in på en rollspel server och förstöra för den och lägga upp montage pinsamt beteende. Jag vill också fixa rpandet med bilar i staden. Visst man kanske kör lite snabbare än vad man får på moterävgarna men att köra förbi torget i 400km är riktigt dålig rp. Man tänker inte på att de finns stor risk att råka vdma folk. Sen så måste folk börja förstå att regler är till för att följa inte för att bryta,

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? ag och staff teamet skulle ta tag i detta via att skriva ut att man ej ska lalla på allmänna platser, och från kriminella sidan tex e cop, clogg eller /die då kan man hålla ett möte eller skriva ut att det är ej acceptabelt och att inga ska gö detta och om nån gö detta så kommer grova återgärder att tas.

E cop - Om nån skulle lägga en e cop under ett scenario och nån har klipp på det då kan man med Staff teamet ta ett snack och fråga när vi ska hålla ett möte och om en staff kan skriva ut att man ska ej e copa ifall nån gör detta och det finns klipp på det kommer ni åka på grova återgärder och mötet ska hållas om det som ej fungerar och som ska utvecklas.

/Die - Staff teamet och jag skulle ta tag i detta via att hålla koll i support ifall nån har sett att nån gör det eller reports och sen så logs ifall nån gör det, jag skulle ha tagit upp det med huvudansvariga för krim att hålla ett mötet om alla dessa grejer som man ska inte göra för att inte tappa sitt vapen och it bli kidnappad.

C logg - Jag och staff teamet skulle ha sagt till nån som är högt uppsatt ifall dem kan hålla ett mötet om saker som ska ej ske både från kriminella, poliser och medlemmar att man ska ej c logga ifall det är något scenario som pågår och vi staff teamet kan skriva en text om c logg för alla poliser, kriminella och medlemmar som man it ska göra och att återgärder kommer att tas och att vi i staff teamet vill inte se att det kommer att hända.

Lall - Folk som lallar på allmänna platser tycker jag är bara lalligt, jag och staff teamet kommer att försöka vårt bästa för att få bort lallandet från allmänna platser och andra platser via att skriva ut, hålla ett möte och att om nån gör det ig så gör vi ett samtal (för att berätta att man ska ej lalla på allmänna platser för det kan leda till återgärder som ban) eller skriver i ooc sluta lall annars återgärder kommer att tas .

Bloodfx, killfx, soundfx, tracers och det där - Detta ska inga ha för att få en fördel i det där scenario tex se vart skottet kommer ifrån som är tracers, soundfx skjuter nån i huvudet sen så hör man pling pling och då vet man att den är död, killfx skjuter nån i huvudet så ser man typ konfetti kommer från huvudet för att veta att den är död, bloodfx nån som ligger ner efter att ha blivit skjuten i benet då kommer man fram skjuter massor av skott från några meter sen så har man bloodfx sen så ser man mkt blod komma ifrån kroppen då vet man att den är död och detta ska ingen ha ifall nån har detta för att få en fördel i ett scenario kommer återgärder att tas samt så kommer vi staff teamet skicka att och kanske hålla ett möte om saker som jag har skrivit om.

Pittning - Pittning ska inte ske från någon speciellt alla som kör på Unive tex kriminella, medlemmar och poliser och ifall det händer kommer återgärder tas på den som pittar en person för att vinna ett scenario, jag och staff teamet kommer att ta tag i detta vi kommer försöka med alla saker som behövs som att skriva ut och hålla ett möte men man ska kö för att man ska ha roligt från båda sidorna inte från en sida och den ena tycker det är inte ens roligt.

Fear rp - Jag och staff teamet kommer ta fixa detta med folk som fear rpa via att skicka ut och ha ett möte om fear rp och ifall man fear rpar när nån riktar mot dig då kan det leda grova återgärder ifall det händer i något tillfälle. Jag tycker att fear rp ska ej ske i scenarios där folk riktar mot dig för ifall nån riktar mot dig och säger upp med händerna då ska man rpa med de via att ta upp händerna.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Man ska agera professionellt som staff för att visa att man är kompetent och driven så ingen tycker att du är inkompetent och inte driven eller otrevlig för om man är staff så ska man vara trevliga mot alla som man bemöter, för att vara staff man ska agera professionellt via att ha en lugn ton, snacka snällt mot varandra (vara trevlig mot dem man bemöter) och att visa att man är mogen och kompetent som staff.
Jag tycker det är väldigt viktigt att agera professionellt som staff för då kan man visa att man är en bra staff och vet vad man ska göra för om man inte vet vad man ska göra då blir det inte bra (asså reglerna om nån begår reglebrott).

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Vardagar och helg
Måndag: 16:30 - 22:00
Tisdag: 16:20 - 21:00
Onsdag: 19:30 - 02:30
Torsdag: 17:20 - 21:00
Fredag: 22:20 - 03:00
Lördag 21:00 - 07:00
Söndag 19:30 - 23:00

Hur länge har du spelat på Unive? 25 maj 2024

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja jag har ägt själv några server som har varit seriös och varit delägare på många server för har varit mogen

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? -

Skickade samma ansökan efter några månader pga fick ingen anlnedning att bli nekad alla shortlist staffs blev nekad av ingen anledning samma sak som hände åt mig
MVH Owen.099
- Inte ens bubblegum visste nått varför jag blev nekad

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka