Inaktuell Oskar Fish 2 | Ansökan till Staff [DropDougle]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Oskar Fish 2

Icke Medlem
Meddelanden
191
Reaction score
38
Vad är ditt namn i verkligheten? Oskar

Ditt discordnamn: oskarfish

Ange ditt födelsedatum 2009

Varför ska just du bli staff? Jag vill ha ett större ansvar och vara en ledande figur på servern. Att vara en del av personalen ger dig möjlighet att påverkaochförbättra gemenskapen.jag gillar att hjälpa människor och lösa problem kan att vara en del av personalen vara en naturlig förlängning av detta. Du har möjlighet att stödja medlemmarna och skapa en positiv upplevelse för dem.Att vara en del av serverpersonalen ger dig möjlighet att bidra till gemenskapen på ett mer betydelsefullt sätt genom attorganisera evenemang, skapa innehåll eller upprätthålla en välkomnande miljö.Att vara en del av personalen kan hjälpa dig attutveckla färdigheter som ledarskap, kommunikation och problemlösning, vilketkan vara användbart i både onlineochofflinesammanhang.Jag gillar serverns ämnesområde eller inriktning och vill vara en aktiv del av det, kan att vara en del av personalen ge dig en plattform att uttrycka din passion.Att vara en del av serverpersonalen kan ge dig möjlighet att interagera med människor på en djupare nivå ochbyggameningsfulla relationer.Att se gemenskapen växa och trivas som ett resultat av ditt arbete kan vara mycket tillfredsställande och belönande.Innan du tar steget att bli en del av personalen är det bra att reflektera över dina motiv och se till att de är i linje med servernsmål och värderingar. Det är också viktigt att förstå de krav och ansvar som följer med rollen som serverpersonal.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker att allt är bra men det finns ganska många lallar inne på Unive o om jag bler helper så kommer jag försöka göra så alla dom som lallar ska slut lalla för det förstör för jätte många personer som värkligen försöker att göra sitt bästa med servens rp

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Först och främst måste du och ditt team klart förstå vad problemet är och vilka faktorer som bidrar till det. Definiera problemet såspecifikt som möjligt för att kunna arbeta mot en tydlig lösning.Skapa en öppen och ärlig diskussionsmiljö där alla medlemmarav personalteamet kan dela sina åsikter och insikter omproblemet. Detta hjälper till att samla olika perspektiv ochidéer.Samla relevant data och fakta om problemet. Detta kan inkludera användarfeedback, statistik och andra kvantitativaochkvalitativa datakällor som kan hjälpa till att belysa orsakerna till problemet.Tillsammans analyserar ni deidentifierade orsakerna tillproblemet. Försök att förstå om det finns några grundläggande problemeller brister som behöveråtgärdas.Genomför enbrainstorming-session där ni genererar olika möjliga lösningar på problemet. Uppmuntrakreativitet och ta medförslag från helateamet.Utvärdera och prioritera de föreslagna lösningarna baserat på deras effektivitet,genomförbarhet och potential attadresserproblemets rötter.Välj de mest lovande lösningarna och planera hur de ska implementeras. Se till att åtgärderna är konkreta, mätbara ochrealistiska.Implementera de föreslagna lösningarna och övervakaresultaten noggrant. Utvärdera om åtgärderna har haft den önskade effekten och om de har löst problemet.Om någon lösning inte fungerar som förväntat eller om det uppstår nya utmaningar, var redo att anpassa er och hitta alternativa vägarframåtHåll användarna informerade om de åtgärder ni vidtar för att lösa problemet. Tydlig kommunikation hjälper till attbygga förtroende och visa er engagemang för att förbättra plattformen.Efter att ha löst problemet, utvärdera hela processen.Identifiera vad ni har lärt er och hur ni kan förebygga liknande problem i framtiden.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Visa alltid respekt för alla medlemmar, oavsett deras bakgrund eller åsikter. Uttryck empati när du hanterar problem eller svararpåfrågor.Se till att kommunikationen med användare ättydlig,koncistochkorrekt.Användenlämpligtonochundvikatanvändaslangeller otrevliga uttryck.Var objektiv när du hanterar konflikter eller frågor. Undvik partiskhet och basera dina beslut på fakta och policy.Om din roll inkluderar interaktion med användare på något vis, se till att din profilbild, användarnamn och annan informationärlämplig och inte störande.Respektera användares och serverns sekretessbehov. Undvik att dela känslig information om användare eller interna ärenden.Se till att alla regler och riktlinjer är tydliga för användare och följ dem själv noggrant. Du fungerar som en förebild förcommunityn.Om det uppstår konflikter, hantera dem på ett lugnt ochprofessionelltsätt.Försökattförståallasidoravsituationeninnanduagerar.
Skapa en positiv atmosfär genom att uppmuntra konstruktivt beteende, ge komplimanger och erkänna goda insatser.
Lyssna på användarnas bekymmer och försök att förstå deras perspektiv. Detta hjälper dig att bättre adressera deras behov.Fortsätt att utbilda dig själv om din plattforms riktlinjer, uppdateringar och bästa praxis för att hålla digaktuellochkompetent i din roll.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag går i skolan just nu men efter skolan så kommer jag komma in och rpa lita ksk 1-2 timmar och rästen kommer jag lägga på Staff arbetet för jag tkr det är viktigare att hjälpa folk som värkligen behöver hjälp än att jag ska rpa

Hur länge har du spelat på Unive? 2 år

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja jag har några tidigare erfarenheter ifrån staff temet

Här kommer några av Commandsen

/v -spawna bil
/dv -ta bort bil
/revive - Återuppliva
/toggleid - Visa id
/reportlist - Reportlistan
/ban - banna en person
/ooc - ooc chatten
/svban - svbanna
/kick - kicka från server
/search - man letar efter steam
/unban - avbanna från servern
/giveitem - ge föremål
/bring - ta en person till dig
/tp - teleportera
/tpm - teleportera till marker
/goto - gå till en person
/staffchat - Medelande till staffs
/sv - sv chat
/addkey - lägg till nyckel
/announce - Ja man gör ett announcement
/togglename - Steam namn på personen
/freeze - Fryser en person
/unfreeze - avfryser en person
/noclip - vet ej hur man ska förklara men man kan gå och flyga igenom allt
/spec - kolla på en person ovan ifrån
/setjob - man ger en person ett job
/specoff - sluta specca
/skin - ge kläd meny
/ped - ge pedmeny
/banoffline - man bannar någon som är offline

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? Support, Donation, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Redo för allt och hoppas men får en chans!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka