Nekad Oscarjo_ | Ban överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Oscar----

Icke Medlem
Meddelanden
66
Reaction score
5
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198994910019/

Ditt Hex-ID: 11000013dab6b43 (hex) / 498539142356140052 (discord id)

Vad är din discord tagg? Oscarjo#9999

Vem var det som bannade dig? Philip320

Hur lång tid var din ban? Permanent/Blacklist (Klacksko ban)

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Connection rejected by Philip320s server: Det var inte alla på servern som fick en klacksko i huvudet, det var snarare du! Mvh snyggingen Marja-Lisa från bilfirman (Användarnamn: .....) - ifall du anser att denna ban är felaktig eller omotiverad vänligen besök unive.se/bannad

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag har inte fått en anledning till min avstängning än, men jag skulle gissa på att det var antingen för att jag ej rapportera in ett regelbrott där jag visste att några högt uppsatta poliser sålde polis ranger och utbildningar till andra poliser eller så valde staffs att banna mig för att jag var med i en discord där högt uppsatta poliser sålde polis ranger samt polis utbildningar och då antar jag att ni trodde jag var delaktig i det fast än jag ej har sålt/köpt några polis ranger/utbildningar fast jag inte var det.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det började med att jag fick en invite till en discord av min vän. När jag såg att några av mina vänner var med i denna discord så blev den aptitlig och jag joina den. När jag joinade discorden så såg jag några kanaler där det fanns cirka 2 stycken voicechats som hade namnet "Köp rum" och en text kanal som hette "Prislista". Av ren instinkt och nyfikenhet så joinade jag deras voicechat de satt i för att fråga vad det var för discord. Jag frågar vad det är för kanaler samt voicechats osv och då sa de att de sålde och köpte polis ranger/utbildningar för IRL pengar. De sa att deras betalningsmetod var Swish och att de hade tjänat runt 400kr på att sälja polis ranger/utbildningar. Jag tyckte det lät skumt och blev lite chockad faktiskt att de sålde polis roller och tjäna en del. Sedan satt jag lite i voicechat och spelade lite CSGO med dom. Efter vi hade kört lite matcher så lämnade jag discorden då jag kände att jag inte på något sätt vill vara delaktig i deras "business" som var att sälja polis ranger/utbildningar till andra poliser. Efter jag lämnade discorden så gjorde jag inte så mycket, jag fortsatte bara RPa vidare helt vanligt som jag alltid gjort utan några problem. Sedan cirka 2 dagar efter blir jag avstängd. Varför har jag inte fått veta men jag är ganska säker på att det är detta som jag blev bannad för.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Beror på. Om jag blev avstängd för att jag var med i discorden och att ni trodde att jag sålde/köpte polis roller så anser jag att den är felaktig då jag ej varit delaktig i deras "Business" och endast varit med i deras discord som jag lämnade ganska direkt.

Om jag blev avstängd för att jag ej rapportera in att det pågick korruption inom polis kåren då högt uppsatta sålde polis roller så ja, då har jag såklart gjort fel och det ber jag så hemskt mycket ursäkt om. Det var fel av mig att inte rapportera in regelbrott och det fel från mig i början att ens joina discorden för det kan förvirra för staffs och få de att tro att jag var delaktig i deras "Bussiness". Så det var helt fel av mig och detta kommer aldrig ske igen. Tänkte heller aldrig till att jag behövde rapportera in regelbrott och så kände jag att jag inte ville "Snitcha" (få ens vänner bannade) på ens vänner då man fortfarande vill vara kvar på servern med dom och ha det gött och ha roligt när man RPar med dom och så som ni nog också kan förstå lite. Men efter man har fått sina rätta åtgärder förstår man hur dumt det var att inte rapportera in detta regelbrott även fast det var ens vänner. Helt fel av mig som sagt och det ber jag om ursäkt om och det kommer aldrig ske igen då jag har förstått hur dumt det var och hur onödigt det var för den enda servern jag vill RPa hos är Unive. Som sagt så ångrar jag mig grovt att jag inte rapporterade in regelbrottet och har nu fattat hur viktigt det är att rapportera in och hur dumt, onödigt det är att inte rapportera in. Så jag kan lova att detta ej kommer ej ske igen och att jag ska rapportera in regelbrott även fast det är ens vänner eller liknande för nu har jag förstått varför man ska rapportera in och hur dumt det slutar om man inte rapporterar in. Eftersom Unive är som sagt den enda servern jag vill RPa på därför kommer detta aldrig ske igen för nu är jag starkt medveten om hur allvarligt detta är. Så jag kan lova att jag verkligen förstått hur viktigt det är att rapportera in regelbrott, jag har förstått hur illa det blir annars, för allas skull så måste man rapportera in regelbrott, det har jag nu fattat till 100%. Som sagt ber verkligen om ursäkt för detta.

Hur många tidigare avstängningar har du? 5

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit avstängd 5 gånger.
2 av dom är felaktiga SV-Bans.
2 av dom var att jag gjorde fel, dessa bansen var 2 dagar långa. (Dessa bans fick jag när jag var ny till FiveM och servern)
Och den femte är den jag överklagar, alltså blacklist.

Jag har tagit lärdom av alla mina bans det är även därför jag inte har så många bans för jag har aldrig varit någon typ av "problemspelare" och har alltid följt samtliga regler.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Ja jag hade kunnat gjort annorlunda.
Jag hade kunnat rapportera in regelbrottet så hade jag underlättat för staffs.
Samt så hade jag kunnat välja att inte joina discorden så jag aldrig skulle få staffs att tro att jag var med och sålde/köpte polis roller.

Det hade jag kunnat göra annorlunda men tyvärr så valde jag att göra fel men detta kommer ej ske igen.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig av bannen. Det jag främst har lärt mig är att om man inte rapporterar in regelbrott så blir det bara värre för en själv. Har även lärt mig att inte joina några lite konstiga discord servrar då det kan leda till att staffs tror att jag är delaktig i deras "Business" som var att sälja roller.

Har du läst våra regler? Japp, flertal gånger.

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja det förstår jag till 100%.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka