Nekad ooxen | Ban överklagan [Rom1n]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

ooxen

Icke Medlem
Meddelanden
9
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/7656119894061134/

Ditt Hex-ID: 11000013d9e774e (Hex)

Vad är din discord tagg? a-@0001

Vem var det som bannade dig? Kommer tyvärr inte ihåg och kommer inte in på fivem när jag ser detta

Hur lång tid var din ban? Min ban är en hyfsat långvarig ban och den äger rum i 15 dagar.

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? krim utan krim roll

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag vet exakta anledningen till att staffsen valde att applicera denna avstängningen. Det var eftersom att jag hade en kniv utan krim roll. Det är ju inte okej överhuvudtaget vilket jag vet om men tänkte inte på så mycket för stunden.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag vet exakta anledningen till att staffsen valde att applicera denna avstängningen. Det var eftersom att jag hade en Uzi utan krimroll. Det är ju inte okej överhuvudtaget vilket jag vet om men tänkte inte på så mycket för stunden.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag ska förklara exakt hur hela händelsen gick till.
Det började med att jag tjafsade med en kille nära torget. Han åkte och ramlade på sin cross så jag tänkte genuin som jag är åker jag och checkar läget med han och ser ifall han behöver vård. I sådana fall ringer jag ju såklart 112 (ambulansen.) Han reste sig upp och visade agg mot mig. Han frågade vem fan är du och räckte fuck you till mig. Jag blev då frustrerad på honom. Han började köra in lite i min bil så jag körde in lite tunt i han också vilket ledde till en del dsync. Jag vet att man inte ska skylla på dsync men nu är jag helt ärliga med er. Det var då alltså lite dsync vilket gjorde att han flög av motorcykeln lite nett. Han började sedan slå på min bil och jag bad såklart om ursäkt men då försökte han när jag frågade ifall jag skulle tillkalla ambulansen hota mig och sa saker som i stil med ''jag ska slå sönder dig.'' Inte kort inpå det kom polisen och då förklarade vi situationen båda två. Jag lugnande mig så gott jag kunde men min karaktär var ju fortfarande frustrerad och hade lite svårt att sköta sig helt normal och ville bara få ut ilskan genom ett slag i huvudet på han så han däckade. Men polisen var ju framför så såklart gjorde jag inte det, Samtidigt har jag ett vanligt arbete så jag ville helst inte vara involverad i sånt här skit överhuvedtaget. Sen körde jag iväg och flera poliser tog han eftersom han hotat och även försökt smita från brottsplatsen. Därför åkte jag med dem till sjukhuset som dem ville och där skulle vi tillsammans med 2 polis patruller lösa hela situationen. Där försökte han återigen fly från platsen. Dem fick tag på han efter några minuter och efter det befäste dem oss båda med handbojor. Efter det sökte dem igen oss båda eftersom vi var misstänkta för skadegörelse och även han för hot. Nu kommer vi till det viktigaste i berättelsen som rör min avstängning. Dem hittar en Uzi på mig. Dem börjar skriva i chatten att ''Ooooh han har uzi utan kriminell'' vilket var mycket riktigt och dessvärre mitt problem. Vilket jag står på mig till 100 procent att jag innehade en Micro Smg/ uzi. Problematiken i det hela består av två faktorer. För det första så tog jag en paus från FiveM i kanske 1 månad och tänkte slita med det helt & hållet. Sedan innan jag slutade spelade var jag grovt kriminell och var vice-boss i en maffia, Jag tänkte inte direkt såhär innan jag slutade spela. Jag går och lägger av mig spelen. Utan en dag tänkte jag såhär ''jag tar en paus från fivem och hittar på något vettigare ett tag'' Sen var det äntligen sommarlov och jag hade kul med mina polare irl osv. Men såklart kommer dessa dagar när man är uttråkade och det regnar mm. Då får jag tanken att jag kanske ska kika in och kolla hur det ser ut på Unive. Jag har ju ändå tillbringat en hel del tid där och det skulle vara intressant att se hur servern har förbättrats och förändrats sedan dess. När jag kommer in körde jag mest runt i mina bilar och levde på a-kassa, sen träffade jag Falck chefen och blev anställd. Jag hade en uzi på mig vilket jag var medveten om men tänkte asch det spelar väl ingen roll jag kommer ju inte att bruka den och att slänga den någon stans gör inte situationen bättre. För då kanske någon ny spelare som inte har medlemskap använda den på fel sätt vilket kan påverka rpn väldigt negativt. Så jag har helt enkelt bara haft den på mig vilket är mitt fel men samtidigt finns det ju en anledning till det. Anledningen täcker ju däremot inte upp mig helt varför jag har den på mig men lite iaf. Och därför hade jag uzin på mig. Nu kan vi gå till nästa faktor. Min avstängning applicerades först utav Liam som jag skrev ovan i frågan ''Vem var det som bannade dig?'' sen frågar han mig på discord, vad är ditt hex id? Detta efter att jag dm:at och frågat ifall vi kan diskutera kring appliceringen du gjort av min avstängning i en support kanal. Jag skickar mitt hex id till Liam och frågar vad ska du med det till? Men jag skickar det ändån eftersom jag lyssnar på staffs och följer dess order när det angår Unive. Sen raderar han meddelandet där han frågat om mitt hex id och skriver ''Skit i det.'' Jag tänkte då han kanske har valt att ge mig en ny chans och hävt min ban eftersom jag haft den sedan innan och inte brukat den. Men istället så har min ban hävts temporärt i en väldigt kort period och sen har SCOTT.S tilldelat mig en avstängning för samma anledning & tid. Jag tycker att detta är skumt och detta får mig att känna Liam. Är en konflikträdd staff som inte kan ta en diskussion och skickar därför över hela ansvaret till SCOTT.S. Jag har försökt nå ut till dem båda i dm men ingen av dem har svarat utan bara ignorerat mig helt och hållet. Bannen var inte felaktigt på sitt sätt men det fanns lite halvt som halvt en anledning till varför jag hade den. Men som jag sa ovan backar den inte upp mig helt utan kanske bra 20%. Det är ju trotsallt fortfarande mitt ansvar att lämna av mig den och ingen annans. Där har ni fått hela historian beskriver för er läsare/ ban-överklagnings-hanterare.

Hur många tidigare avstängningar har du? 3

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag började spela här förra sommarlovet och då blev jag bannad många gånger den första veckan för allt möjligt som, slåss på greenzones men även för att jag pratat ooc osv. Jag lärde mig snabbt av dessa bans och gjorde inte om det särskilt mycket mer än enstaka gånger. Jag kom in i rp:andet hyfsat snabbt skulle jag vilja säga. Jag har tagit lärdom av dessa avstängningar. Jag har tagit lärdom utav alla mina avstängningar och sen dess inte försökt att upprepat det. Vilket jag har lyckats med till mesta dels. Men jag har fortfarande en del avstängningar som angår upprepande regelbrott.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Ja det hade jag verkligen kunnat göra. Jag skulle ha lagt av min uzi så hade detta aldrig resulterat i en ban. Jag kunde gjort rätt för mig vilket jag tyvärr inte gjorde p.ga anledningarna jag angett ovan. Jag vill även tillägga att i överklagan hävdar jag inte att den är felaktig så att jag förtjänar unban utan jag ber verkligen genuint om en ny chans och bli insläppt utan att behöva vänta ut min 15 dagars ban.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Yes, alltid ta det säkra före det osäkra samt att sälja eller helt enkelt kasta iväg uzin då jag absolut inte ska har den utan krim roll. Har lärt mig grovt ifrån min unban, har inte haft något att göra sen jag blev bannad på unive... :(

Har du läst våra regler? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka