Inaktuell Omma1 | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Sydow1

Medlem
Meddelanden
247
Reaction score
11
Vad är ditt namn i verkligheten? Jag heter Max i verkligheten

Ditt discordnamn: Mitt discord namn är omma.1

Ange ditt födelsedatum 2 December 2007

Varför ska just du bli staff? Jag förtjänar en chans i staff teamet för att jag visar en hög aktivietet i alla unive discords. jag är trevlig mot allt och alla. behandlar alla med respekt. är bra på att följa instruktioner. Jag har tidigare varit SV MA och helper, Just Helper rollen försvann pga inaktivitet när jag hade mycket i skolan. sedan dess har jag visat en stor aktivitet på unive. Men det som gör just mig unik är att jag är aktiv väldigt länge. jag kommer online runt 16 00 och går offline 01-02 00. vilket betyder att jag har en massa tid att sitta support ta reports och specca runt. jag känner en stor del av unives spelare men är inte partisk för det. starkt ogillar när staffs är partiska i supporten. jag tycker personligen att rätt ska varar rätt och att samma åtgärder ska delas ut oberoende på vem man är. Mina tidigare erfarenheter gör att jag inte kommer behöva lära mig en massa då jag redan minns det mesta så om jag nu blir godkännd kan jag gå in och göra staff arbete snabbt. jag är inte en sådan person som söker till helper för att sedan få den indragen samma vecka pga regelbrott etc. då ser jag inte poängen i att bli staff. likadant när ni valde att införa "test perioden" så tyckte jag på en gång att det är enkelt. för det är absolut inte svårt att hålla sig unbannad. det jag försöker komma med detta är att jag är mogen,aktiv,erfaren och allmänt kunnig

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Tyvärr är det rätt mycket som inte fungerar.

Krim rpn - Jag tycker att det är allt för mycket regelbrott och allt för lite konsekvenser. vi har gäng som bara åker runt och skjuter. folk i glittrande kläder och folk som hellre skjuter än att förhandla osv. jag tycker personligen att om vi börjar sätta starkare åtgärder och tar in folk som tänker likadant kommer folk inte att bryta dessa simpla regler. Man vill ju inte bli bannad liksom

Supporten - Det kan ta upp till 1 timme att få hjälp i både reports och vanliga support, staffs är lata och reder inte ut ärendet utan istället svarar "rpa vidare" och stänger reporten innan man hinner förklara fullt ut. enligt mig är väll ändå report systemet till för att man ska kunna föra en dialog med staffen som hjälper än.

Polisen - Polisen har gått och blivit de nya problem spelarna. (all skuld ligger själv klart inte hos polisen utan även hos de andra rparna) Men Polisen anländer till platsen skjuter direkt söker igenom och sedan lämnar området. om man har tur så tar dom en till sjukan. även här vill jag till lägga att inte alla poliser gör detta. men en stor mängd utav de.

Donation - Donation är segt, man sitter där länge innan en staff drar in en för att sedan bli "arg" eller utmattad när dom hör att man har en fråga istället för att faktiskt donera.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Krim rpn - Vi blir hårdare med konsekvenser och gör folk förberedda på att om man gör fel ryker man. vara flera helpers per ärende bidrar till att det blir svårare för de helpers som är korrupta och partiska att faktiskt vara partiska. Samt se till att så många som möjligt rapporterar korrupta staffs. Samt att om man inte dokumenterar med bann bevis så bör de räknas som ogiltigt enligt mig då staffen som bannade kan ha varit väldigt partisk.

Supporten - Bli aktivare och se till att alla spelare får hjälp. Vi staffs finns ju där för spelarna så förstår inte varför vi skulle vara lata och inte hjälpa till, man ska inte sträva efter att bli staff för rea eller status.

Polisen - Specca mer. vara på plats vid skott lossningar. samma lösning som krim rpn. markera att hårdare straff kommer delas ut och att man ska ta rpn seriös

Donation - Ha en god ton vara trevlig och vara aktivare. så simpelt är det enligt mig

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att vara professionell i ens staff-roll innebär att vara ansvarsfull och respektfull, samtidigt som man upprätthåller en positiv attityd och öppenhet för samarbete. Det handlar om att kunna hantera olika situationer med lugn och sans, samtidigt som man är redo att fatta nödvändiga beslut när det behövs. Att vara mogen innebär att agera med eftertanke och att vara beredd att ta ansvar för ens handlingar. Att vara vänlig och glad bidrar till en trivsam arbetsmiljö och främjar samarbete. Ibland kan det vara nödvändigt att vara bestämd och tydlig för att upprätthålla ordning och respekt. Sammantaget innebär att vara professionell i sin staff-roll att kombinera ansvarstagande med en positiv och samarbetsvillig attityd, samtidigt som man är redo att agera när situationen kräver det.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Det är viktigt att inte blanda ihop ens hemliv med ens arbete i staff-rollen. Genom att hålla dem separata undviks problem och missförstånd. Att skilja det personliga från det professionella hjälper till att skapa en bättre och lugnare plats för alla.

Hur länge har du spelat på Unive? mycket till och från men sedan december. men första gången jag sökte hit var runt 2020-2021

Har du tidigare erfarenheter som staff? Japp som både SV 2 gånger helper 1 gång och MA 1 gång

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? Kriminell

Vilka andra områden kan du också tänka dig jobba inom? RP, Support, Kriminell, Donation, Servervakt

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

+rep
Ser sällan en så utvecklad och bra ansökan. Han är väldigt trevlig och har bra bemötande! Ge honom en chans och han kommer bevisa att han är värd det.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka