Nekad Olsson nilsson | Chef-jobb ansökan [Bosse]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Olsson nilsson

Icke Medlem
Meddelanden
48
Reaction score
1
Vilket chef-jobb vill du ansöka till? Qpark

Vad heter du IRL? Wille

Vad heter du på discord? Willeee#0440

Hur gammal är du? 15

Hur många timmar har du på Fivem? Över 950 timmar

Varför vill du just bli chef på det jobbet? Jag vill föra företaget framåt medans jag utvecklar min egen RP, jag strävar efter att göra påslag på RP nivån här på Unive. Att föregå med gott exempel och leda företaget framåt anser jag att jag är kapabel till. Jag vill lösa problem och hålla en stabil och fungerande service som QPark driver. Jag anser att jag är en bra chef då jag har erfarenhet inom administration, ledning i form av projektledning samt ledning av gemenskap och nätverk. Jag är lösningsorienterad och driven inför nya utmaningar, jag vill bilda relationer och bygga på dem som jag redan har. Jag vill ha en bra styrka av anställda som är aktiva och håller en hög RP då jag anser att QPark har en viktig roll i staden. Jag vill medföra att jag har visioner för QPark, jag vill driva det framåt mot en utveckling så att QPark kan vara en större del av servern, ska fler jobb och skala upp så att QPark blir mer använt. Det är väldigt aktuellt med en trafik-firma på Unive då det finns många fordon och personer som inte kan respektera andra. Det finns många scenarion att bildas mellan både QPark och kunden men även att blanda in Polis samt Securitas. QPark har potential och jag vill vara den som bygger på den potentialen och ser till att saker och ting händer för både kunder men även arbetare!

Vilka erfarenheter har du inom jobbet? Jag har ingen tidigare erfarenhet av att jobba på QPark men jag förstår konceptet och uppbyggnaden samt vilken påverkan på staden företaget resulterar i. Jag är utmätningssökande och letar ständigt efter nya utmaningar och ser potential i mycket jag gör. Jag är mogen och agerar med sunt förnuft, jag känner att jag är gammal nog att ta ett sådant ansvar gentemot andra som är mindre seriösa och ser ansvaret på ett annat sätt.Tidigare har jag jobbat på Vianor där jag snabbt fick en relation till chefen och kunderna, jag var aktiv dagligen och jag har fått känna på hur det är att vara arbetare. Jag vill medge att arbeta på Vianor och att vara arbetare generellt var roligt, man får en annan relation till kunderna. Men jag kände mig mer hemma på Mekonomen som chef, att ta hand om och att föra något framåt gör mig mer motiverad, att få direkt fram konkreta resultat och förbättring är högt upp på min prioriteringslista.

Berskiv din karaktär? Min karaktär heter wilmer larsson och har två bröder som heter Elias och Sigge, wilmer har kriminella bakgrunder men har valt att lämna det livet bakom sig. I tidig ålder började han att röka, med hjälp av rökningen så fick han många vänner som i första hand bara utnyttjade honom för att få cigaretter. Men efter ett tag när dem hade rökt tillsammans så frågade hans vänner honom vad han gör om dagarna, när vännerna fick reda på att wilmer var en helt vanlig kille som satsar på skolan tappade dem hakan. Vännerna frågade då wilmer ifall han ville tjäna snabba cash, wilmer lättlurad som han är svarade JA utan att fråga vad det handlade om. Han vet inte vad det kan bero på men kan det kanske vara för att wilmer var vältränad och hade mörk röst som vännerna ville ha med honom på deras äventyr om kvällarna där det mesta handlade om droger? Wilmer larsson tog att så var fallet eftersom att resten av grabbarna var små spinkiga tonåringar. Ju längre tiden gick desto mer makt fick wilmer i detta gäng då han var störst och starkast av dem alla. Det tog några år för wilmer att inse vilka konsekvenser som kan komma efter att en gång blivit stoppad av snuten med droger i hela fickorna. Wilmer hade precis fyllt 18 när han fick spendera sina första år bakom galler. 5 år fick wilmer sitta i fängelse. Efter att han hade kommit ut så återförenades han med sitt gäng igen. Wilmer hade inte riktigt förstått ännu att det han håller på med är fel, för wilmer var för det mesta bara ute efter pengar, och makt i staden. Det var inte först andra gången han åkte fast som han verkligen insåg att livet han levde inte kommer att hålla i längden. Denna gången satt han 6 år bakom galler. När han återigen kom ut så var han 29 år gammal och tänkte att han var tvungen att rädda upp sitt liv, så han började plugga för att kunna få en utbildning. Han valde att inrikta sig på ekonomi för att sedan kunna ha koll på ekonomin, inte bara sin privata men även ekonomier och liknande i företagssammanhang. Wilmer tog en massa snabbkurser under 1 års tid och när han var klar så gick han till en bilfirma där han visste att hans barndomskompis ägde. Wilmer barndoms kompis vid namn olle godkände wilmer ansökan om att få börja jobba där. blev helt besatt i att sälja bilar så han jobbar mycket övertid bara för att få så många bilar som möjligt sålda. Efter ungefär 1 år till så tyckte wilmer att det var tråkigt att bara sitta bakom en dator och signera papper åt sina köpare. Han saknar liksom adrenalinet som kom när han höll på med det olagliga med sitt gamla gäng. Därför vill wilmer flytta till den här nybyggda staden för att ge initiativet till staden och att det är staden och dem som bor i staden som kommer att få bestämma om wilmer ska falla tillbaka till sitt kriminella liv eller fortsätta på den banan som han har byggt upp efter den tiden. Wilmer ser fram emot denna flytt och vilka situationer han kommer att hamna i och staden heter unive och nu har wilmer bott i den i över 1 år och har tagit både den kriminella rollen och den normala sidan

Hur ofta kommer du vara inne? Jag är aktiv dagligen på datorn, men även mobilen och andra tekniska prylar. Jag är lättillgänglig och ser en väldigt stor betydelse i att vara det. Det handlar om respekt mot andra samt att man förväntar sig respekt tillbaka när man inte finns tillgänglig. Jag sitter flera timmar framför datorn och bedriver mina studier.
På vardagar är jag aktiv på Discord och forum från 8.00 till 22.00, jag är kontaktbar under dessa timmar. Jag spelar på servern från ungefär 16.00 till 22.00 varje dag, på helgerna blir det betydligt mer (10:00 till 02:00). Tro det eller ej, jag har även tid på dagarna som jag inte spenderar framför en teknisk pryl, men som tidigare benämnt så är jag lättillgänglig flertal timmar per dag. När det kommer till att vara en chef och ha en sådan roll på Unive där många spelare spelar dagligen och man är en större del av staden så är det viktigt att kunna vara lättillgänglig för det medför aktiva och seriösa arbetare som respekterar tid. Jag vill inte bara RPa och skriva med folk i Discord utan även prata OOC med eventuella kollegor hur dem känner angående mitt sätt att driva företaget men även ha möten IC för att skapa scenarion och utveckla både min men även andras RP.

Skulle du fortsätta och spela på serven ifall du inte blir chef? enkla svaret är ja, självklart. Att bli chef hade varit riktigt roligt, jag har bra erfarenhet av det, jag gillar det och ser fram emot det. Jag anser att jag klarar det och denna ansökan låter mig förklara mina tankar och åsikter varför jag är kapabel till denna roll. Oavsett vad det konkreta beslutet blir så kommer jag fortsätta spela och sträva mot mina mål, ett av mina mål är att aktivt påverka gemenskapen och RPn framåt mot det bättre, det är därför jag ansöker om chefsrollen.

Spelar du för tillfället på någon annan server än Unive? Jag spelar endast på Unive då jag anser Unive som det självklara valet när det kommer till RP, Unive är ledande inom svensk RP och jag vill vara en del av Unive och dess framtida utveckling mot bättre RP och gemenskap.

Har du läst våra Regler? Jag har läst reglerna och är fullt medveten av vad de innebär. Jag försöker även mitt bästa att medföra den kunskap jag fått av andra till nya spelare. Att få nya spelare att förstå regler och hur saker och ting fungerar gör det lättare för dem att komma in i att RPa och att komma in i Unives gemenskap. Detta för att få Unive att gå framåt och driva gemenskapen men även servern mot det bättre.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka