Nekad OlleBollee | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

ollebollee

Aktiv Medlem
Meddelanden
1,281
Reaction score
56
Vad är ditt namn i verkligheten? Olle

Ditt discordnamn: ollebollee

Ange ditt födelsedatum 10 Juli 2009

Varför ska just du bli staff? Jag tycker att jag borde bli staff eftersom jag är väldigt lätt att arbeta med. Jag är trevlig mot mina kollegor och är alltid lugn i alla situationer. Jag är väldigt aktiv på servern, forumet och discord så det är väldigt lätt att på tag på mig om det skulle vara något. Jag är väldigt sugen på att lära mig mer inom detta yrke och känner att jag skulle kunde bidra med hög aktivitet på servern, och att vara en seriös Staff som många förhoppningsvis kommer att gilla. :)

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker att rp:n överlag ibland kan vara väldigt lallig eller oseriös. Det kan vara allt ifrån att en person springer runt och skriker och lallar till att någon krockar i någon annan i 500km/h. Kanske är det någon som snor din bil framför dig? Det finns väldigt mycket olika problem som behövs lösas. Men det finns även otroligt mycket bra rp och otroligt mycket bra grejer på servern måste jag även tillägga. Men det som inte fungerar på servern är antingen att folk har för dålig koll på reglerna eller bara helt enkelt skiter i reglerna och gör som dom själva vill, vilket såklart inte är okej. Det är detta som jag vill kunna vara med och stoppa för både min egen skull och min egen rp, men såklart också för alla andra spelare på servern som verkligen försöker hålla en så hög rp nivå som möjligt. Men jag tycker även att det finns väldigt mycket bra rp och vissa folk som rpar otroligt bra!

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Vi måste sammarbeta, dela information med varandra så som clips, vad vi själva upplevt, sett osv. Vi måste hålla oss på vår seriösa sida när vi agerar staff och måste försöka lägga ner både energi och tid på staff jobbet. Ju fler vi är inom staff teamet som kan specca, hjälpa till med tickets, svara på reports osv, desto bättre kommer servern att bli och desto mer kommer spelarna att vilja fortsätta spela. Vårt jobb är att hjälpa spelarna på servern, så att de får den bästa möjliga upplevelsen som spelare på Unive.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Som staff är det otroligt viktigt att agera professionellt och vara seriös eftersom som staff så har du medlemmar som ser upp till dig och tar efter vad du gör. Ser de att du bryter mot en regel så kanske de gör samma för de tänker att, ”det är väl lugnt, denna staffen gjorde ju samma sak”. Som staff är man den personen som folk ska kunna fråga om hjälp, lära sig av och kunna lära sig att rp:a bättre. Att agera proffesionellt handlar inte bara om att vara seriös i alla situationer, det handlar också om att behandla alla med respekt och verkligen lägga ner tid på varje person så de känner att de får rätt uppmärksamhet som de kan behöva få av staffs när de behöver hjälp.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag går i skolan under vardagarna, när jag kommer hem så är jag oftast vid datorn under eftermiddagarna och kvällarna och spelar. Jag spelar väldigt mycket på Unive och tycker det är kul. Så jag kommer absolut inte sluta att spela, utan jag skulle väl försöka få in iaf minst någon timme varje dag genom att specca scenarion och sådant. Sedan när man spelar på servern så möter man ju också på mycket spelare, så då kan ju också egentligen passa på att hålla ett extra öga på servern och så alla sköter sig även om man inte bannar eller likande i sina egna ärenden.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat sedan i början av Oktober 2023

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har inte varit staff innan men är just nu Medlemskaps Ansvarig, så jag börjar lära mig och mer när det gäller commands ingame, spec, bans osv. Och jag börjar även lära mig mer på forumet och discord. Under förra staff antagningen för ca 1 månad sedan så blev jag godkänd på min skriftliga ansökan så jag kunde ta intervju, men tog aldrig min intervju då jag inte kände mig redo för att jobba som staff då. Men nu känner jag att jag är redo för det. :)

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej jag skulle nog kunna ta hand om allting även om jag helst inte vill jobba med donationer då jag förmodligen kommer tycka att det kommer vara jobbigt och hålla reda på massa swishar, pengar och sådant när folk köper saker.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka