Nekad olle | Ban Överklagan - Theodoroo143

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

olle

Icke Medlem
Meddelanden
668
Reaction score
7
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198400252000/

Ditt Hex-ID: 11000011a39a860

Vad är din discord tagg? olle#9785

Vem var det som bannade dig? analytikern

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Bild på banmeddelande: 53.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att analytikern valde att banna mig för att jag gick in på servern och skapade dålig rp i grovestreet och gick in som polis och gjorde terrordåd på två andra rpare som satt i en bil. Jag tycker att detta beteendet var väldigt omoget och rätt så impulslivt gjort av mig och tycker helt klart att analytikern gjorde rätt att banna mig. Om det är möjligt så skulle jag gärna kunna prata med dig philip320 och kanske kunna komma fram till någon sorts lösning om att få en unban som t.ex att om jag får bli unbannad så kan vi kanske göra så att ifall jag gör minsta lilla fel inom rp att jag blir skickad igen så får jag aldrig komma tillbaka.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det som hände innan jag blev bannad av analytikern var att det var sommarlov och klockan var typ 04:00 på morgonen och jag och en polare satt och hade det väldigt tråkigt och min polare som jag pratade med hade aldrig spelat varken fivem eller någon sorts rp innan och då sa han till mig att jag skulle visa hur det såg ut eftersom att han hade funderat på att börja med det han också men att han inte visste om det var värt att ladda ner. Jag gick in på servern och visade hade lite saker med servern som t.ex polistationen för att jag var polis under den tiden samt att jag visade lite polisvapen och då frågade han hur bra vapnerna var och jag sa till han att jag inte kunde visa då det är ett regelbrott att skjuta utan andledning och då sa han att det inte kunda vara så farligt att bryta emot en regel och han hypade upp mig om att det skulle blir kul. Jag hade alltså gått med på att göra det då det lät som att det kunde bli kul men i efterhand var det bara min trötthet som gjorde så att det lät roligt och tänkte inte alls på vilka konsekvenser som det kunde leda till. Jag tog sedan ut en span bil ifrån polistationen och åkte emot grovestreet, sedan ser jag en bil som åkte framför mig och åkte efter och tutade så att de skulle stanna. Efter att de stannat så hoppade jag ut och tog fram ett polisvapen och gjorde terrordåd på de, sedan blev jag bannad av analytikern vilket jag tyckte var helt rätt gjort av honom vilket jag nu i efterhand verkligen ångrar till 110% och vill inget annat än att komma tillbaka till servern och skapa bra rp igen.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var helt klart en rätt lagd ban utav analytikern då det var jag som gjorde regelbrotten och skapade dålig rp och analytikern gjorde helt rätt i att banna och hade gjort exakt samma sak om jag hade varit staff i den dära situationen. Men jag vill endast ha en sista chans att bevisa för philip320 alla andra staffs och alla som spelar på servern att jag inte har en dålig rp längre och har verkligen växt upp och blivit mer mogen sedan jag blev bannad och att jag kan lova att jag inte kommer att göra om dessa saker igen. Jag vet nu också i efterhand att jag inte var något annat än problem under den tiden som jag rpade på servern men nu har jag lärt mig att inte ta några mer impulsivbeslut och att tänka på konsekvenserna innan jag gör handlingen. Det skulle verkligen betyda så mycket om jag skulle få bli unbannad så kan jag få visa er att jag har ändrat på mig och mitt beteende.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag kommer helt ärligt inte ihåg min senaste ban då jag vart bannad för ett halv år sedan men jag tror att det var när jag som polis sköt någon medans att jag höll en annan i eskort vilket inte alls går ihop vilket också var en rätt ban och jag tror att den bannen blev typ 30 dagar eller något och ifrån den bannen så lärde jag mig att jag borde ha tänkt efter innan jag sköt någon annan medans att jag höll en annan rpare i eskort vilket jag fattar att jag blev bannad för. Sedan så kommer jag också ihåg lite bans ifrån mina första veckor inom rp och då var sådana saker som att jag pratade ooc ingame och att jag inte rpade på mina skador när jag hade krockat och sådan regelbrott som nästan alla råkar göra när de är ny tiill rp.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade helt klart kunnat gjort saker annorlunda, till och börja med så hade jag tänk mer på vilka konsekvenser saker kan leda till innan jag gör handlingen sedan så borde jag inte heller ha fallit för grupp trycket så lätt och fort som jag gjorde då. Jag hade helt enkelt bara tänkt mer logiskt innan jag gjorde det då det inte ledde till något bra denna gången heller. Jag gjorde inget annat än att sprida dålig rp i den situationen vilket inte unive förtjänar då unive är en server som har haft bra rp och alltid haft men det skulle verkligen betyda mycket om jag skulle få en unban och en chans att bevisa det som jag skriver om nu i min överklagan om att jag har förändrats när det gäller min syn på rp och hur man borde rpa. t.ex at innan jag blev bannad så såg jag på rp som att det bara var shoot and loot vilket är helt fel sätt att se på rp. Min nya syn på rp är att det är något som ska vara sociallt och att båda parterna ska ha kul oavsätt vem som vinner scenariot. sedan så ifall ni nu sitter och läser denna överklagan och tänker att jag fortfarande inte förtjänar en unbann så tycker jag endå att ni kan se lite ifrån mitt perspektiv, varför skulle jag sitta dag in och dag ut för att kolla forumet och kolla om jag fått unban eller inte och skickat in en ny ban överklagan varje dag. Jag vill verkligen komma tillbaka och vill bevisa för er att jag kan rpa och sprida bra rp vilket jag inte gjorde i denna situationen. Och ifall det går så skulle jag gärna vilja prata med dig philip320 om det nu är så att du inte tycker att jag förtjänar än andra chans så kan vi diskutera lite ifall du har tid och lust.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har helt klart lärt mig sjukt mycket utav denna bannen och tagit lärdom, till och börja med så har jag lärt mig att man måste tänka på vilka konsekvenser man kan få innan man gör handlingen sedan så har jag lärt mig att bra rp faktiskt är roligt när man ser tillbaka på gammla klipps ifrån 2021 och 2022 när man hade en så kallad bra rp att det var mycket roligare när scenarion blev bättre för båda parterna vilket jag kommer att ha om jag får chansen att komma tillbaka vilket hade varit otroligt schyst gjort. Jag har också lärt mig att hantera mina impulsbeslut och att jag har mognat och blivit mer klok. somsagt så hade jag verkligen tagit till vara på chansen till 110% ifall jag få unbann och kommer direkt att köpa krim och skapa roliga scenarion som gynnar båda parterna. sedan så vet jag också att det beteendet som jag hade tidigare innan jag fick bannen inte var okej då jag bara bidrog till dålig rp och inget annat men nu har jag förendrats

Av alla regelbrott och agerande så väljer du att göra just terrordåd.. som du själv beskriver de så låter de som väldigt omoget beteende som inte alls passar in på unive, du får hoppas på bättre lycka nästa år

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka