Accepterad OliverBOB | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

OliverBOB

Icke Medlem
Meddelanden
40
Reaction score
4
Ange ditt födelsedatum: 25 Januari 2005

Vad heter du på discord? SånShono#6616

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 60timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 3-9 timmar

Hur ofta kommer du vara inne? 3-6 dagar

Hur många timmar har du på FiveM? 60timmar

Vad heter du? Oliver Blennerup

Hur gammal är du? 16

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? För att jag ser att ni behöver fler som jobbar och att det händer väldigt mycket kriminellt i staden

Varför ska just du bli anställd? För att jag har alltid drömt om att bli polis och hålla staden säker mot kriminella då jag ser och hör väldigt mycket bilar och sirener och att ni behöver fler då jag får från många som jag skjutsar [Jobbar inte som taxi] att dem blir rånade och själv blivit rånad då och då, ni behöver ge mig detta jobb för att skydda stan ännu mer.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Mina styrkor är

Jag är rolig
jag är trevlig
jag är snäll
Jag är stark
Och är snabbtänkt

Svaghet
Barn
lätt aggresiv
för godhjärtat

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Jag har inga erfarenheter inom polisen innan.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag kör efter med blåljus tills personen har stannat. När personen har stannat hoppar jag ut och ber honom ta ut nycklarna och ha händerna på ratten. sedan frågar om han vet varför jag stoppade honom och efter det frågar jag honom om hans körkort. Jag ser att han inte har något körkort och ber honom hoppa ut och då belägger jag honom i handfängsel och ber en bärgare komma till adressen och bärga bort fordonet medans jag åker med honom till polishuset där jag förhör honom och där får han grövre bötar men inget fängelse.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag tar först skydd bakom bilen sedan tar jag och anropar ambulans samt förstärkning och för kollegan till en säker plats. Jag inväntar ambulans och vi skickar ut en eftersökan på fordonet som gärningsmännen flydde i. Beroende på hur allvarlig skottskadan är så kör antingen till akuten direkt eller så inväntar jag ambulans.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Om min kollega skulle vara högre rankad än mig så lyder jag hen fram tills att vi kommer till banken och tar ett bra avstånd och meddelar att vi är på plats. Efter detta inväntar vi en chef hos polisen eller insatsstyrkan och lyder därefter deras order!

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Parkerar på ett säkert avstånd, tar skydd bakom bilen och beordrar mannen att stanna - släppa kniven - hålla upp händerna. Ber om förstärkning i form av radio eller överfallslarm. Om personen i fråga ej lyssnar och jag, min kollega eller övriga människoliv är i fara kommer jag använda elchockvapen eller batong, handfängsla mannen och gripa honom för brott mot knivlagen och hot mot tjänsteman. Söker igenom mannen, beslagtar hans kniv. Kör mannen till polisstationen och där eventuellt ha ett förhör om han så önskar. Annars vidare till fängelset där 50 månader för kniven + 50 månader för hot mot tjänsteman väntar. Skriver in i polisdatorn om händelsen, lämnar av kniven på stationen och skriver där en avrapport på beslaget.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Man ska inte prata i mun eller höja rösten eller skrika i komradion. Man väntar på ett kom eller klart slut sedan kan man börja prata då man säger sitt nummer och tex vi behöver en till enhet till butiksrånet eller vi behöver en motorcykel enhet till biljakten kom. och så väntar man på ett svar och där de kommer säga "vi är påväg klart-slut". Och under hela den tiden får bara antingen den som kommer på larmet prata eller du.

Vad betyder våldstrappan? Kortfattat betyder det att man skall bruka det våld som situationen kräver och ej mer!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka