Nekad Oliver2k17 | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Oliver2k17

Icke Medlem
Meddelanden
38
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199405561769

Ditt Hex-ID: 1100001562577a9

Vad är din discord tagg? wazzxp

Vem var det som bannade dig? San ingame, Philip Forumet. Discorden oklart.

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern, Forumet

Bild på banmeddelande: 3.png2.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att den främsta anledningen var för att jag var skottglad, jag gjorde inte utvecklade scenarion, jag åkte bara runt och sköt. Jag tillförde ingen social rp och hade ingen social kompetens. Jag hamnade i fel omgivning direkt när jag kom till krim rpn vilket också gjorde en stor del, sen tror jag även att san inte gillade mig då, vilket jag vet i nuläget att han inte gjorde. Han ville få mig bannad för minsta lilla och vilket han fick, det som gjorde att jag blev bannad just den kvällen var att vi hade ett skottscenario nere vid weedet där san var medverkande och dog. Jag och min vän började argumentera och vi blev arga på varandra, så jag försökte skjuta min vän så han döda mig och jag spammade han i th när jag var död, san såg allt när han var död och han banna mig permanent för inkompetent vilket jag förstår. Sen i helheten blev jag bannad för att jag inte kunde bete mig ingame det ända jag gjorde var skjuta hela tiden, det grövsta regelbrotten jag gjorde när jag sköt var meta, jag hade inga tracers,bloodfx mm. Sedan la jag även upp ett Skottmontage som bara visar den dåliga sidan av rp på unive, att jag la upp montage är nog en av anledningar jag fortfarande är bannad än idag och inte har blivit unbannad tidigare. Men jag tycker själv att lägga ut montage sprider en skev syn av rpn och därför har jag inte lagt ut ett montage på länge.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Som sagt var det ett scenario nere vid weedet där vi hade skjutit ner några stycken där san var medverkande i motstående part som dog och då såg han när jag och min vän hamnade i en konflikt som var onödig från första början. Men vi hamnade i en konflikt så vi sköt mot varandra och jag spammade han i th när jag var död och san såg allt så han banna mig. Sedan var jag även skottglad hela kvällen och bidrog inte med någon social rp eller någon rp alls.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Den var 25% felaktig 75% rätt. 50% felaktig var att san gjorde allt för att få mig bannad, han var på mig konstant. 75% var rätt för att jag bidrog som sagt med ingen rp jag bara bidrog med skev rp och jag gjorde inga sociala scenarion jag bara sköt och sköt. Vilket jag förstår att jag blev bannad för. Sedan att jag och min vän hamnade i en konflikt nere vid weedet var också onödigt. Jag gjorde även fel med att jag inte rpade utan jag sköt konstant. Jag la även upp ett skott montage vilket sprider en skev syn på rpn på unive. Jag hade dock inga tracers eller bloodfxs på montaget, det grövsta regelbrottet var metagaming i montaget. Mitt första initiativ var att skjuta och inte bidra med rp. Jag rpade som det vore 100k or die vilket var väldigt dumt och jag förstår till 100% varför jag blev bannad för inkompetent. Jag betedde mig som en problemspelare men det var en gång under hela min tid på unive, har varit bannad 4 gånger max varav 1 de senaste 3 månader så menar har inte varit en problemspelare i stort. Men en summering av min ban så var det jag som begick felen i det hela och hade jag bara betett mig så hade jag inte varit bannad än idag. När jag kom till servern så hade jag redan varit i en så kallad skottpsykos, jag var nämligen på ortenwave där det var 10x värre än unive, på ortenwave sköt jag bara men hade även bidragit med bra rp där innan det blev som det blev, sedan när jag kom till unive kom jag med fel grabbar för de ville också bara skjuta, men det var mitt egna fel, jag kunde tagit initiativet att hålla mig undan och bara bidragit med bra rp. Jag tycker jag förtjänar en andra chans på unive då jag inte har varit här många gånger innan och alla människor kan ändras samt förbättrats vilket jag har gjort, jag tycker även att alla människor förtjänar en andra chans och att alla inte ska dras över en kant. Det jag vill framföra med det är att jag själv tycker att jag har förbättrats och är det så att jag får en andra chans på unive så kommer jag till 100% inte komma tillbaka till ruta 1 utan till ruta 10 istället för ruta 1. Jag kommer bidra med rp och inte lägga ut skottmontage som sprider skeva syner om rpn på unive. Jag ska bara bete mig och följa reglerna, vet att många skriver så men jag håller mina ord.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad för Staff diss och då tog jag lärdom att man ej ska lalla med staffs utan man ska respektera dom och faktiskt tacka dom för dom hjälper att servern håller sig uppe i längden. , sedan vet jag sedan innan då jag är en erfaren fivem spelare att man ska gå utifrån serverns regler samt ej begå regelbrott eller att lalla och man ska bete sig mot staffs och lyssna på vad dom har att säga. Man ska alltid vara artig och respektfull man ska alltid visa respekt mot andra spelare och staffs på servern. För följer man ej reglerna så kommer man hamna på ruta 1 och bara bli bannad igen och sedan försöka göra ban överklagningar. Sedan har jag även tagit mig lärdom av min nuvarande ban att man ska ta egna initiativ och verkligen tänka igenom dom och inte bara följa efter andra. Man ska även tillföra social rp och vara kompentent inom rpandet. Man ska inte lalla osv man ska bara följa server reglerna så kommer man komma långt istället för vara bannad på Unive!

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Det jag hade kunnat göra annorlunda är att inte följa efter alla andra i mitt gäng. Jag skulle även inte haft att skjuta som första initiativ utan att rpa socialt och tillföra roliga scenarion så motpartens sida också kan ha kul istället för att en part ska ha kul och motparten ska ha tråkigt. Jag hade även kunnat bete mig sedan start jag kom till serven och inte skjuta och skjuta hela kvällen. Sedan skulle jag inte börjat en konflikt med min vän som ledde till att det blev dålig stämning och vi blev arga på varandra. Sedan hade jag kunnat respekterat san så inte han hade velat få mig bannad. Jag skulle även inte lagt ut montaget på unive för det spred bara en dålig syn på rpn och jag bevisade bara för philip att jag var en problemspelare och inte tillförde någon bra rp alls.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Det jag har lärt mig är:

1. Att åka runt och skjuta och inte tillföra någon social rp alls kommer inte hålla i längden alls, det kanske är kul i stunden men efter så kommer det inte vara kul, det är enkelt att vara efterklok! Hade jag inte åkt runt och skjutit så hade jag förmodligen inte varit bannad idag och jag hade förmodligen varit inne nu och rpat.

2. Man skall inte lägga ut montage som bara innehåller skottlossningar då det sprider en skev syn om rpn samt det bevisar verkligen vilket rpare man är. Man skall även inte lägga ut montagen med regelbrott för det kan även sprida en syn där folk kanske tror det är okej att metagama eller ha bloodfx osv. Man ska bara bete sig

3. Man skall tänka på konsekvenserna innan man utför saker. Som jag sa där uppe är det väldigt enkelt att vara efterklok det därför man ska tänka innan man utför gärningarna. Man ska verkligen tänka vart man vill komma med sin rp och vart man vill komma i rpn, vill man bara skjuta så kan man sticka till en 100k or die server istället för en rp. Men vill man rpa så skall man välja unive men då får man även tänka att man ska rpa och inte begå regelbrott elle tillföra dålig rp.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka