Nekad Oglet | Blacklist Överklagan [BG

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Oglet

Icke Medlem
Meddelanden
37
Reaction score
0
Blacklist-referens
ID: 104 — Övrigt
Anledning: fuskar, silent aim
Personal: .william07.
Datum: 2025-07-19
Visa på portalen

Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Jag satt och spelade nordix lall med en i gänget och vi satt och pratade i gäng kanalen när jag plötsligt blir dragen av William07, Zyphe och någon krim ansvarig till när dem börjar anklaga mig för fusk (silent aim) vilket jag abslolut inte gör. De frågar om att Pc checka mig vilket jag tillåter eftersom jag vet artt jag inte har något att göma eller som bryter mot Unives regler. Sedan ber de mig klicka på en länk vilket tydligen gör att de kan kolla om jag har någoot instalerat på min dator och då börjar de säga att de ser silent aim på min dator vilket inte alls stämmer och de börjar också prata om att jag har blivit taget av anticheatet och att de har klipp. Då frågar jag om jag får se klippet och då verkar de lite skeptiska som att de gömmer något men tillslut låter mig se ungefär 2 sekunder av klippet men jag mörker direkt att spelaren på klipper har ped vilket jag inte hade under den perioden. jag hade det ungefär 2024 oktober till 2025 maj men jag vet att det står att bannen jag överklagar nu är från just det datumet men jag pratat om bannen som jag fick nu i Januari och då hade jag inte ped. Jag försökte gång på gång förklara att det kunde inte vara jag men de ville inte lyssna och tillslut bannade mig från servern men inte Discorden och då försöker jag få kontakt med William07 eftersom att han blockade mig i PM för att jag försökte förklara att det inte var jag och då bannade han mig från Unives Discord också.

Tar du ansvar för det som hände? Jag gjorde faktist inte men jag har varit bannad för fusk som jag pratade lite om bannen som skedde 2025 maj men sedan fick en andra chans av hedgehog och tog vara på den. Efter den bannen så tog jag fullt ansvar och kommer och gjorde aldrig det efter jag blev unbannad. Om ni ger mig ett ''erbjudande'' så undrar jag bara varför jag ska behöva betala för något som jag inte gjorde.

Vad har du lärt dig sedan dess? Jag har inte lärt mig något från den felaktiga bannen men från min första ban så har jag lärt mig jättemycket som att när jag blev bannad så kom jag på hur mycket vänner jag tappade och alla jag lärt känna efter att ha spelar på server så länge. Och att jag själv mött fuskare och ser nu hur tråkigt det är för motparten.

Varför ska vi ge dig en till chans? Jag tycker att ni ska ge mig en andra chans för att banöverklaganen jag gör nu är för den felaktiga bannen och inte den rätta för länge sedan. Jag vill också få tillbaka alla vänenr jag lärt känna medans jag kört på servern och att jag vill spela på servern som jag gillar så mycket.

Har du bevis som stödjer din överklagan? Om ni kollar på banbeviset som dem gjorde så kan ni klart och tydligt se att det inte var jag för att jag inte hade ped under den tiden. Jag har även klipp från samma dag som jag blev bannad där jag skjuter och man ser klart och tydligt att jag inte alls hade silent aim.

Har du läst och förstår reglerna? Ja

Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja

En sak till vet någon om de va en ban wipe för nån vecka sedan och undrar om jag gjorde något som gjorde att jag inte blev unbannad om någon har tid?

Hej,

Vi har granskat din överklagan noggrant. Med hänsyn till de tidigare incidenterna samt den bedömda risken för serverns trygghet och spelupplevelse har vi beslutat att inte häva din avstängning under normala omständigheter.

Vi kan dock erbjuda dig möjligheten att häva avstängningen mot en avgift på 1990 kr. Denna summa reflekterar den administrativa hanteringen samt de risker vi tar genom att släppa in dig på servern igen.

Detta erbjudande är slutgiltigt och går inte att förhandla. Om du inte är intresserad ber vi dig att respektera beslutet och avstå från att skicka in ytterligare överklaganden.

Med vänliga hälsningar,
BubbleGum
Unive Staff

Hej,

Vi har granskat din överklagan noggrant. Med hänsyn till de tidigare incidenterna samt den bedömda risken för serverns trygghet och spelupplevelse har vi beslutat att inte häva din avstängning under normala omständigheter.

Vi kan dock erbjuda dig möjligheten att häva avstängningen mot en avgift på 1990 kr. Denna summa reflekterar den administrativa hanteringen samt de risker vi tar genom att släppa in dig på servern igen.

Detta erbjudande är slutgiltigt och går inte att förhandla. Om du inte är intresserad ber vi dig att respektera beslutet och avstå från att skicka in ytterligare överklaganden.

Med vänliga hälsningar,
BubbleGum
Unive Staff
Jag fullt respekterar ditt beslut men kan du bara kolla ban beviset igen så kommer du se att de kan inte vara jag Mvh.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka