Accepterad ogge | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

ogge

Medlem
Meddelanden
795
Reaction score
18
Vad är ditt namn i verkligheten? Oskar

Ditt discordnamn: 0gge.

Ange ditt födelsedatum 7 April 2008

Varför ska just du bli staff? Jag borde bli staff på Unive eftersom jag kan bidra med en bra aktivitet samt en väldigt trevlig och god hjälp. Jag är inte rädd för att ta beslut och passar där med väldigt bra som staff här på Unive då jag inte kommer tveka för fem öre om jag ser en person begå ett regelbrott. Jag vill även bli staff för jag vill hjälpa till och göra Unive till en bättre server då RP på Unive inte alltid är helt dunder. Jag kommer se till att granska polisen samt kriminella då en stor del av RP:n ligger på dessa två parter och deras RP har inte varit dunder på senaste tiden. Jag kommer alltid vara villig att hjälpa folk som behöver hjälp t.ex folk som är helt nya till servern, jag kommer att vara aktiv på både forumet, ingame och support. Jag är duktig på att ta kritik och tar det på ett bra sätt, på Unive har jag sätt ett det finns 2 olika personer som lägger - reps. De är den personen som är arg för att den har blivit bannad eller så är de den som faktiskt vill komma med konstruktiv kritik vilket rep kanalen är till för. Jag har dessutom en god koll på alla regler på hela unive både de vanliga (de reglerna som ligger i samma som grundreglerna) men även krim reglerna och dc reglerna. Jag har spelat på servern i snart ett år och har ca 3 bans vilket jag tycker visar att jag är en väldigt duktig rpare som har bra koll på reglerna. Jag kommer alltid att göra de bästa för Unive och ta Unive först dvs om jag ser att t.ex de som är MA har haft lite problem med aktiviteten på senaste så kommer jag att gå in och hjälpa dom med att ta ansökningar på forumet och ta intervjuer även fast det kanske inte är de helpers gör i första hand. Jag har varit staff innan både på Unive och på andra server så jag har väldigt bra koll på hur det fungerar och är redo att börja jobba direkt.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Det jag tycker inte fungerar mest på Unive i nuläget är polis samt krim RP:n. Som det ser ut just nu så är den RP rätt så bedrövlig folk bara skjuter för att det är kul och skjuta om jag blir staff kommer jag specca dessa parter extra mycket samt ta hårda åtgärder mot folk som gör detta. Jag tycker även att lallandet har börjat komma tillbaka allt mer och mer och när man RP:ar så ser man otrolig mycket personer som rent ut sagt skiter i vad dom gör. De går runt och slår folk, sparkar på bilar och har helt enkelt inget sunt förnuft.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Problemet hos polis samt krim kommer jag som jag skrev ovan lösa genom att jag kommer specca dessa parter mer och bygga upp lite med folk som jag vet klarar av att RP:a men även hitta dessa personer som jag märker inte klarar av att ha ett vapen i sin hand utan att skjuta och specca dessa personer extra. Jag kommer tillsammans med mina staff kollegor specca scenarion mellan krim och polis och sitta i en vc tillsammans med dom så man kan kommunicera under tiden som man speccar. Lallandet kommer jag ta bort från servern genom att vara hård mot folk som lallar helt enkelt lallar du så kommer man få en ban. Jag kommer banna för de mesta lallen men man kan även försöka att kommunicera med spelarna. Ser jag dock att folk inte klarar av det trots ett snack eller om det är alldelles för grovt för att det ens ska vara lönt att prata med personen så kommer den åka på ban direkt. Som jag sa innan så är jag inte rädd att ta beslut och kommer kunna ta kritik för de jag gör.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Hur man agerar proffesionellt enligt mig är att man är trevlig, lugn samt hjälpsam mot spelarna. Man ska aldrig stressa upp sig utan man ska hålla sig lugn. Man ska även jobba med spelarna inte mot spelarna då blir allting mycket lättare och folk kommer lära sig mer av sina åtgärder om man tar och pratar med dom och är tydlig med hur de kan förbättra sin RP nivå för att detta inte ska hända igen. Jag tycker även att man är proffesionell genom att lägga sin tid med spelarna och inte vara snabb och slarvig hela tiden. Detta kan resultera i mindre bans men fler lärorika bans istället för att folk ska gå och göra liknande saker igen vilket jag tror mer på än att man bara ska sitta o banna folk sen så bryr man sig inte om den personen längre för då är han redan bannad.

Jag tycker att det är viktigt att agera proffesionellt som staff för då kan man som spelare känna sig mer säker att man kan lita på sina staffs och att de inte bara finns där för att jobba mot dig och få bort dig från servern. Då kan folk känna sig tryggare på Unive och Unive kan bygga vidare och bli en ännu bättre server än vad den redan är bara av att staffs ser till att jobba på ett proffesionellt sätt. Genom att staffs är trevlig kan även Unive få fler spelare eftersom folk är nya kan känna sig tryggare på Unive och bli sugna på att spela. Och man vet aldrig, kanske är dessa nästa streamers som ser till att Unive får en stor spridning.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Jag kommer kunna vara aktiv några timmar direkt efter skolan då jag slutar relativt tidigt. Typ tre eller fyra dagar i veckan har jag träning (ibland 5 om de är fler matcher) men dessa tar oftast bara någon timma så efter det så kommer jag direkt kunna gibba igen. Så på en dag med träning/match kanske de blir 4-5 timmar och en dag utan blir det mer. Det blir även såklart mer på helger och lov.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat på Unive sedan hösten 2022 så ca 1 år.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, jag har tidigare erfarenheter som staff både här på Unive där jag har varit MA och helper då vart jag upphöjd från MA till helper och jag tyckte att det gick bra då. Jag har även varit staff på andra servrar men det var ett tag sedan. så jag skulle iallafall säga att jag har tidigare erfarenheter och jag har koll på vad jag ska göra.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Jag känner mig inte redo att jobba inom donation eftersom jag inte riktigt vet hur det fungerar men om jag lär mig det så är jag redo att jobba där också.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka