Nekad ogaboga | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

ogaboga

Icke Medlem
Meddelanden
30
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 12 Juli 2021

Vad heter du på discord? ogaboga#8505

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 700 till 800 timar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? På vardagar så kommer jag va inne så ofta jag kan (så jag kommer försöka va inne mycket) och på lov/helg så hela dagarna.

Hur ofta kommer du vara inne? varje dag så ofta jag kan

Hur många timmar har du på FiveM? 700-800 timmar

Vad heter du? Wictor Lindgren

Hur gammal är du? 24

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att jag har sett i stan att många kör eller gör något olagligt och inga poliser gör något så jag vill hjälpa till för att göra stan säkrare och tryggare. Just nu tycker jag att mitt nuvarande jobb är tråkigt för att jag inte får jobba med det poliser gör, jag har kollat på lite poliser i stan och tycker det ser väldigt roligt ut och jag vet att staden behöver mer poliser och att jag är den perfekta och jag kan ta kritik.

Varför ska just du bli anställd? Jag har ju jobbat som polis 2 gånger tidigare så jag kan redan allting om du jämför med en helt ny polis och sen va jag assistent och grundutbildad men jag va bannad så dom tog bort mina roller och ja jag är trevlig och snäll och jag har åldern inne inte för gammal och inte för ung (24) ksk lite ung men ändå.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Jag har inte så många svagheter men någon är att jag blir lite frustrerad på folk som inte lyssnar eller som bara är uppkäftiga och sånt och sen är någon styrka är att jag kan ibland hantera situationen lättare än andra men ibland inte så den är typ 50/50 och sen en styrka är att jag använder aldrig min pistol om det inte är så att någon skjuter mot mig eller har typ en kniv mot mig.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Ja jag har varit polis 2 gånger sen innan och jag kan allting och min mamma har jobbat som polis och då har hon lärt mig saker.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? jag stannar och säger att han ska stänga av motorn så han inte kan köra ifrån mig. efter det ber jag om ID-kort och körkort, jag kollar upp om han har gjort något olagligt. om han inte har körkort så ber jag han att hoppa ut och håller tazen i handen, när han har hoppat ur så säger jag att han ska ta upp händerna och vända sig om mot bilen. jag sätter handfängsel på han och söker igenom honom så han inte har vapen eller liknande på sig. jag tar bild på bilen och registreringsskylten och kör till polisstationen. jag anropar i radion att jag behöver hjälp med domen så jag inte gör något fel. efter domen så tar jag reda på ägaren till vilken. och tittar om den är försäkrad o efterlyst.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? jag gömmer mig bakom polisbilen och anropar i radion att min kollega är nedskjuten och att vi behöver förstärkning, jag berättar hur bilen ser ut registreringsnummer och vilken riktning den åker.om den är kvar försöker jag tassa däcken så den får punka. efter bilen kört tar jag ur min kollega ur bilen och kollar puls och om han blöder. ambulansen kommer så fort dom kan. jag åker med kollegan till sjukhuset och väntar på han sedan när han kommer så pratar vi med dom andra och ser om den set fordonet. om dom inte sett den gör jag en efterlysning och börjar patrullera vanligt.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Jag säger att jag och min kollega har kommit till platsen. Jag spärrar av hela området sen så ser jag till att alla människor som är i närheten begärs sig därifrån. Sedan så inväntar jag dom högre uppsatta då jag vet att jag aspiranter inte får gå in på bankrån. Sen så står jag kvar där så ingen annan kommer in innanför spärrarna, jag står kvar där tills mina kollegor säger till mig att gå.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag tar snabbt upp min tazer och säger vad som händer i radion om jag hinner. Jag ber honom att genast släppa kniven. Gör han inte det använder jag min tazer på honom så jag sedan kan säkra honom genom att ta bort kniven. Jag sätter sedan på honom handfängslar och så åker vi till stationen för förhör. Jag säger vad han är straffad för och ger honom det straff han ska få.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Det är att man inte ska skrika och prata på mun på varandra. Man ska visa varandra respekt. Man ska använda sitt rakel i början så man vet vem det är. Man ska använda klart slut eller kom i slutet av meningen. Det beror på vad som diskuteras.

Vad betyder våldstrappan? Vilka behov av vapen som används beroende på situationen. 5 Steg där botten av trappan är tillsägelse. Efter det steget börjar kroppskontakt komma in och därefter är det batong som används. Efter batongen är det fängsel. Efter fängsel kommer skjutvapen in i spelet. El pistolen och därefter pistolen. Ett exempel på ett scenario är att en gärningsman är hotfull av sig och bråkig. I början används tillsägelser och kommunikationer. fungerar ej det blir det kroppskontakt och batong kan användas. Plockar han fram en kniv blir det omedelbart värre och högre klass av vapen får användas. I denna situation kan tazer börjas att användas. Räcker det inte så är det pistolen.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka