Accepterad OfficialAlfons | Polismyndigheten Ansökan [Oskar]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

OfficialAlfons

Icke Medlem
Meddelanden
329
Reaction score
27
Ange ditt födelsedatum: 24 Januari 2004

Vad heter du på discord? OfficialAlfons#1111

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 1000+

Hur aktiv kommer du att vara? kommer vara innen ganska ofta när jag har tid så runt 14 tills jag pallar, vilket kommer ledda till ganska länge

Vad heter du? Alfon Johansson

Hur gammal är du? 27 år gammal

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Alfons är simkunning och han har varit det sen liten.

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att se till att alla kan leva tryggt i staden samt att jag vill ta hand om kriminella. Jag känner att polis är ett roligt yrke som jag kan njuta av. Min pappa har tidigare varit polis vilket gör att jag vill följa hans spår och ta över den rollen han hade i familijen. Jag vill för det mesta bli polis för att se till att allt är lugnt och att alla som flyttar in och lever här ska kunna känna sig trygga 24 timmar om dygnet.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? De viktigaste inom polisyrket är att se till att alla medborgare känner sig trygga och säkra och kan gå ute och vistas på gatorna utan problem. Som polis ska du vissa medborgarna vad som är rätt och fel.

Vad vet du om yrket i helhet? Som polis ska man först och främst vara mogen. Man ska vara rättviss och behandla alla lika och inte bara för du hatar en person så ska du tex ge han längre straff eller om du känner en person och är nära med han så ska du inte ge han mindre straff.

Som polis så måste man ha koll på mycket regler och dom viktigaste är
de 3 T vilket används när man pratar i radion och står för tänk tryck tala. Man ska ha en bra radiodisciplin.

Våldstrappan är också viktig den visar och lär dig hur mycket agressivitet du ska använda under olika situationer.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har mycket erfarenheter om yrket då jag har varit polis tidigare sist jag var polis var jag kommisarie men jag har även varit allt under kommisarie också. Jag har mycket bra koll på våldstrappan och radiodisciplin.

Radiodisciplin: innebär man ska ha bra ton i radion inte säga önödiga saker. Jag lärde mig mycket om radiodisciplin när jag läste i lagboken då lärde jag mig dom 3 T vilket innebär tänk tryck tala och detta är väldigt viktigt att utgå från som polis. Man ska också alltid anvönda sig utav sitt rakel innan man börjar prata så dom vet vem det kommer ifrån och när man e klar säger man "kom" och detta menas att samtalet inte är slut men vill du avsluta ngt så säger man "Slut kom"

Våldstrappan: Vi har våldstrappan för en att vi ska kunna lära oss hur mycket våld vi ska använda i olika situationer. Om du kommer fram till en brottsplats där det befinner sig en man med kniv så ska du börja med att försöka tala med personen och lugna ner personen om han inte lyssnar och börjar springa mot dig så skriker du att du kommer skjuta och han vägrar lyssna så skjuter du mannen i foten med din sig saugher p228.

Hur är du som person? Som person så är Alfons väldigt trevlig mot allt och alla, Alfons är mogen och oftast på bra humör. Alfons är envis och vill alltid vara bäst så när han får en utmaning som han vill klara kommer han att klara den, han är seriös med det han håller på med och lallar inte på sitt arbete. Alfons har tidigare varit polis och tagit hand om stora brott då han har mycket erfarenheter. Alfons kan ta kritik han ser inte kritik som något negativt utan all kritik han får omvandlar han det till positivitet och tar lära av sin kritik.

Är det något vi bör veta om dig? nej

+rep varit polis med denna grabb de va han som lärde mig allt om yrket som typ min lärare plus han har kunskaper

Vidare till intervju!
Lycka till!
Kontakta en personal-ansvarig för att ta din intervju!
MVH Polismyndigheten

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka