Rocko Motorsports/Turismo Motors/Rocko motors/Turismos Auto/GT Auto (Gran Turismo bil)/ GT Luxury (Gran turismo Luxury)
Karaktär:
Min karaktär heter då Rocko Turismo och är en gammal italiensk man född 1960 och är 63 år gammal. Han föddes i sicilien och han levde där med sin fattiga familj som var hans mor & far. Han var det enda barnet i familjen. Sen han växte upp, har hans största intresse alltid varit bilar, hans papppa var mekaniker, medans hans mamma var en hemmafru. Han fick lära sig mycket om bilar som liten, hur motorer fungerar, hur bilar designas och hur dem byggs. Hans intresse byggdes upp mer och mer för varje dag som gick. När han var ungefär 17, började han jobba med sin pappa som mekaniker. Även fast bilar var hans stora intresse, såg han alltid en bättre framtid framför honom. Han ville bli något mycket större och bättre. Han gick en dag förbi en bil affär som sålde ferraris, på den tiden i italien var ferrari väldigt stort och det var stort i hela världen. Han gick in i affären och såg många vackra bilar, detta var 80 talet i italien, ferraris var extremt lyxiga för alla. Han blev utslängd ur bilaffären efter en kort stund då han kom in med extremt fula och gamla kläder, denna bilaffär var endast för rika personer. När han var ute ur affären så fick han en ide. En ide som han visste skulle fungera. Den dagen gick han hem med en strålande ide som han i 5 år skulle arbeta med, helt ensam. De hade ett gammalt skriv bord med papper och pennor i garaget som han brukade arbeta vid under de här 5 åren. Från 1977-1982 jobbade han på denna iden som han tillslut blev klar med. Han skulle skapa ett bil märke vid namn turismo motors. Han tog sitt förslag som han hade byggt upp i år och gick till samma bilaffär för att pratas vid. Han visade alla sina ritningar på hur bilen skulle se ut och hur motorn skulle fungera. Men det han inte visste, var att denna bilaffär inte var ute efter sammarbete, de ville ha iden för de själva. De tog hans ritningar och slängde ut honom ur bilaffären. På denna tiden i italien så var det väldigt makt drivet. Han hade inte en chans mot ägaren av bilaffären, det var mycket djupare än så. Mannen som ägde bilaffären hade en bror som i självaste verket var en boss över en maffia, den italienska maffian vid namn Gambino Family. Efter ett tag, insåg han att det var hopplöst att ens försöka. Han gick till sin pappa och bad om att få jobba som mekaniker igen. Pappan lät såklart hans son börja jobba i hans verkstad igen. Vid denna tidpunkt var Rocko Turisom 23 år gammal och han hade helt gett upp hoppet på att starta sin egna bilfirma. Efter 20 år av arbete vid verkstaden kom en tidpunkt som var sorglig för hela familjen. Hans mamma och pappa hade dött i en bil olycka och Rocko var helt ensam. Han stängde mekaniker firman då han helt enkelt inte orkade jobba där helt ensam. 3 månader senare hittade han en fantastisk kvinna som han helt enkelt blev förälskad i sekunden han såg henne. Efter 2 månader av att känna varandra så blev hon gravid och de födde en son. Sonen fick namnet Romeo Turismo (2002-05-10). De bestämde sig för att flytta till sverige och skapa ett helt nytt liv tillsammans, för att komma bort från italien och allt som hände där vid den tiden. Rocko bestämde sig för att försöka fixa upp en egen bilfirma igen och än idag jobbar han på den.
Om jag blir VD så kommer min vän att bli chef. Jag kommer då ha voice changer av en relativt gammal namn då jag rpar 63 åriga Rocko Turismo. Min vän som då kommer att vara chef, kommer då att vara min son: Romeo Turismo och det ska helt enkelt vara att jag håller koll på firman medans han är chef. Vi kommer att bygga upp firman extremt mycket och försöka ha den extremt länge och vi vill rpa på dessa karaktärer extremt länge. Jag kommer däremot inte rpa på att jag har en fru då hon gick bort år 2016 av cancer.
Import bilen spelar heller inte så jätte stor roll för mig igentligen, det är VD platsen som är mest frestande i mina ögon, men om jag får en Import så kommer det vara en fin ferrari så att det passar in i karaktären. Jag uppskattar absolut en Import men VDn är viktigast för mig.
"Gran turismo eller GT, är en italiensk term för en speciell typ av bil".
Auto = Bil (Italienska)