Nekad nuktyx | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

nuktyx

Icke Medlem
Meddelanden
12
Reaction score
1
Ange ditt födelsedatum: 20 Augusti 2005

Vad heter du på discord? yeyeye#1337

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 1100

Hur aktiv kommer du att vara? Varje dag minst 5timmar (även när skolan drar igång)

Vad heter du? Emil Rasell

Hur gammal är du? 22

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att vi bor i en liten stad med mycket folk så det är mycket folk på liten plats vilket innebär att det är mycket problem i staden t.ex. aggressiva folk eller kriminella folk och den världen har jag fått uppleva för jag såg båda min föräldrar dö när jag var 11år gammal under ett inbrott i vår lägenhet såg jag båda mina föräldrar bli skjutna till döds och de fanns ingenting ambulansen kunde göra och de har jag fått leva med hela mitt liv och därför vill jag bli polis för att se till så att ingenting sådant skall hända någon annan familj. Så enkelt beskrivet vill jag bli polis för att försöka mitt bästa att få staden lugn och dämpa den kriminella världen.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Det viktigaste med polisyrket är att alltid vara beredd att möta stressfulla situationer då dom kan komma när som helst t.ex under ett trafikstopp så kanske dom har fel attityd och blir aggressiva och då måste man tänka på att man står bakom lagen och när man blir stressad är det lätt att man kan göra fel och göra något tjänstefel t.ex använda mer våld en vad man egentligen får. Något annat jag tycker är viktigt är att vara bestämd oavsett vilken attityd person man pratar med har för om man är för trevlig så kan dom få dubbla signaler och då kan dom tänka att dom inte har gjort något fel så även om det är något milt en person har gjort så tycker jag att man alltid ska vara hård och visa att det är en själv som bestämmer så att inte dom brusar upp sig och tror helt tvärtemot

Vad vet du om yrket i helhet? Jag vet en hel del om polisyrket då jag har pluggat i en polishögskola så har varit med 2 poliser under en dags arbete då var de i och försig trafikpoliser så vi rörde oss inte runt om i "ghetton" eller farliga miljöer så där fick jag lära mig ett och annat dels hur man ska bemöta människor jag själv tycker man ska visa direkt vem som bestämmer så att inte dom ska sätta upp attityd emot en för då kan små grejar bli till väldigt stora direkt ifall medborgaren inte säger rätt saker och tror att han eller hon kan kläcka ur sig vad som helst.

Har du några tidigare erfarenheter? Ja det har jag har gått polishögskola sådär har jag fått reda på ett och annat om polisyrket.

Hur är du som person? Jag som person är en väldigt stor mix jag kan vara både glad och arg och de kan ändras på 10sekunder pågrund av min ADHD så är jag väldigt känslostyrd men de ser inte jag som ett problem utan jag tycker att människor ska vara känslostyrda till en viss gräns de får ju inte gå för långt att man låter känslorna ta över helt.

Är det något vi bör veta om dig? Att jag har alltid är trevlig mot mina kollegor då jag har enorm respekt för polisyrket

En skriftlig ansökan behövs inte för att ansöka till Polismyndigheten, kontakta istället en rekryterare IC.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka