Nekad Nro | Beslut Överklagan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Benim.klivare10

Icke Medlem
Meddelanden
84
Reaction score
2
Ditt discord namn: nro.10

Ditt Hex-ID: steam:11000016e02872b

Vad för typ av beslut gäller det? Indragen roller/pban

Vem/vilka tog beslutet? El Schizo

Varför tror du själv att beslutet togs? Beslutet är felaktigt eftersom det baseras på konkreta bevis utan snarare misstolkningar. Jag har inte använt fusk som ESP eller någon annan form som är otillåtna. Det finns inga bevis från något anti-cheat som visar att jag har fuskat. Hade jag verkligen använt någon sådant så hade jag blivit bannad automatiskt via AC vilket inte har hänt. Därför förstår jag inte hur ni kan dra slutsatsen att jag har fuskat när det inte finns några bevis. Ingen staff har rätt att döma eller banna en spelar utan riktiga bevis. Att bli pbannad baserat på antagnden eller misstolkningar ät orättvist särklit när jag inte har gjort något fel. Jag har dessutom har jag lagt pengar på min krim-roll och det känns väldigt orättvist för mig utan en utredning dvs pc chek. Även om en staff minsstänker att jag har använt något otillåtet så krävs det bevis för att gå vidare med en ban. I ett fall där bevis saknas eller där en sits är oklar så borde det istället ges muntlig varning eller i värsta fall en tillfällig avstängnig inte perma. Beslutet är felaktigt eftersom det inte finns några konkreta bevis som stödjer anklagelsen om fusk. Jag har inte använt någon form av otillåtna hjälpmedel eller brutit mot serverns regler. Utan tydlig bevisning exempelvis loggar, klipps. Jag tycker det är orättvistr att anta skuld. Jag är öppen för att samarbeta och igenom vad som har hänt, så att vi kan reda ut missförståndet. Jag hoppas ni tar er tid att se över detta beslut igen den här gången med hänsyn till rättvisa och med bevis tack!

Hur är beslutet felaktigt? Jag vill ta upp varför jag tycker det var fel att jag blev avstängd från servern. Staffen el schizo misstänkte att jag fuskade, specifikt med esp, men jag har aldrig fukat under hela min tid på unive. Det enda som visades som "bevis" var ett klipp från andra spelare. När jag blev kallad till support fanns det inget riktigt bevis som visade att jag fuskade. Det fanns inga utslag från något anti-cheat-system, och klippen visades räcker inte för att bevisa att jag gjort något fel. Att använda klipp från andra som bevis i ett fuskärende, utan en pc-check eller riktig utredning, känns orättvist. Jag tycker också att det går emot köpvillkoren, särkilt eftersom jag har lagt pengar på min roll. Jag ber er därflr att titta på mitt ärende igen och göra en rättvis bedöming. Om det finns misstanke borde man göra en pc check eller ge en tillfällig avstäning inte ge en pban utan bevis. Jag tror beslutet togs baserat på misstankar eller misstolkningar av mitt beteende i spelet, snarare än på konkreta bevis. Ibland kan något som ser misstänkt ut vara helt legit, särkilst i intensiva situationer där det går snabbt. Det är förståeligt att staffs vill agera för att skydda servern, det är också viktigt att beslut grundas på fakta. Jag är redo att samarbeta och visa att jag inte har fuskat. Hoppas ni kan tänka om i det här fallet. MVH Nro

Bifoga bevis och länkar som är relaterade till ärendet: Går ej att klistra in men finns hos staffsen men jag vill även visa utifrån mitt perspektiv https://medal.tv/games/gta-v/clips/kfH5VVTVz9hUZJ1qf?invite=cr-MSxOM0YsMTg1MTIwODg0

Förstår du att vi kommer att stänga din överklagan ifall beslutet ej är felaktigt? Ja

Vid en utförlig granskning av ditt ärende med hänsyn till ditt klipp som du bifogade samt vid inhämtning av andra åsikter som ska representera opartiska perspektiv. Så har ett beslut skett med att din beslutsöverklagan nekas igen. Påstående med att "Vi inte har bevis/inte gjort en pc check/orättvist etc" gäller inte och i diskussionen vi hade verbalt så uttryckte du dig att ha förstånd för situationen och därpå ogiltighetsförklaras PC-Check möjligheten när du hade lämnat 2 gånger sedan efter misstankarna börjades. Därpå skulle jag gärna vilja informera er resterande som läser detta borttom Nro.10 att era kommentarer spelar ingen roll i bedömning spara tiden :)

Din Beslutsöverklagan är nekad och förflyttad till Arkiv

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka